Extras din proiect
Introducere
Introducerea manuala a datelor este un lucru plictisitor si exista riscul introducerii unor date gresite. Datele pastrate în arhiva sunt supuse unui pericol continuu iar volumul lor creste luna de luna, an de an. O solutie pentru introducerea corecta si pastrarea datelor este o baza de date.
O baza de date reprezinta o modalitate de stocare a unor informatii (date) pe un suport extern, cu posibilitatea regasirii acestora. De obicei o baza de date este memorata într-unul sau mai multe fisiere. Bazele de date sunt manipulate cu ajutorul sistemelor de gestiune a bazelor de date. Cel mai raspândit model de baze de date este cel relational, în care datele sunt memorate în tabele. Pe lânga tabele, o baza de date relationala mai poate contine: indecsi, proceduri stocate, trigger-e, utilizatori si grupuri de utilizatori, tipuri de date, mecanisme de securitate si de gestiune a tranzactiilor.
În aceasta lucrare mi-am propus sa elaborez o aplicatie cu interfata web pentru a introduce datele despre elevi, profesori si personalul existent la un colegiu.
Baza metodologica a acestei lucrari o constituie SGBD-ul MySQL Server 5 pentru crearea bazei de date si limbajul de programare php 5.0 pentru crearea interfetei grafice de lucru cu baza de date.
1. Analiza sistemului informational si formularea problemei
1.1 Caracteristica unitatii social – economice
Colegiile sunt institutii de învatamânt mediu de specialitate, care asigura pregatirea cadrelor de specialitate cu caracter aplicativ pentru economia nationala si sfera sociala.
Admiterea în colegii se efectueaza pentru absolventii de gimnazii, de licee, de scoli medii de cultura generala si institutii de învatamânt secundar profesional, în baza criteriilor prevazute pentru învatamântul mediu de specialitate.
Elevii din colegii, înmatriculati în baza studiilor gimnaziale, vor sustine examenul de bacalaureat, la finele anului trei de studii, în baza criteriilor stabilite de catre Ministerul Educatiei.
În colegii activeaza:
- personal didactic de dirijare, din care face parte directorul, directorii-adjuncti, sefii de sectii, sefii de catedre;
- personal didactic: profesori, pedagogi sociali, maistri-instructori, metodisti, psihologi;
- personal auxiliar: bibliotecari, tehnicieni, laboranti etc.;
- personal tehnico-administrativ: secretar, dactilografa, inspector-personal, contabil, casier, administrator, intendent, sef de depozit, personal tehnic de deservire, electrician, lacatus, tehnician, lemnar, supraveghetor, portar, sofer, îngrijitori de încaperi etc.
Statele de personal, la propunerea Consiliului de administratie, se confirma prin ordinul directorului si se aproba de catre ministerul de resort.
Institutiile de învatamânt mediu de specialitate activeaza în conformitate cu planurile de învatamânt, elaborate pentru fiecare profil, specialitate si specializare, coordonate cu catedrele de profil ale institutiilor de învatamânt superior si aprobate de catre ministerele de resort si Ministerul Educatiei.
Conducerea executiva suprema în institutia de învatamânt mediu de specialitate este efectuata de catre director.
In functie de director poate fi numit un cadru didactic sau un specialist în domeniul (profilul) respectiv, care atesta aptitudini manageriale.
Directorul de colegiu este numit în functie prin concurs de catre ministerele de resort.
Directorul institutiei de învatamânt mediu de specialitate privat, inclusiv cel cooperatist, este numit în functie de catre fondatori în baza unui regulament aprobat de catre Ministerul Educatiei.
Directorul, în limitele competentei sale si în conformitate cu legislatia în vigoare:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Baza de Date pentru un Colegiu.doc