Documentația Sistemului de Management al Calității

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 5463
Mărime: 4.36MB (arhivat)
Publicat de: Mirona Florea
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Vasile Dinu
ASE, Facultatea de Comert, an 3, sem 1

Extras din proiect

Introducere

Elaborarea unei documentaţii corespunzătoare privind sistemul de management al calităţii este esenţială pentru implementarea şi menţinerea eficacităţii unui asemenea sistem în cadrul unei organizaţii, în general.

Principalele documente ale sistemului de management al calităţii şi modul de întocmire sunt prezentate în standardul ISO 10013/ 1996 – Ghid pentru documentaţia sistemului calităţii. Referiri la documente se fac şi în standardele ISO 9000 şi 9001/2000.

Aceste standarde acordă o importanţă mare elaborării şi administrării documentelor specifice sistemului de calitate, deoarece documentele sunt o dovadă tangibilă că procesele au fost definite, procedurile au fost elaborate şi aprobate, iar modificările sunt ţinute sub control.

De asemenea, existenţa acestor documente este obligatorie pentru aprecierea conformităţii sistemului calităţii cu standardul de referinţă şi confirmarea implementării efective a sistemului

Documentaţia sistemului calităţii este esenţială pentru :

• Realizarea unor produse de calitate corespunzătoare cerinţelor

• Evaluarea sistemului calităţii

• Îmbunătăţirea proceselor întreprinderii şi rezultatelor acestora

Elaborarea documentelor sistemului presupune trei faze:

- faza operaţională - care cuprinde modul concret de lucru exprimat prin instrucţiuni de lucru, sau proceduri operaţionale;

- stabilirea procedurilor funcţiilor de sistem - după structura organizatorică - cu stabilirea relaţiilor dintre compartimente şi a responsabilităţilor conform ierarhiei.

- elaborarea manualului calitatii este necesară pentru a conduce sistemului calităţii şi serveşte ca referinţă permanentă în implementarea şi menţinerea acestui sistem.

Documentele utilizate pentru definirea şi implementarea sistemului calităţii într-o întreprindere pot fi structurate ierarhic, pe trei niveluri principale:

Figura nr. 1 - Structura ierarhică a documentaţiei sistemului de management al calităţii

Sursa: Olaru, Marieta; Dinu, Vasile; Maftei, Mihaela şi Maiorescu, Irina, Managementul calităţii (suport de curs), Bucureşti, 2010

Continutul documentelor

• Manualul calităţii - Descrie sistemul de management al calităţii organizaţiei, în conformitate cu politica şi obiectivele referitoare la calitate declarate

• Procedurile sistemului de management al calităţii - Descriu procesele intercorelate şi modul de desfăşurare a activităţilor necesare pentru implementarea sistemului de management al calităţii

• Instrucţiuni de lucru şi alte documente referitoare la sistemul de management al calităţii - Documente de lucru detaliate

Capitolul 1. Documentele sistemului de management al calităţii

Documentaţia sistemului de management al calităţii este necesară pentru ţinerea sub control a tuturor proceselor întreprinderii, facilitând monitorizarea lor şi determinarea rezultatelor obţinute, astfel încât să fie identificate măsurile corective sau de îmbunatăţire necesare.

Preview document

Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 1
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 2
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 3
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 4
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 5
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 6
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 7
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 8
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 9
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 10
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 11
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 12
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 13
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 14
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 15
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 16
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 17
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 18
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 19
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 20
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 21
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 22
Documentația Sistemului de Management al Calității - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Documentatia Sistemului de Management al Calitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Implementarea sistemului de management al calității la firma SC Software Engineering & Communication SRL - documentele calității

1. INTRODUCERE 1.1. Prezentarea generala a firmei Sub patronaj austriac, SC. Software Engineering & Communication SRL este o firma fondata in...

Audit Intern - SC Frigorifer SA

INTRODUCERE Realitatile lumii contemporane , dupa o perioada de peste 50 ani de pace , evidentiaza o evolutie dinamica atat din punct de vedere...

Auditul sistemului de management al calității - Principii, etape, documentație

Intoducere Actualitatea temei investigate. Într-o economie de piață ce este caracterizată printr-o concurență aspră pentru menținerea pe piață,...

Managementul calității la SC Autopart SRL

INTRODUCERE Lucrarea “Analiza managementului calităţii la S.C. EURO PARTENER INSTAL S.R.L ” este structurată în 4 capitole. Ea are drept obiectiv...

Ciclul calitate - produs - piață

I. CALITATEA Introducere „Măsura exactă a sănătăţii mentale constă în dispoziţia de a găsi ceva bun în toate” R.W.Emerson* România este o ţară...

Managementul calității la Vrancart Adjud

INTRODUCERE Într-o economie de piaţă caracterizată printr-o concurenţă acerbă pentru supravieţuire, întreprinderile se confruntă în permanenţă cu...

Implementarea sistemului de management al calității la SC Saninstal General SRL

1. IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII LA S.C. SANINSTAL GENERAL S.R.L. 1.1.Generalităţi 1.1.1. Notă asupra reviziei standardului...

Manualul calității SC Ruvimax-Prim SRL

0. Generalităţi Manualul calităţii prezent descrie programul de asigurare a calităţii lucrărilor de construcţie-montaj al S.C. “Ruvimax-Prim”...

Ai nevoie de altceva?