Marca comercială - riscuri contractuale

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 4538
Mărime: 53.84KB (arhivat)
Publicat de: Amelia Dinu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Botea Alexandru

Extras din proiect

Ce este, in fond, marca comerciala- Din punctul nostru de vedere aceasta reprezinta cel mai de pret bun al unei organizatii. Reprezinta lucrul care o defineste, cel care ii da imagine in mintea consumatorilor.

Marca reprezinta un bun intangibil, neputand avea o existenta fizica, iar valoarea acesteia este relativa, putand fi determinata doar cand devine subiectul unei tranzactii. Cu alte cuvinte, adesea, marcile sunt adevarata valoare a firmei si un mod in care aceasta se diferentiaza si obtine beneficii in raport cu firmele concurente. Dupa parerea noastra marca este ceea ce da imaginea unei firme si de cele mai multe ori aceasta determina consumatorii sa fie atrasi de un anumit produs. Sunt multi cei care devin fideli unei anumite marci doar pentru ca aceasta este renumita. Din acest motiv, putem spune chiar ca marca reprezinta o sursa de incredere pentru consumatori si un adevarat factor in alegerile pe care acestia le fac.

Deci, marca este un element extrem de important si, de aceea, firmele trebuie sa fie foarte atente si sa induca potentialilor consumatori o adevarata imagine a marcilor respective pentru ca, in esenta, marca reprezinta un mijloc de comunicare al firmei cu consumatorii.

Foarte importanta este identitatea marcii care isi are originea in firma si reprezinta modul in care o companie se defineste in cadrul pietei. De asemenea, foarte importanta este viziunea marcii care intruchipeaza esenta scopului marcii si care reprezinta un set de valori care confera directie si orientare companiei. Totusi, marca este definita prin pozitionarea sa pe piata, care este o garantie a atragerii clientilor. In principiu, daca o marca este foarte bine pozitionata pe o piata, aceasta reprezinta o certitudine a faptului ca vor fi atrasi consumatori. Consideram ca cel mai important aspect pentru consumatori este imaginea marcii, adica ceea ce acestia „aud” sau „vad” la un anumit produs. Cu alte cuvinte imaginea marcii reprezinta punctul de atractie al consumatorilor si modul in care o companie se face cunoscuta pe piata pe care activeaza. In plus, imaginea marcii este cea care ne arata daca o marca este sau nu „tare”. Daca firma reuseste sa-si faca o imagine corecta si inteligenta atunci cel mai probabil isi va crea o marca puternica, ce va atrage un numar foarte mare de clienti.

Cum se creeaza o marca tare- In opinia noastra o marca poate deveni „tare” in urma unei strategii de brand foarte puternica. Ceea ce trebuie sa faca o companie este sa isi creeze o imagine care sa atraga clientii si sa reprezinte o sursa de incredere pentru acestia. Aceasta incredere se obtine numai dupa ce compania demonstreaza faptul ca are produse la o calitate superioara altor firme. Odata ce consumatorul afla despre un produs si il incearca, daca este multumit de calitatea acestuia va continua sa il foloseasca, pentru ca marca acestuia reprezinta o garantie a faptului ca isi va pastra calitatea. O marca poate deveni puternica in urma unei campanii de promovare prin publicitate sau alte metode incluse in strategia de marketing a firmei in cauza.

In concluzie, in ceea ce ne priveste, consideram ca marca este unul din bunurile cele mai importante ale unei companii, modul in care aceasta este vazuta in cadrul pietei si o sursa de atractie pentru potentialii consumatori. Este bine stiut faptul ca, de multe ori, marca este elementul cheie in atragerea clientilor noi, dar si in pastrarea si fidelizarea celor care au intrat deja in contact cu produsul respectiv.

In cele ce urmeaza, am ales sa prezentam succint o ramura a bauturilor alcoolice, vinul.

II. Piata vinurilor din Romania

Piata vinurilor din Romania este parte a pietei bauturilor alcoolice, care se incadreaza la randul ei in piata industriei alimentare. Aceasta piata este una din cele mai relevante pentru economia romaneasca din pricina faptului ca cetatenii romani isi utilizeaza mai mult de jumatate din veniturile obtinute pentru achizitionarea de produse alimentare si bauturi alcoolice si nonalcoolice.

Romania a fost dintotdeauna una din principalele puteri viticole din Europa. Inca din perioada antica, a dacilor, spatiul romanesc era cunoscut pentru potentialul sau in ceea ce priveste productia de struguri si, implicit, de vinuri. Potrivit studiilor in Romania exista 37 podgorii, din care fac parte 123 centre viticole, la care se adauga 40 centre viticole independente, situate in afara podgoriilor.

Preview document

Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 1
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 2
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 3
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 4
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 5
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 6
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 7
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 8
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 9
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 10
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 11
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 12
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 13
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 14
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 15
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 16
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 17
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 18
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 19
Marca comercială - riscuri contractuale - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Marca Comerciala - Riscuri Contractuale.doc

Alții au mai descărcat și

Evoluții și Tendințe ale Comerțului Tradițional fară Magazine

CAPITOLUL I 1. Conceptul de comerţ electronic şi sfera de cuprindere Schimbările survenite pe piaţă la răscrucea dintre milenii, reconsiderarea...

Comerț electronic versus comerț tradițional

CAPITOLUL I Comert Electronic versus Comert Traditional ( teorie) 1.1 Comertul Electronic: Se poate defini ca fiind o activitate comerciala în...

Comerțul electronic - studiu de caz

Capitolul I: Comerţul Electronic 1.1 Introducere. Scurt istoric Comerţul electronic se poate defini ca fiind o activitate comercială în care o...

Mixul promoțional

ARGUMENT Promovarea reprezintã unul din elementele mixului de marketing şi este formatã din mai multe elemente: reclama, publicitatea, promovarea...

Analiza practică - etalarea mărfurilor

Capitolul I: Tehnologia Etalării mărfurilor Obiective: Etalarea mărfurilor reprezintă ansamblul regulilor şi procedeelor de prezentare a...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE 1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale Piata internationala este locul unde...

Conceptul de Marketing

INTRODUCERE Pătrunderea pe piaţa internaţională a devenit, în zilele noastre, un obiectiv important pentru firmele din toate ţările. Strategia de...

Locul clienților în strategia comercială

INTRODUCERE În activitatea de piaţă, firmele româneşti se confruntă cu diverse probleme în lupta lor pentru supravieţuire. Confruntate cu o...

Contractul de licență - promotor al diversificării producției - studiu de caz la SC Bosch Rexroth SRL

Introducere Ținând seama de caracterul multidimensional al noii ordini economice, relațiile științifice și tehnice, precum și intensificarea...

Derularea operațiunilor de import-export

Cap. 1. INTRODUCERE Pentru a reuşi urmărirea tuturor aspectelor cerute de programa analitică a disciplinei de practică, am considerat insuficientă...

Politica de distribuție la SC Armatura SA

RAPORT DE PREZENTARE Lucrarea de faţă îşi propune să studieze distribuţia produselor , ca politică de marketing , deoarece a devenit o problemă de...

Lucrare practică desfășurată la SC Industria de Încălțăminte Soara Buziaș SRL

CAPITOLUL 1: SC “I. I. SOARA BUZIAS”SRL 1.1.PREZENTAREA FIRMEI In 1995 se infiinteaza SC “INDUSTRIA DE INCALTAMINTE SOARA BUZIAS” SRL,persoana...

Lohnul - Formă a Afacerilor Economice Internaționale

INTRODUCERE Motto:” Comerţul, e bine să o spunem, este nu numai un schimb de produse, dar în acelaşi timp, şi un schimb de cunoştinţe, un fel...

Ai nevoie de altceva?