Proiect didactic - ornitorincul

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Biologie
Conține 5 fișiere: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 1655
Mărime: 238.91KB (arhivat)
Publicat de: Corina C.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Corina

Extras din proiect

Data:

Profesor:

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială „ ”, Iași

Aria curriculară: Matematică și științe ale naturii

Disciplina: Biologie

Clasa: a VI-a A

Unitatea de învățare: Caracterele generale morfofuncționale, comportamentul, adaptările și importanța unor grupe de viețuitoare

Tema: Mamifere inferioare - Ornitorincul

Tipul lecției: comunicare și însușire de noi cunoștințe.

SCOPUL LECȚIEI: Transmiterea și dobândirea unor noțiuni privind identificarea unor grupe de animale și explicarea structurii și funcțiilor organismului unor animale.

COMPETENȚE SPECIFICE:

1.1. Identificarea unor grupe și specii de animale.

1.2. Recunoașterea alcătuirii generale a unui mamifer.

1.4. Explicarea structurii și funcțiilor organismului unor viețuitoare .

4.2. Utilizarea adecvată a terminologiei specifice biologiei în diferite situații de comunicare.

COMPETENȚE DERIVATE: la sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:

C1- Să definească noțiunea de mamifer și mamifer inferior;

C2- Să evidențieze progresul marcat în evoluție de către mamifere;

C3- Să identifice mediul de viață al ornitorincului;

C4- Să observe și să precizeze particularitățile alcătuirii corpului în raport cu mediul de viață;

C5- Să enumere caracterele de asemănare cu reptilele și mamiferele.

RESURSE EDUCAȚIONALE:

a) PROCEDURALE: conversația euristică, observația, explicația, descrierea, învățarea prin descoperire;

b) MATERIALE: manual, prezentare PPT, videoproiector, tablă, cretă, fișă de evaluare, fișă de activitate, caiet de notițe, pix;

c) FORMA DE ACTIVITATE: frontală, individuală, pe grupe;

d) METODE DE EVALUARE: formativă prin chestionare orală și prin fișă de evaluare;

Bibliografie

- Bogoescu, C.; Dabija, A.; Sanielevici, E. - Atlas zoologic, Ed. Didactică și Pedagogică, București, 2006;

- Costică, N. - Metodica predării biologiei, Ed. Graphys, Iași, 2008;

- Ionel, A.; Partin, Z. - Biologie, Manual pentru clasa a VI-a, Ed. Humanitas, București, 2008;

- Pop, I.; Barna, A. - Portofoliu pentru practica pedagogică la biologie, Ed. Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca;

- Programa de biologie pentru gimnaziu, clasa a VI-a, aprobată de MedCT.

Preview document

Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 1
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 2
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 3
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 4
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 5
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 6
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 7
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 8
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 9
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 10
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 11
Proiect didactic - ornitorincul - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • ANEXA 2 - fisa de lucru.docx
  • ANEXA 3 - ornitorincul.docx
  • Proiect didactic - ornitorincul.docx
  • SCHEMA LECTIEI - ornitorincul.docx
  • TABEL PROIECT - ornitorincul.docx

Alții au mai descărcat și

Cafeaua

Istoria cafelei este la fel de bogata ca insasi cafeaua, datand de mai mult de 1000 de ani. In Occident, istoria cafelei incepe acum trei secole,...

Sfecla de zahăr

Sfecla de zahar este planta care asigura in exclusivitate materia prima de buna calitate si mare randament pentru industria zaharului din tara...

Broaștele țestoase

Broastele testoase reprezinta un grup de reptile pe cale de disparitie, numite chelonieni, si care se caracterizeaza prin carcasa lor osoasa sau,...

Creșterea animalelor

Rase de bovine: Rase de lapte - Friza - Holstein Friza - Jersey - Rosie Danezã - Rosie de stepã - Rosie brunã - Angler - Baltata cu...

Ai nevoie de altceva?