Mouse

Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I ARGUMENT
Ce este mouse-ul?
Mouse-ul este cel mai utilizat echipament de intrare-iesire al PC-ului. Mouse inseamna "soarece" in engleza. Acest nume il poarta acel mic dispozitiv de forma aproximativ ovala, conectat printr-un fir la un port serial sau PS/2 al computerului. Unele tipuri de mouse sunt fara fir, comunicind cu computerul prin raze infrarosii. Un mouse este extrem de util cind se lucreaza in mod grafic, de pilda in Windows. 
Cind computerul are atasat un mouse, pe ecran este afisat un pointer (cursor), care se poate deplasa in orice directie, analog cu miscarea mouse-ului in contact cu o suprafata plana. Mouse-ul contine un mic dispozitiv mecanic care este actionat in functie de directia in care deplasam mouse-ul, si de viteza cu care al deplasam, si traduce aceste date printr-un dispozitiv optic, semnalele ajungind apoi la computer, care deplaseaza pointerul pe ecran in mod corespunzator - daca misti mouse-ul spre dreapta pe masa, si pointerul se misca spre dreapta pe ecran. Mouse-ul are si 2 (uneori 3 sau mai multe) butoane cu care se pot da comenzi referitoare la obiectele de pe ecran indicate de pointer. Apasarea unui buton al mouse-ului se numeste click. 
In acest fel, multe comenzi nu mai trebuie sa fie date computerului sub forma de linii de text cu parametri, ci in mod vizual, ducind pointerul pe un obiect de pe ecran si dind click. Multe programe au meniuri in care se poate opera din mouse, selectind comenzile doar prin click-uri date cind pointerul ajunge pe comenzile respective din meniu. 
Mouse-ul usureaza foarte mult operarea cu meniuri si obiecte, in mod grafic, si uneori si in programe de mod text. Totusi, un mouse nu este absolut indispensabil, majoritatea programelor putind fi controlate si din taste. Sunt rare programele pentru a caror utilizare este obligatoriu sa ai un mouse. 

CAPITOLUL II APARITIA MOUSE ului
Mouse-ul a fost inventat in 1964 de Douglas Englebart de la 0nstitutul de Cercetri Standford. Denumirea oficiala data mouse-ului a fost "indicator de pozitie X-Y pentru un sistem de afisare". Firma Xerox l-a aplicat mai tarziu, in 1974, la sistemul sau revolutionar de calcul, Alto, dar aceste sisteme aveau doar caracter experimental, folosite fiind doar pentru cercetare.In 1979, cateva persoane de la Apple, printre care si Steve Jobs, au fost invitate sa vada calculatorul Alto si software-ul sau de sistem. El a vazut in acestea viitorul tehnicii de calcul si Apple le-a adoptat prompt in ceea ce urma sa devina calculatorul Lisa, pentru realizarea caruia a atras 15-20 de oameni de stiinta de la firma Xerox.
Desi Xerox a lansat in 1981 calculatorul Star 8010, bazat pe aceeasi tehnologie, acesta era foarte scump si nu a avut succes pe piata. Apple a realizat in 1983 calculatorul Lisa, dar nici acesta nu a fost un succes, in mare masura datorita pretului de catalog de10000 $.
Cei mai mari producatori de mouse-uri sunt Microsoft si Logitech.Chiar daca acestea sunt foarte variate, utilizarea si intretinerea lor difera foarte putin. Modelul standard de mouse este alcatuit din: 
- o carcasa pe care o tinem in mana si o deplasam pe birou;
- o bila care semnaleaza sistemului miscarile facute;
- cateva butoane pentru selectii;
- un cablu pentru conectarea mouse-ului la sistem;
- un conector de interfata pentru atasarea mouse-ului la sistem.
Carcasa este facuta din material plastic si are putine parti mobile. In partea ei superioara, in dreptul degetelor operatorului, se afla butoanele. La baza carcasei se afla o bila de cauciuc, miscarile ei fiind transformate in semnale electrice care se transmit calculatorului prin cablu.
Depasite de ceva vreme, mouse-urile mecanice - cu bila - au fost inlocuite cu succes de mult mai performantele dispozitive optice.Principalele avantaje pe care acestea le ofera sunt durata lunga de viata si sensibilitatea ridicata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mouse.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!