Documentatia Sistemului de Management al Calitatii

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Elaborarea unei documentatii corespunzatoare privind sistemul de management al calitatii este esentiala pentru implementarea si mentinerea eficacitatii unui asemenea sistem in cadrul unei organizatii, in general. 
Principalele documente ale sistemului de management al calitatii si modul de intocmire sunt prezentate in standardul ISO 10013/ 1996 - Ghid pentru documentatia sistemului calitatii. Referiri la documente se fac si in standardele ISO 9000 si 9001/2000.
Aceste standarde acorda o importanta mare elaborarii si administrarii documentelor specifice sistemului de calitate, deoarece documentele sunt o dovada tangibila ca procesele au fost definite, procedurile au fost elaborate si aprobate, iar modificarile sunt tinute sub control.
De asemenea, existenta acestor documente este obligatorie pentru aprecierea conformitatii sistemului calitatii cu standardul de referinta si confirmarea implementarii efective a sistemului
Documentatia sistemului calitatii este esentiala pentru :
o Realizarea unor produse de calitate corespunzatoare cerintelor
o Evaluarea sistemului calitatii
o Imbunatatirea proceselor intreprinderii si rezultatelor acestora
Elaborarea documentelor sistemului presupune trei faze:
- faza operationala - care cuprinde modul concret de lucru exprimat prin instructiuni de lucru, sau proceduri operationale;
- stabilirea procedurilor functiilor de sistem - dupa structura organizatorica - cu stabilirea relatiilor dintre compartimente si a responsabilitatilor conform ierarhiei.
- elaborarea manualului calitatii este necesara pentru a conduce sistemului calitatii si serveste ca referinta permanenta in implementarea si mentinerea acestui sistem.
Documentele utilizate pentru definirea si implementarea sistemului calitatii intr-o intreprindere pot fi structurate ierarhic, pe trei niveluri principale:
Figura nr. 1 - Structura ierarhica a documentatiei sistemului de management al calitatii
Sursa: Olaru, Marieta; Dinu, Vasile; Maftei, Mihaela si Maiorescu, Irina, Managementul calitatii (suport de curs), Bucuresti, 2010
Continutul documentelor
o Manualul calitatii - Descrie sistemul de management al calitatii organizatiei, in conformitate cu politica si obiectivele referitoare la calitate declarate
o Procedurile sistemului de management al calitatii - Descriu procesele intercorelate si modul de desfasurare a activitatilor necesare pentru implementarea sistemului de management al calitatii
o Instructiuni de lucru si alte documente referitoare la sistemul de management al calitatii - Documente de lucru detaliate
Capitolul 1. Documentele sistemului de management al calitatii
Documentatia sistemului de management al calitatii este necesara pentru tinerea sub control a tuturor proceselor intreprinderii, facilitand monitorizarea lor si determinarea rezultatelor obtinute, astfel incat sa fie identificate masurile corective sau de imbunatatire necesare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Documentatia Sistemului de Management al Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!