OpenGL

Extras din proiect Cum descarc?

Jocuri 3D pe calculator
Laborator 1
OpenGL (Open Graphics Library)
OpenGL este o interfata software pentru placile grafice (API). In 1992 a luat fiinta OpenGL Architecture Review Board (ARB) printre a carui membrii se afla producatori de statii grafice cum ar fi SGI, Sun, Hewlet-Packard, Microsoft, Evans&Sutherland, IBM, Intergraph. OpenGL a devenit standard industrial din anul 1992 pe baza specificatiilor realizate de acest consortiu.
OpenGL este portabila, fiind disponibila pentru pe o varietate de sisteme cum ar fi PC, MacIntosh, Silicon Graphics, UNIX, Linux, Irix, Solaris, HP-UX. 
OpenGL ruleaza pe principalele sisteme de operare: MacOS, OS/2, UNIX, Windows, Linux, OPENStep, Python si BeOS.
OpenGL poate fi apelat din limbajele de programare C, C++, Java, FORTRAN si Ada.
GLU (OpenGL Utility Library) este utila atat pentru redarea unor obiecte geometrice cat si pentru exemplificarea modelului de construire a unei biblioteci care se bazeaza oe OpenGL pentru redarea in memoria video.
GLAUX sau GLUT (OpenGL Utility Toolkit) sunt biblioteci suplimentare pentru crearea ferestrelor dar si pentru alte operatii necesare in realizarea aplicatiilor grafice.
Instructiuni de instalare OpenGL pentru Microsoft Visual C++ 6.0
- Copierea fisierului glut.h in directorul IncludeGL, de obicei C:Program FilesMicrosoft Visual StudioVC98IncludeGL
- Copierea fisierului glut32.lib in directorul Lib, de obicei C:Program FilesMicrosoft Visual StudioVC98Lib
- Copierea fisierului glut.dll in directorul sistem al sistemului de operare, de obicei C:WINDOWSsystem32
Exemplul 1:
Hello World in OpenGL
#include <GL/glut.h>
#include <GL/glu.h>
#include <iostream.h>
void init(void)
{
glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
}
void display(void)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
glutSwapBuffers();
}
int main (int argc, char **argv)
{
glutInit(&argc, argv);
glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB);
glutInitWindowSize(250, 250);
glutInitWindowPosition(100, 100);
glutCreateWindow("Hello World!");
init();
glutDisplayFunc(display);
glutMainLoop();
return 0;
}
In primul rand se apeleaza functia glutInit(), care initializeaza libraria GLUT. Parametrii functiei trebuie sa fie aceeasi cu parametrii functiei main(), deci pentru main(int argc, char** argv) avem glutInit(&argc, argv), unde argcp este un pointer catre variabila argc din main.


Fisiere in arhiva (1):

  • OpenGL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!