Exportul Vinului - Studiu de Caz

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3453
Mărime: 36.98KB (arhivat)
Publicat de: Liliana Gherman
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

1.1 Exportul

Exportul reprezinta o trimitere,o expediere a produselor nationale peste granita în vederea vânzarii sau a schimbului cu alte marfuri.De asemenea,exporturile se mai pot defini ca operatii cu caracter comercial prin care o parte din marfurile produse,prelucrate,completate sau reparate într-o tara se vând pe piata altor tari.

Exportul reprezintă o modalitate de intrare mai puţin riscantă pe pieţele externe deoarece necesită un nivel mai scăzut de investiţii faţă de alte modalităţi de intrare, cum ar fi investiţiile străine directe.

Alegerea acestei strategii este de multe ori influenţată de strategia adoptată de concurenţi. Companiile care produc bunuri intensive în capital şi cercetare, cum ar fi automobilele şi produsele farmaceutice exportă pentru a obţine economii de scară. Un alt motiv al exportului poate fi rezolvarea problemei excesului de capacitate pe piaţa internă.

Numeroase firme folosesc exportul ca o strategie de diversificare, ceea ce permite firmei să folosească creşterea de pe o piaţă pentru a contrabalansa pierderile de pe alte pieţe. Prin export se poate realiza şi o extindere a ciclului de viaţă a produsului, faza de introducere şi creştere permiţând stabilirea unor preţuri ridicate

În România este evidenta necesitatea perfectionarii ansamblului de instrumente si pârghii de natura sa dinamizeze exportul românesc.Aceasta cu atât mai mult cu cât,comparativ cu alte tari,ponderea acestuia în exportul mondial s-a redus.Dezvoltarea si diversificarea unui export în conditiile de eficienta sporita reprezinta un factor deosebit de puternic al relansarii cresterii economice,ceea ce înseamna mai multe locuri de munca,dinamism,mobilitate,preocupare pentru ridicarea competitivitatii marfurilor,o rentabilizare,restructurare si privatizare viabila.Totodata,se remediaza dezechilibrele macroeconomice externe si se reduce deficitul bugetar.

Pentru exportul pe pieţele externe, exportul se poate face direct sau prin intermediari (exportul indirect):.

Exportul direct reprezintă acea forma de export in care producătorul încheie contracte de vânzare internaţionala direct cu principalii clienţi externi. Aceasta presupune folosirea unor structuri organizatorice proprii din tara de origine sau crearea unor structuri in străinătate, dependente si controlate de exportatori.

Exportul direct se poate realiza prin urmatoarele forme:

• exportul prin structuri interne;

• utilizarea unui reprezentant in străinătate;

• constituirea de birouri comerciale, sucursale si filiale.

Exportul indirect sau exportul prin intermediari se realizeaza prin intermediul

comisionarilor, agentilor comerciali, si al caselor de comert.

Comisionarul este un intermediar care pe baza unui contract de comision încheiat cu un comitent efectuează operaţiuni in nume propriu dar pe contul comitentului respectiv. Acest comisionar se poate implica in operaţiunile de export, vămuire si chiar de transporturi.

Principalele sale atributii sunt:

- prospecteaza pietele internationale

- urmareste relatia cu clientii externi

- contracteaza importuri sau exporturi de marfuri

- primeste comenzi pe care le transmite producatorilor

Comercianţii lucrează în nume şi pe cont propriu. Acestia cumpără marfa de la diverşi producători si o revând in străinătate. Ei câştigă diferenţa intre preţul de cumpărare si cel de revânzare. Sunt implicaţi si in acţiuni de reexport. In acest caz, producătorii nu îşi asuma riscuri legate de vânzarea mărfii pe pieţele externe. Comerciantul se implica in contractarea clienţilor, negocierea si încheierea contractelor si chiar derularea contractelor. Ei pot sa apeleze la alţi intermediari.

Preview document

Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 1
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 2
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 3
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 4
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 5
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 6
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 7
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 8
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 9
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 10
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 11
Exportul Vinului - Studiu de Caz - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Exportul Vinului - Studiu de Caz.docx

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Producția de carne de pui - studiu de caz - SC Transavia SA

PRODUCTIA DE CARNE DE PUI LA NIVEL MONDIAL Valoarea nutritiv biologica a carnii de pasare este data atat de bogatia ei in proteine si respectiv in...

Facilități și Restricții Naționale privind Localizarea și Delocalizarea unor Filiale ale Companiilor Multinaționale

Introducere Contextul actual marcat de intensificarea interacţiunilor între naţiuni, cu implicaţii directe asupra creşterii concurenţei, a...

Analiză culturala a piețelor externe

Introducere Marketingul internațional s-a dezvoltat foarte mult în ultimele decenii. Reprezintă un subiect dezbătut de foarte multe publicații de...

Schimbarea Imaginii Skoda

O masinÎ reprezintÎ un produs extrem de frumos ce integreaza expertiza multor profesionisti. Pentru a produce o masinÎ e nevoie de un efort...

Protecția consumatorului în România

Capitolul I. Protectia consumatorilor în România 1.1.Introducere Protectia consumatorilor înglobeaza mai multe seturi de activitati specializate,...

Piața vinului - Podgoria Murfatlar

Murfatlar Romania este cel mai important producator si exportator de vinuri imbuteliate din tara. Compania produce 20 milioane de sticle de vin...

Model de amenajare turistică a spațiului litoral - Sitges, Spania

Localizare Oraşul Sitges este situat pe coasta Mării Mediterane, la 35 de kilometri la sud de Barcelona, face parte din regiunea Garraf şi are o...

Logistica transportului

6.2. Organizarea logisticii internationale Logistica se refera la ansamblul operatiunilor: de transport, de stocare, de distributie, de vamuire a...

Ai nevoie de altceva?