Extras din proiect
Data :
Profesor :
Unitatea de învățământ:
Aria curriculară: Matematică și științe ale naturii
Disciplina: Biologie
Clasa: a VIII-a
Unitatea de învățare: Relații trofice în ecosisteme
Tema: Circuitul materiei și fluxul energiei în ecosistem
Tipul lectiei: mixtă
SCOPUL LECȚIEI: Completarea cunoștințelor elevilor cu privire la funcția ecosistemului prin stabilirea corelației dintre categoriile trofice și circuitul materiei și energiei în natură, ca procese biogeochimice de importanță vitală.
COMPETENȚE SPECIFICE:
1.1. Identificarea elementelor componente ale unui ecosistem.
1.2. Descrierea organizării funcționale a unui ecosistem.
2.1. Utilizarea de mijloace adecvate explorării/ investigării ecosistemelor.
5.1 Demonstarea unui mod de gândire ecologic în luarea unor decizii.
COMPETENȚE DERIVATE: la sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:
C1 -Stabilesc rolul fiecărei categorii trofice în realizarea circuitului materiei în ecosistem;
C2- Identifică principalele substanțe care au un circuit continuu în ecosistem;
C3-Definesc noțiunea de circuit biogeochimic;
C4 Reprezintă grafic circuitele principalelor elemente din natură;
C5-Definesc noțiunea de flux energetic;
C6-Identifică importanța materiei și energiei în ecosistem.
RESURSE EDUCAȚIONALE:
a) PROCEDURALE: conversația euristică, observația, explicația, învățarea prin descoperire, comparația, brainstorming, problematizarea, metoda eseul de 5 minute;
b) MATERIALE: manual, tablă, cretă, fișă de evaluare, caiet de notițe, videoproiector, material PPT;
c) FORMA DE ACTIVITATE: frontală și pe grupe;
d) METODE DE EVALUARE: formativă prin chestionare orală și prin fișă de evaluare;
Bibliografie
- Botnariuc, N. - Ecologie, Editura Didactică și Pedagogică, București, 1982;
- Costică, N. - Metodica predării biologiei, Ed. Graphys, Iași, 2008;
- Ionel, A.; Oaidă, V. - Biologie, Manual pentru clasa a VIII-a, Ed. Humanitas, București, 2014;
- Mihail, A.; Mohan Ghe. - Biologie, Manual pentru clasa a VIII-a, Ed. All, București, 2005;
- Pop, I.; Barna, A. - Portofoliu pentru practica pedagogică la biologie, Ed. Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca;
- Programa de biologie pentru gimnaziu, clasa a VIII-a, aprobată de MedCT.
Preview document
Conținut arhivă zip
- fisa 1.docx
- fisa 2.docx
- proiect didactic.docx
- scenariu didactic.docx
- schita tablei.docx