Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 40 în total
Cuvinte : 7553
Mărime: 248.48KB (arhivat)
Publicat de: Anghel Palade
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Salagean Liana
FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE Specializarea: Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor

Cuprins

  1. Prezentarea societăţii
  2. Capitolul I Analiza activităţii de producţie şi comercializare la Modarom SCA
  3. 1.1 Analiza cifrei de afaceri
  4. 1.2 Anaiza valorii adăugate
  5. Capitolul II Analiza cheltuielilor întreprinderii
  6. 2.1 Analiza cheltuielilor de exploatare la 1000lei CA
  7. 2.2 Analiza cheltuielilor variabile şi fixe
  8. 2.2.1 Analiza cheltuielilor variabile la 1000 lei CA
  9. 2.2.2 Analiza cheltuielilor fixe la 1000 lei CA
  10. 2.3 Analiza cheltuielilor cu materialele la 1000 lei CA
  11. 2.4 Analiza riscului de exploatare sau operaţional
  12. 2.5 Analiza cheltuielilor cu personalul
  13. Capitolul III Analiza rentabilităţii întreprinderii
  14. 3.1 Analiza soldurilor intermediare de gestiune
  15. 3.2 Analiza rezultatului exploatării
  16. 3.3 Analiza profitului aferent ciferi de afaceri
  17. 3.4 Analiza ratei rentabilităţii comerciale
  18. 3.5 Analiza ratei rentabilităţii resurselor consumate
  19. 3.6 Analiza rentabilităţii financiare a capitalurilor proprii
  20. 3.6.1 Renatabilitatea financiară a capitalului permanent
  21. Capitolul IV Analiza situaţiei financiar patrimoniale a întreprinderii pe baza
  22. bilanţului contabil.
  23. 4.1 Analiza fondului de rulment
  24. 4.2 Analiza nevoii de fond de rulment
  25. 4.3 Analiza trezoreriei nete
  26. 4.4 Analiza structurii patrimoniale a întreprinderii
  27. 4.4.1 Ratele de structură ale activului
  28. 4.4.2 Ratele de structură ale pasivului
  29. 4.5 Analiza vitezei de rotaţie a activelor circulante

Extras din proiect

Prezentarea societăţii

MODAROM SCA. este o societate cooperativă pe acţiuni, înregistrată la Registrul Comerţului cu identificarea: J08/1158/27.07.1991, având ca activitate principală - cod CAEN: fabricarea altor articiole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjerie), are atribuit codul unic de înregistrare nr.1097298 cu atribut fiscal:R. Certificatul de îmatriculare fiind eliberat de către Camera de Comerţ şi Industrie Braşov la data de 20.09.1991.

Activitatea de bază a societăţii MODAROM SCA. cuprinde: confecţii îmbrăcăminte pentru femei şi copii care se desfăşoară în atelierele de producţie din Complexul Turcheş-Săcele (confecţii în sistem lohn -Austria, pentru femei şi copii confecţii pentru copii şi adolescenţi - lohn - Germania, produse de marochinărie respectiv curele din piele şi înlocuitori în sistem lohn - Olanda).

MODAROM SCA. produce următoarele sortimente de confecţii:

- confecţii sport, din materilae din in şi tip bumbac pentru copii pentru Belgia şi Italia

- confecţii tip port naţional (tiroleze) pentru femei - Germania

- confecţii din material tip postv şi de lână pentru femei şi bărbaţi -Austria

Firma dispune de o secţie de bijuterie care produce diferite bijuterii din aur şi argint atât la comanda clienţilor cât şi moedele create de lucrătorii din aceaastă secţie.

La etajul III al clădirii Modarom Braşov, funcţionează un salon de înfrumuseţare cu o gamă variată de servicii: saună, masaj şi cosmetică.

MODAROM SCA. execută în sistem lohn pentru firme din străinătate confecţii pentru copii, femei şi bărbaţi.

Sistemul lohn reprezintă acea modalitate de lucru în care beneficiarul pune la dispoziţia executantului materia primă, în acest caz materialul, furniturile, tiparele, şabloanele, documentaţiile produselor, suportând cheltuielile de transport, iar executantul respectiv MODAROM SCA Braşov pe baza contractului încheiat se obligă să execute produsele comandate de beneficiar la calitate şi termenele cerute de acesta suportând cheltuielile cu vama utilităţile şi renmeraţia personalului.

Între beneficiar şi executant se încheie un contract de prestări-servicii în sistem lohn, apoi au loc negocierile în care se stabilesc cantităţile şi preţurile produselor ce urmează a fi executate în sezonul următor. Totodată se rezervă de comun acord capacitatea pe care executantul MODAROM SCA. o pune la dispoziţia beneficiarului pentru sezonul următor.

Un an calendaristic este compus din două sezoane, sezonul în care se confecţionează articole de primăvară – vara este din octombrie până în februarie şi sezonul toamnă – iarnă din aprilie până în august.

În pauza de sezon MODAROM SCA. crează colecţia proprie de modele cu care se prezintă la târguri de modă din ţară şi străinăte. Acestă colecţie urmează apoi să fie vândută.

În procesul de producţie sunt utilizate materii prime:

- pentru confecţiile în sistem lohn sunt puse la dispoziţie de către beneficiarii externi.

- pentru realizarea colecţiei proprii, acestea sunt achiziţionate de la furnizorii din România

- pentru bijuterie aprovizionarea se face de la populaţie în regim de consignaţie

- pentru salonul de înfrumuseţare de la diverşi furnizori din ţară.

- pentru marochinărie în sistem lohn respectiv din Olanda

Piaţa actuală a societăţii este evidenţiată de relaţiile acesteia cu clienţii, de concurenţa existentă respectiv de poziţia serviciilor societăţii comparativ cu cele ale concurenţilor. Pentru piaţa internă produsele (de îmbrăcăminte) se desfac în magazinul propriu şi în alte magazine de specialitate, în acest caz cu plata pe măsura vânzării. Pentru piaţa externă desfacera produselor intră în sarcina beneficiarului. Piaţa ţintă este confecţii tip sportswear pentru copii şi adolescenţi, precum şi confecţii trachtenmode (confecţii tip bavareze, tiroleze); confecţii tip port naţional (tiroleze) pentru femei – Germania; confecţii din material tip postv şi de lână pentru femei şi bărbaţi –Austria.

Având în vedere pe de o parte profiturile mari care pot fi obţinute, iar pe de altă parte sensibilitatea pieţei la orice factor de influenţă, în acest domeniu concurenţa este foarte puternică atât ca volum – număr de firme cât şi ca intensitate a acţiunilor de marketing ale acestora. Societatea se deosebeşte prin mărimea capacităţii de producţie atât la confecţii pentru copii şi adolescenţi cât şi la confecţii pentru femei – există capacităţi mici de producţie comparativ cu concurenţa, ceea ce permite o mobilitate mai mare în schimbarea modelelor.

Preview document

Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 1
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 2
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 3
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 4
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 5
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 6
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 7
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 8
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 9
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 10
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 11
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 12
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 13
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 14
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 15
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 16
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 17
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 18
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 19
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 20
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 21
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 22
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 23
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 24
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 25
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 26
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 27
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 28
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 29
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 30
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 31
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 32
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 33
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 34
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 35
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 36
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 37
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 38
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 39
Analiza economico-financiară la nivelul societății Modarom SCA - Pagina 40

Conținut arhivă zip

  • Analiza Economico-Financiara la Nivelul Societatii Modarom SCA.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza economico financiară a firmei SC Berlin SRL

INTRODUCERE Într-o perioadă în care se vehiculează tot mai mult termenul de criză financiară, analiza impactului acesteia și consecințele...

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Ai nevoie de altceva?