Introducere 6 1. Steganografia 8 1.1 Introducere 8 1.2 Categorii ale steganografiei 9 1.2.1 Tehnica substitutiei 9 1.2.2 Transform Domain Techniques 10 1.2.3 Tehnici ale spectrului imprastiat (Spread-Spectrum Techniques) 11 1.2.4 Metode statistice 11 1.2.5 Tehnici de distorsiune 12 1.2.6 Metode de regenerare a fisierelor sursa 12 1.3 Tipuri de steganografie 12 1.3.1 Steganografie lingvisiticaLinguistic 12 1.3.2 Steganografie tehnica 15 1.4 Steganografia aplicata diferitelor medii 17 1.4.1 Imagini stationare 17 1.4.2 Imagini in miscare 17 1.4.3 Fisiere audio 17 1.4.4 Pachetelor TCP/IP 19 1.4.5 Fisiere executabile 22 1.5 Mecanica ascunderii informatiei in semnale (fisiere) audio 25 1.5.1 Codare la nivel de bit 25 1.5.2 Spectru imprastiat 26 1.5.3 Ascunderea in ecou 26 1.6. Steganoanaliza 27 1.6.1 Metode de atac 27 1.6.2 Jitter 29 1.6.3 StirMark 29 1.6.4 Atacul Mosaic 30 1.6.5. Atacul asupra ascunderii mesajului prin ecou 31 2. Criptografia 32 2.1. Introducere in criptografie 32 2.2. Sistemul criptografic structura si caracteristici 39 2.3. Sisteme de criptare prin chei publice (asimetrice) 42 2.4. Sisteme de criptare prin chei secrete (simetrice) 46 2.4.1 Sistemul DES 47 2.4.2 Sistemul AES 47 2.4.3 Cifrul IDEA 49 2.5. Atacuri criptografice 49 3 Microsoft Visual Studio .Net 54 3.1 Ce este .NET? 54 3.1.1 Implementari existente ale .NET 55 3.1.2 Marimea si scopul .NET 56 3.1.3 Trei clase de aplicatii 56 3.1.4 Elemente standard de programare 58 3.2 Introducere in Microsoft .NET Framework 61 3.2.1 Platforma .NET 61 3.2.2 Runtime environment 62 3.2.3 In interiorul .NET Framework 63 3.2.4 Microsoft Intermediate Language 63 3.2.5 Metadata 65 3.2.6 Virtual Object System 67 3.2.7 Compilatoare JIT 67 3.2.8 Assemblies 68 3.2.9 Gestionarea memoriei 69 4. Sistem software pentru implementarea unei aplicatii de steganografie criptografica 70 4.1 Notiuni introductive in .NET C# 70 4.2 Descrierea aplicatiei 75 4.2.1 Clasele aplicatiei 75 4.2.2 Modul de executie 80 5. Consideratii Tehnico-Economice 96 5.1 Studiul fezabilitatii 96 5.2. Reteaua PERT 97 6. Concluzii 100 7. Bibliografie 102
1. STEGANOGRAFIA 1.1 INTRODUCERE Steganografia este arta ascunderii de informatie secreta in informatie obisnuita non-secreta. Un atacator se uita la informatia non secreta dar nu poate vedea informatia secreta. Steganografia lasa datele originale neschimbate, iar mesajul secret este ascuns folosind o anumita tehnica de inserare. Pentru un observator datele purtatoare apar normale. Aplicand inversa tehnicii de inserare mesajul secret este dezvaluit. Steganografia presupune ca adversarul intercepteaza mesajul dar nu poate percepe nici o informatie in spatele acestui mesaj. Informatia este ascunsa si poate sa nu aiba nici o metoda de securitate aditionala in afara inserarii mesajului secret. Steganografia a fost folosita din cele mai vechi timpuri, in special inaintea aparitiei sistemelor criptografice. Exemple ale steganografiei includ: Mesaje secrete in tablete de ceara: in vechea Grecie, oamenii scriau mesaje pe lemn, dupa care il acopereau cu ceara astfel incat arata ca o tableta originala, nefolosita. Mesaje secrete ascunse pe corpul mesagerului: tot in Grecia Antica. Herodot spune despre un mesaj tatuat pe capul ras al unui sclav, ascuns de parul crescut intre timp si expus vederii prin raderea acestuia. Acest mesaj, daca povestea este adevarata, era un mesaj de avertisment Greciei despre planurile Persiei de invazie. 1.2 CATEGORII ALE STEGANOGRAFIEI 1.2.1 Tehnica substitutiei (substituition system tehniques) Aceasta tehnica inlocuieste bitii redundanti sau nefolositori dintr-un fisier cu bitii din mesajul secret. Cateva metode dezvoltate folosesc metoda bitului cel mai nesemnificativ (LBS Least Significant Bit) pentru ascunderea mesajului secret. LSB lucreaza in felul urmator: intr-un fisier digital (imagine, audio sau video), exista mult spatiu risipit, redundant; acest spatiu este acela de care programul, ce foloseste tehnica steganografiei,[7] va abuza in mod direct si il va folosi pentru a ascunde un mesaj, la nivel de bit, in fisierul sursa. Ex. Urmatorul sir de biti reprezinta o parte a fisierului original (o imagine) : 10000100 10000110 100001001 10001101 01111001 01100101 01001010 00100110 Fiecare byte este compus din 8biti; acestia au ca rol definirea unei culori in fisierul imagine, o nuanta de rosu, sau albastru .. etc. Acestia au un procent in formarea culorii in ordinea importantei lor incepand de la stanga la dreapta. De exemplu, schimband primul bit din primul sir de biti din 1 in 0 va modifica drastic culoarea reprezentata original, opus ca importanta in a schimba ultimul bit din 0 in 1. Ultimul bit este cel considerat cel mai nesemnificativ, deoarece schimband valoarea acestuia va avea un efect minor asupra informatiei pe care o reprezinta intreg sirul de biti. Modul de lucru cu metoda substitutiei. Folosind sirul de bytes 10000100 10000110 10001001 10001101 01111001 01100101 01001010 00100110 se va introduce mesajul secret care este un numar ales aleatoriu, numarul 213. 213 reprezentat in binar este 11010101. Folosind metoda LSB, numarul 213 va fi incorporat in fisierul sursa. Se va lucra cu fiecare byte pe rand. 10000100: 0 este inlocuit cu 1, primul bit din mesajul secret 10000110: 0 este inlocuit cu 1, al doilea bit din mesajul secret 10001001: 1 este inlocuit cu 0, al treilea bit din mesajul secret 10001101: 1 este lasat neschimbat deoarece corespunde cu urmatorul bit din mesajul secret 01111001: 1 este inlocuit cu 0, al cincilea bit din mesajul secret 01100101: 1 este lasat neschimbat deoarece corespunde cu urmatorul bit din mesajul secret 01001010: 0 este lasat neschimbat deoarece corespunde cu urmatorul bit din mesajul secret 00100110: 0 este inlocuit cu 1, al optulea bit din mesajul secret
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.