Evolutii si Tendinte ale Comertului Traditional fara Magazine

Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1. ASPECTE TEORETICE PRIVIND COMERTUL TRADITIONAL FARA MAGAZINE
1.1 Introducere 
Un rol important in cadrul sistemelor de distributie a marfurilor revine comertului cu amanuntul, care, alaturi de comertul cu ridicata, reprezinta o veriga intermediara in fluxul relatiilor producator-consumator. Intr-o asemenea acceptiune, cunoasterea multiplelor aspecte pe care le ridica ansamblul proceselor ce dau profilul acestei activitati ofera atat orientarea, cat si instrumentarul de actiune de care au nevoie intreprinderile din domeniul circulatiei marfurilor.
"Managementul marketingului" - incearca o conturare mai pragmatica a respectivului concept, pornind de la ideea potrivit careia "notiunea de comert cu amanuntul include toate activitatile implicate in vanzarea produselor sau serviciilor direct catre consumatorii finali, spre a fi folosite in scopuri personale, necomerciale". Potrivit parerii lui Philip Kotler, "orice organizatie care practica acest gen de comert - fie ca este vorba de producatori, detailisti sau grosisti - efectueaza comert cu amanuntul", necontand "cum sunt vandute marfurile sau serviciile (de catre vanzator sau prin posta, cu ajutorul telefonului sau prin utilizarea unui automat de vanzare) si nici unde sunt vandute acestea (intr-un magazin, pe strada sau la domiciliul consumatorului)". Kotler puncteaza astfel principalele aspecte privind continutul activitatii, agentii economici posibil a fi implicati cat si formele de vanzare intalnite in comertul cu amanuntul.
1.2 Definitia cometrului fara magazine
Comertul fara magazine reprezinta un sistem de vanzari cu amanuntul in cadrul caruia comerciantul apeleaza la un larg evantai de practici comerciale pentru a pune la dispozitia cumparatorilor marfurile de care au nevoie, fara a necesita prezenta acestora in magazine sau in alte puncte de vanzare. 
Comertul fara magazine reprezinta o latura importanta a activitatii comerciale cu amanuntul. Importanta respectiva este data nu atat de volumul vanzarilor, care, in medie, pentru Europa Occidentala, este cuprins intre 8 si 10 %, iar in SUA intre 10-11 %, cat de tehnologiile comerciale moderne pe care le promoveaza si de ritmul anual de crestere, care este superior celui ce caracterizeaza evolutia de ansamblu a comertului cu amanuntul.
1.3 Segmentarea pietei fara magazine 
Piata vanzarilor fara magazine poate fi segmentata in diverse moduri, folosind diferite criterii de segmentare: 
a) in functie de mijloacele utilizate in procesul de comercializare a marfurilor pot aparea variante ale comertului fara magazine, si anume:
-vanzari prin curier 
-vanzari prin telefon 
-vanzari electronice 
-vanzari realizate prin intermediul vanzatorului clasic.
b) in functie de tipul cumparatorilor:
-consumatori individuali 
-intreprinderi. 
c) in functie de tipul intreprinderii comerciale: 
-intreprinderi a caror activitate principala o constituie comertul fara magazine
-intreprinderi comerciale in cadrul carora comertul fara magazine reprezinta o activitate secundara sau paralela.
1.4. Descrierea principalelor tipuri de comert traditional fara magazine
Vanzarea la domiciliu are in vedere o tranzactie comerciala de bunuri sau servicii realizata prin intermediul unui vanzator care viziteaza la resedinta lor particulara cumparatorii potentiali preselectati. Procesul comercial respectiv se deosebeste de vanzarile realizate de comertul ambulant sub forma unei asa-zise glisari pe anumite trasee prin aceea ce are in vedere o vizitare sistematica a tuturor locatarilor unui imobil de locuinte, a unei strazi, a unui cartier sau a unei localitati. 
Printre produsele care formeaza obiectul vanzarilor la domiciliu se regasesc articole vestimentare si accesorii, produse de infrumusetare, produse de intretinere casnica, produse alimentare, aparate de bucatarie etc. 
Practica comerciala a scos in evidenta ca aceasta forma de comercializare a produselor prezinta, ca orice alta forma de comert, o serie de avantaje precum si multe limite.


Fisiere in arhiva (1):

  • Evolutii si Tendinte ale Comertului Traditional fara Magazine.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!