1.1 Modulul de transport sincron de nivelul 1 (STM-1) Ierarhia digitală sincronă determină modulul de transport sincron, ca un semnal multiplexat de nivel inferior a ierarhiei SDH, care are viteza de transmisiune de 155,520 Mbit/s. Vitezele de transmisiune la nivele mai superioare a ierarhiei STM-N (N = 4, 16 şi 64) sunt standardizate şi vitezele lor de transmisiune se obţin prin înmulţirea vitezei celui precedent cu 4. Semnalele nivelelor superioare ale ierarhiei STM-N, se formează pe calea alternanţei baiţilor cadrelor STM-1. pentru toate nivelele ierarhiei sunt determinate interfeţele optice de transmisiune în corespundere cu recomandarea ITU-T G.957, interfaţa electrică de transmisiune este determinată numai pentru nivelul STM-1 în corespundere cu recomandarea G.703. 1.2 Structura cadrului STM-1 Figura reprezentată mai jos reflectă structura cadrului STM-1. Cadrul este compus din 270 coloane şi 9 rânduri. Cadrul STM-4, 16 conţine 4 (16) 270 coloane, respectiv, şi de asemenea 9 rânduri. Fig.1.1. Cadrul STM-1 Primele 9 coloane conţin aşa numitul Antet de Secţiune SOH (Section Overhead) şi Indicatorul Blocului Administrativ AUptr (Administrative Unit pointer). Celelalte 261 coloane rămase se utilizează pentru traficul util. Frecvenţa de transmitere a cadrului STM-1 alcătuieşte 8 Khz, fapt care alcătuieşte durata cadrului de 125 s, de aceia cantitatea de informaţie transmisă într-un bait a cadrului STM-1 alcătuieşte 64 kbit/s (1bait = 8 biţi, 8 biţi 8 kHz). Capacitatea antetului STM-1: 9 coloane 9 rânduri 64 kbiţi/s = 5184 kbit/s, care se transportă adăugător la trafic (150,336 kbit/s). Tabelul 1.1 Viteza de transmisiune în cadrul STM-1 Coloane rânduri 64 kbit/s Viteza, kbit/s O coloană 1 9 64 kbit/s 576 Cadrul STM-1 270 9 64 kbit/s 155 520 Antetul 9 9 64 kbit/s 5 184 Traficul 261 9 64 kbit/s 150 336 1.3 Traficul Semnalele traficului util (Payload) se transferă în coloanele de la 10 până la 270. Numărul de baiţi în coloana 261 şi 9 rânduri este egal cu 2349. Baiţii se numără de 0 până la 782 cu pasul de 3 baiţi. Baiţii antetului de secţiune nu se socot. Exemplu: Mai jos este arătat, cum se calculează traficul, care constă din trei blocuri AU-3. Trei baiţi sub numărul 0, merg imediat după ultimul bait a indicatorului (H3) şi se numără în jos până la baitul cu numărul 521. Baiţii cu numerele de la 522 până la 782 sunt amplasaţi în rândurile 1-3 înainte de rândul cu baiţii indicatorului.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.