Cuprins
- Introducere pag 3
- Capitolul I- Definirea unui sistem de managementul cunostitelor, ca sistem bazat pe cunostinte pag 4
- 1.1 Definirea unui sistem de managementul cunostintelor, ca sistem bazat pe cunostinte
- pag 4
- 1.2 Încadrarea la nivelul unei organizati pag 4
- 1.3 Caracteristici structurale ale sistemului bazat pe cunostinte pag 6
- Capitolul II:-Conceptia structuralÎ a unui sistem bazat pe cunostinte adaptiv pentru problema de învÎtare pag 7
- 2.1 Introducere pag 7
- 2.1.1 Caracteristici ale unui sistem capabil de învatare pag 7
- 2.1.2 Scopul metodei si baza de cunostinte necesara pag 7
- 2.1.3 Formalismul de reprezentare a datelor utilizate si a celor învatate pag 8
- 2.1.4 Spatiul general al problemei pag 8
- 2.2 Mediul SCARCE pag 9
- 2.3 Proiectul MODALES pag 11
- 2.4 Achizitia cunoasterii si a practicilor didactice,a profesorilor pag 11
- 2.5 Modele contextuale si adaptive ale scenariilor pag 15
- 2.5.1 Transpunerea Sistemului de Procese/Tehnici pag 16
- 2.5.2 Transpunerea tipologiei a tipului de proces pag 16
- 2.6 Proiectul ADAPTAPla:-înlÎntuirea specificatiilor si standardelor educationale pentru modelarea dinamicÎ pag 19
- 2.6.1 Introducere.
- 2.6.2 Generarea adaptÎrii în ADAPTAPlan.
- 2.7 Tehnologii posibile de implementare pag 22
- Concluzii pag 23
- Bibliografie pag 24
Extras din proiect
2 Introducere
Acest proiect sintetiseazÎ cunostintele de bazÎ referitoare la sistemele informatice pentru management, plecând de la premiza cÎ este dificilÎ conducerea unei organizatii moderne fÎrÎ un minim de cunostinte din domeniul sistemelor informatice.
Sistemele informatice joacÎ un rol esential în crearea de firme competitive, pentru administrarea afacerilor la nivel global si furnizarea de produse si servicii utile clientilor. Globalizarea afacerilor, aparitia economiei digitale si extinderea Internetului si a altor retele de comunicatii globale au remodelat rolul sistemelor informatice în afaceri si management. Internetul asigurÎ infrastructura informaticÎ necesarÎ pentru noi modele de afaceri, noi procese de derulare a afacerilor si noi modalitÎti de diseminare a cunostintelor.
În ceea ce priveste continutul lucrÎrii, sunt prevÎzute 2 capitole.
Capitolul 1 este alocat pentru definirea notiunii de Sistem de managemetul cunostintelor ca Sistem bazat pe cunostinte, încadrarea lui la nivelul unei firme, si prezentarea caracteristicilor structurale ale acestuia.
În Capitolul 2 este prezentatÎ conceptia structuralÎ a unui sistem bazat pe cunostinte adaptiv pentru problema de învÎtare. Aici sunt prezentate motorul flexibil SCARCE, proiectul MODALES, proiectul ADAPTPlan, metodele de achizitie a cunostintelor, procesul de adaptare, modelele de cunostinte în raport cu problema aleasÎ, si nu în ultimul rând descrierea unor tehnologii pentru implementarea sistemului.
Capitolul I- Definirea unui sistem de managementul cunostitelor, ca sistem bazat pe cunostinte
2.1 Definirea unui sistem de managementul cunostintelor, ca sistem bazat pe cunostinte
Sistemul de managementul de cunostinte (KMS-Knowledge Management System) reprezintÎ un tip specific de sistem tehnologic proiectat pentru managementul integrÎrii functionale a elementelor distribuite de hardware, software si a componentelor de retea într-un tot functional, ce sustine procesele de productie, achizitie si transfer de cunostinte în cadrul unei organizatii. Pentru a performant, un KMS trebuie sÎ permitÎ tuturor angajatilor accesul la baza de cunostinte, sÎ fie integrat cu procesele de aferi si sÎ ia în consideratie cultura organizationalÎ[1]
Sunt sisteme ce deservesc nevoile informationale la nivelul de cunoastere al organizatiei. Aceste sisteme ajutÎ specialistii (ingineri, medici, juristi, cercetÎtori etc.) sÎ creeze si sÎ integreze noi cunostinte în organizatie. Sarcina principalÎ a acestor specialisti constÎ în crearea de noi informatii si cunostinte, iar sistemul sustine activitÎtile lor si urmÎreste ca noile cunostinte sÎ fie încorporate în rezultatele firmei prin realizarea de produse sau servicii noi sau modernizate.
2.2 Încadrarea la nivelul unei organizatii
Într-o economie informationalÎ, cunoasterea si principalele avantaje competitionale sunt active organizationale esentiale.
Forme de cunoastere organizationala Niveluri de manifestare a comportamentului organizational
Individ Grup Organizatie
Cunoastere
articulata (explicita) - calificari profesionale
- memorii permanente
- proiecte
- reguli de cooperare - structura organizationala
- norme si proceduri de lucru
- colectii de informatii si cunostinte
Cunoastere implicita
(tacita) - experiente personale
- dimensiunea informala a functionarii
organizatiei - reprezentari comune
- harti cognitive
- valori ale culturii organizationale
- ”spiritul de corp”
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect - Sinteza unui Sistem Bazat pe Cunostinte Adaptiv.doc