Extras din proiect
Data:
Profesor:
Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială „ ”, Iași
Aria curriculară: Matematică și științe ale naturii
Disciplina: Biologie
Clasa: a VI-a A
Unitatea de învățare: Caracterele generale morfofuncționale, comportamentul, adaptările și importanța unor grupe de viețuitoare
Tema: Mamifere inferioare - Ornitorincul
Tipul lecției: comunicare și însușire de noi cunoștințe.
SCOPUL LECȚIEI: Transmiterea și dobândirea unor noțiuni privind identificarea unor grupe de animale și explicarea structurii și funcțiilor organismului unor animale.
COMPETENȚE SPECIFICE:
1.1. Identificarea unor grupe și specii de animale.
1.2. Recunoașterea alcătuirii generale a unui mamifer.
1.4. Explicarea structurii și funcțiilor organismului unor viețuitoare .
4.2. Utilizarea adecvată a terminologiei specifice biologiei în diferite situații de comunicare.
COMPETENȚE DERIVATE: la sfârșitul lecției elevii vor fi capabili:
C1- Să definească noțiunea de mamifer și mamifer inferior;
C2- Să evidențieze progresul marcat în evoluție de către mamifere;
C3- Să identifice mediul de viață al ornitorincului;
C4- Să observe și să precizeze particularitățile alcătuirii corpului în raport cu mediul de viață;
C5- Să enumere caracterele de asemănare cu reptilele și mamiferele.
RESURSE EDUCAȚIONALE:
a) PROCEDURALE: conversația euristică, observația, explicația, descrierea, învățarea prin descoperire;
b) MATERIALE: manual, prezentare PPT, videoproiector, tablă, cretă, fișă de evaluare, fișă de activitate, caiet de notițe, pix;
c) FORMA DE ACTIVITATE: frontală, individuală, pe grupe;
d) METODE DE EVALUARE: formativă prin chestionare orală și prin fișă de evaluare;
Bibliografie
- Bogoescu, C.; Dabija, A.; Sanielevici, E. - Atlas zoologic, Ed. Didactică și Pedagogică, București, 2006;
- Costică, N. - Metodica predării biologiei, Ed. Graphys, Iași, 2008;
- Ionel, A.; Partin, Z. - Biologie, Manual pentru clasa a VI-a, Ed. Humanitas, București, 2008;
- Pop, I.; Barna, A. - Portofoliu pentru practica pedagogică la biologie, Ed. Presa Universitară Clujeană, Cluj-Napoca;
- Programa de biologie pentru gimnaziu, clasa a VI-a, aprobată de MedCT.
Preview document
Conținut arhivă zip
- ANEXA 2 - fisa de lucru.docx
- ANEXA 3 - ornitorincul.docx
- Proiect didactic - ornitorincul.docx
- SCHEMA LECTIEI - ornitorincul.docx
- TABEL PROIECT - ornitorincul.docx