Descrierea Firmei de Telefoane Nokia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 4146
Mărime: 387.20KB (arhivat)
Publicat de: Cristina Chiriac
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ecsedi Doriana, Tihoan Savina

Extras din proiect

1.

Istoric

Primul secol de existenţă Nokia: 1865 -1967

Istoria Nokia începe cu fabrica de hârtie a lui Fredrik Idestam, de pe malurile râului Nokianvirta. Între 1865 şi 1967, compania creşte şi devine o mare putere industrială. Intrarea în domeniul electronicelor se va face însă într-o fază ulterioară - întâi are loc fuziunea cu un producător de cabluri şi cu un producător de cauciuc, fuziune prin intermediul căreia se creează Nokia Corporation.

1865: Apariţia Nokia

Fredrik Idestam înfiinţează o fabrică de hârtie lângă cascada Tammerkoski din sud-vestul Finlandei - aici începe istoria Nokia.

1898: Se creează Uzinele Finlandeze de Cauciuc

Arvid Wickström înfiinţează compania Uzinele Finlandeze de Cauciuc - aceasta avea să devină ulterior divizia producătoare de cauciuc din cadrul Nokia.

1912: Se creează Uzinele Finlandeze de Cabluri

Eduard Polón înfiinţează compania Uzinele Finlandeze de Cabluri - pe baza acesteia se va crea ulterior divizia de cabluri şi electronice a Nokia.

1937: Verner Weckman, un jucător de categoria grea în industrie

Fostul luptător olimpic Verner Weckman devine preşedinte al Uzinelor Finlandeze de Cabluri.

1960: Primul departament de electronice

Uzinele Finlandeze de Cabluri îşi înfiinţează primul departament de electronice, care desfăşoară activităţi de comercializare şi exploatare computere.

1962: Primul dispozitiv electronic producţie proprie

Departamentul de electronice al Uzinelor Finlandeze de Cabluri finalizează primul dispozitiv electronic producţie proprie - un analizor de semnal pentru centralele de energie nucleară.

1967: Fuziunea

Are loc fuziunea oficială dintre Nokia Ab, Uzinele Finlandeze de Cauciuc şi Uzinele Finlandeze de Cabluri - în urma fuziunii, se creează Nokia Corporation.

Trecerea la mobilitate: 1968-1991

Nou-înfiinţata Nokia Corporation dispune de o poziţie ideală pentru a-şi asuma rolul de deschizător de drumuri în industria comunicaţiilor mobile. Pieţele europene de telecomunicaţii fac acum primii paşi către dereglementare, reţelele mobile se extind către acoperire globală, iar Nokia se află în fruntea industriei, cu produse care fac istorie...

1979: Mobira Oy, pionier în producţia de telefoane mobile

Ia naştere compania de radiotelefonie Mobira Oy, în urma asocierii dintre Nokia şi principalul producător finlandez de televizoare - Salora.

1981: Începe era mobilă

Se creează prima reţea internaţională de telefonie mobilă - Nordic Mobile Telephone (NMT) 1982: Nokia produce prima sa centrală telefonică digitală

Este lansată Nokia DX200 - prima centrală telefonică digitală produsă de companie.

1984: Este lansat dispozitivul Mobira Talkman

Nokia lansează telefonul portabil Mobira Talkman.

1987: Mobira Cityman - naşterea unui clasic

Nokia lansează Mobira Cityman, primul telefon NMT de dimensiuni mici (handheld).

1991: GSM - un nou standard mobil îşi face apariţia pe piaţă

Are loc primul apel GSM din lume, la realizarea căruia se folosesc echipamente Nokia.

Preview document

Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 1
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 2
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 3
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 4
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 5
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 6
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 7
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 8
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 9
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 10
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 11
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 12
Descrierea Firmei de Telefoane Nokia - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Descrierea Firmei de Telefoane Nokia.doc

Te-ar putea interesa și

Analiză Comparativă a Calității Telefoanelor Mobile Inteligente

Introducere Analiza comparativă a calităţii mărfurilor (A.C.Q.M.) constă în aplicarea unor metodologii adecvate ce presupun compararea a două sau...

Ai nevoie de altceva?