Căi de diversificare a ofertei Deichmann

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3991
Mărime: 419.19KB (arhivat)
Publicat de: Panagachie Ignat
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Multiplicarea şi reînnoirea continuă a sortimentului de produse, în cadrul pieţei, reprezintă o reflectare a modificărilor profunde care intervin în nevoile consumatorilor, în mecanismul formării şi al satisfacerii lor. La aceasta se adaugă faptul că deprecierea fizică, scăderea utilităţii unui produs este amplificată continuu de deprecierea funcţională, în special prin apariţia de noi produse. Drept urmare, procesul de diversificare a ofertei de mărfuri îmbracă două importante aspecte:

- lărgirea continuă a gamei sortimentale prin apariţia produselor noi, care se

adaugă celor existente

- schimbarea structurii sortimentelor, prin înlocuirea unora dintre acestea cu

produse noi;

- diferenţierea şi individualizarea ofertei în procesul concurenţial

Diferenţierea ofertei are în vedere reliefarea puternică a deosebirilor şi a diferitelor destinaţii ale componentelor ofertei unei întreprinderi astfel încât aceasta să se distingă în mod evident de ofertele concurenţilor săi. Realizarea unui asemenea obiectiv este extrem de dificilă, practica demonstrând, în mod frecvent, că diferenţele nu sunt întotdeauna semnificative, iar în unele cazuri nici chiar dorite de către unele firme mai mici a căror practică se bazează doar pe alinierea la exigenţele pieţei şi mai puţin pe o reală competitivitate.

In ceea ce priveşte căile sau posibilităţile de diferenţiere şi individualizare a ofertei realizate de o anumită firmă, în raport cu oferta concurenţei, studiile efectuate în domeniile respective au reliefat, în principal, ca instrumente utilizabile produsul, serviciile comerciale ataşate produsului, personalul comercial şi imaginea de produs, marcă sau întreprindere. Cunoaşterea şi integrarea corespunzătoare a unor asemenea domenii în procesul de diferenţiere a ofertei îşi pune amprenta, de altfel, pe întreaga activitate a unei firme ce acţionează în cadrul pieţei, afectându-i loturile sinergetice legate de baza tehnico-materială, personalul comercial si bineînţeles, capacitatea sa financiară. De aceea, lucrările de economie comercială trebuie să conceptualizeze şi să pună la dispoziţia întreprinzătorilor elementele metodologice care pot fi utilizate la fundamentarea politicilor de piaţă, pe care le poate promova în domeniul respectiv.

Ca elemente de diferenţiere şi individualizare a ofertei unei firme în raport cu concurenţa, exista o serie de elemente cum ar fi:

- funcţionalitatea produsului- prin caracteristicile sale specifice în procesul de

utilizare;

- performanţa si prin nivelul rezultatelor obţinute în procesul de utilizare potrivit

funcţionalităţii specifice fiecărui produs;

- conformitatea -prin gradul de respectare de către produs, în condiţiile reale de

utilizare, a specificaţiilor prestabilite;

- durabilitatea — prin perioada ce caracterizează durata de viaţă sau procesul de

utilizare a fiecărui produs;

- reparabilitatea - caracteristică comensurabilă prin frecvenţa apariţiei unor

defecţiuni, uşurinţa cu care pot fi înlăturate diferitele defecţiuni apărute, termenele de imobilizare a produsului în cauză pentru diferitele reparaţii, prezenţa specialiştilor şi rapiditatea cu care pot interveni firmele de service pentru înlăturarea defecţiunilor;

- stilul produsului - prin aparenţa sa exterioară generatoare de reacţii emotive din

partea cumpărătorului potenţial şi îndeosebi, prin preocupările firmelor producătoare de a crea o diferenţiere greu de imitat de către o altă firmă;

- design-ul - ca punct nodal conceptual al unui produs şi care înglobează toate

dimensiunile sau fenomenele amintite anterior ca elemente de diferenţiere a unui produs, respectiv design-ul trebuind să asigure un produs agreabil de privit şi uşor de abordat în procesul de instalare, utilizare, întreţinere şi reparare.

Alături de produs şi procesul său de realizare, un domeniu important în procesul de diferenţiere şi individualizare a ofertei îl constituie sistemul serviciilor comerciale.

Ca principale elemente de diferenţiere şi individualizare a ofertei prin intermediul serviciilor comerciale, pot fi utilizate în principal:

- termenele de livrare sau realizare - deosebit de importante în special când este

vorba de comenzi speciale, comenzi pe bază de catalog, comerţ prin corespondenţă, transporturi de bunuri sau persoane etc, domenii în cadrul cărora termenul de execuţie al comenzii indiferent de natura sa - reprezintă, în cele mai frecvente cazuri, elementul principal de diferenţiere;

Preview document

Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 1
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 2
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 3
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 4
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 5
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 6
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 7
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 8
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 9
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 10
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 11
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 12
Căi de diversificare a ofertei Deichmann - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Cai de Diversificare a Ofertei Deichmann.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Analiza unei firme de comerț - Deichmann

I. PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI DEICHMANN 1.1. Scurt istoric A început cu un magazin A început în 1913 în cartierul muncitorilor din...

Ai nevoie de altceva?