Merchandising

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Despre noi 4
1.1 Furnizorii firmei 6
1.2 Profilul clientului 6
1.3 Concurenta 7
2. Raionul electronice si electrocasnice 9
2.1 Descrierea raionului 9
2.2 Calculul indicatorilor 10
2.3. Tehnici promotionale 15
3. Raionul confetii si incaltaminte 16
3.1 Descrierea raionului 16
3.2 Calcului indicatorilor 17
3.3 Tehnici promotionale 22
4. Raionul intretinere si igiena 23
4.1 Descrierea raionului 23
4.2 Calcului indicatorilor 24
4.3 Tehnici promotionale 27
5.Raionul alimentar 29
5.1.Descrierea raionului 29
5.2. Raionul alimentar -  produse proaspat ambalate 30
5.3 Raionul alimentar -  produse alimentare 34
5.4 Tehnici promotionale 37
6. Raionul bazar 39
6.1 Descrierea raionului 39
6.1 Calculul indicatorilor 40
6.2 Tehnici promotionale 43


Extras din proiect Cum descarc?

Supermarket-ul "Divers" este amplesat la nivelul solului, avand o suprafata totala de 6600 m2. Are forma unui dreptunghi si este amplasat intr-o zona semi-centrala a Iasului, vizand clientela din zona pentru cumparaturile zilnice, iar pentru cumparaturile programate vizeaza intreaga clientela a orasului.
Preturile variaza in functie de produsele comercializate, de calitatea si prospetimea lor. Se vizeaza o clientela cu venituri medii.
Divers se doreste a fi simbolul cumparaturilor de calitate la preturi convenabile, iar ca obiectiv principal are mentinerea preturilor la un nivel accesibil pentru toata lumea.
Gama larga de produse vizeaza satisfacerea tuturor gusturilor prin preturi avantajoase si promotii atractive.
Obiectivul central al firmei este acela de a mentine preturile constante si cat mai echilibrate pentru consumatori.
In magazin se poate gasi o gama larga de produse pentru ca oamenii care frecventeaza spatiul comercial sa gaseasca tot ceea ce au nevoie pentru casa, cat si pentru nevoile de zi cu zi ale familei, de aceea:
- introducemprodusenoipe piata, pentru castigarea mai multor segmente de clientela sau umplerea unor nise de piata, ceea ce reprezinta un factor central de succes pentru intreprindere 
- venim in intampinarea clientilor cu produse proaspete. In magazinul nostru se pot gasi produse atent selectionate de la furnizori: carne proaspata , fructe si legume, lactate, cat si produse de panificatie.
- calitatea ne defineste, de accea "Divers" ofera articole ale unor marci bine cunoscute si bine cotate din puncte de vedere calitativ.
- preturile avantajoase ne reprezinta, deoarece clientul nostru nu va gasi acelasi produs in alt magazin cu un pret mai mic.
Divers comunica ofertele segmentului potrivit de cumparatori pentru a prezenta produsele, pentru a trezi nevoile si dorintele pe care acestea le pot satisface si nu in ultimul rand pentru a incita la o cumparare continua si regulata. De aceea vom comunica cu consumatorii si vor fi expusi zi de zi la numeroase mesaje publicitare:
- reclamein ziare, TV + in mediul online
- oferte in posta
- promovarea produselor in incinta magazinului
Magazinul Divers 
Magazinul Divers este situat, pe Strada Sarariei nr.185-187, intr-o zona semi-cetrala, la 5 minute de central orasului si in imediata apropiere a caminelor si facultatilor din zona Copou.
1.1 Furnizorii firmei
- SC ALBALACT SA
- SC DELACO DISTRIBUTION SA
- SC COVALACT SA
- SC KOSAROM SA
- SC MARCEL SA
- SC PANIFCOM SRL
- SC HERBA RICEMILLS ROM SRL
- SC REWE ROMANIA SA
- SC COLGATE-PALMOLIVE SA
- CHIRMIS-FARMIMPEX SRL
- TRIVAGOR SRL
- SC VEL PITAR SRL
- SC ALDIS SA
- SC DANTE INTERNATIONAL SA
- SC PEPSICO SA
- SC BEST-FOODS SRL
1.2 Profilul clientului
Produsele din magazinul nostru se adreseaza tuturor consumatorilor, de toate varstele, in special studentilor. Preturile avantajoase care ne reprezinta sunt accesibile consumatorilor cu venituri mici, cat si celorlalti consumatori.
1.3 Concurenta
La nivelul orasului Iasi se remarca urmatorii concurenti: Kaufland, Billa, Lidl, Carrefour, Auchan, Profi, K-max. Concurenta la nivelul zonei este data doar de magazinele de dimensiuni reduse (<500 m2 ) cu o gama redusa de produse.
Suprafata totala a magazinului de 6600 m2 a fost realocata intre cele 5 raioane dupa criterial CA/m2. In aceste conditii raionul alimentar ocupa 50% din suprafata magazinului, fiind impartit la randul lui in doua sectiuni: Produse alimentare (bacanie, bauturi, fructe si legume, carne, cofetarie si panificatie) care ocupa 28% din supafata totala a magazinului si produse proaspat ambalate (iaurturi si deserturi, refrigerate sisemiconserve, branzeturi si lapte) care ocupa 22% din suprafata magazinului.
Design-ul interior, dar si exterior, este unul foarte modern, amenajarea acestuia fiind realizata de catre specialisti la nivelul standardelor internationale. In ceea ce privesc culorile, luminile, asezarea produselor pe rafturi sau dispunerea raioanelor aceste formeaza o unitate formand astfel personalitatea supermarketului avand o imagine unica in comparative cu celelalte supermarketuri.
De asemenea am dori sa precizam ca supermarketul Divers este dotat cu un sistem de supraveghere video atat in interior cat si in exterior. Acest sistem este menit sa monitorizese activitatea desfasurata pe tot arealul magazinului si sa evite eventualele neplaceri. Totodata pentru a veni in ajutorul clientilor, supermarketeul Divers dispune de o parcare de 330 de locuri.
Supermarket-ul Divers cuprinde urmatoarea gama de produse: 
-  Alimente
-  Produse de uz casnic si gospodarie
-  Confectii -  Incaltaminte
-  Cosmetice
-  Produse pentru igiena si intretinere
-  Articole sportive
-  Produse electrocasnice
-  Produse de papetarie
-  Aparate audio -  video.
Aceste grupe de sortimente se regasesc in cadrul celor 5 raioane:
-  Alimentar
-  Electrocasnice si electronice
-  Bazar
-  Confectii si Incaltaminte
-  Intretinere si igiena
Ponderea incasarilor din alun 2015 pe fiecare dintre cele 5 raioane este prezentata in tabelul de mai jos:
Nr crt Denumire raion Procent din incasari Procent din suprafata ocupata
1. Alimentar 41% 50%
2. Electrocasnice si Electronice 11% 13%
3. Bazar 9% 5%
4. Confectii si Incaltaminte 16% 18%
5. Intretinere si Igiena 23% 14%
In scopul eficientizarii spatiului destinat vanzarii, pentru anul 2010, s-a decis apelarea la o reorganizare a raioanelor, diminuand sau scazand suprafata lor acolo unde a fost necesa. Astfel ponderea incasarilor raportata la suprafata fiecarui raion se va prezenta in felul urmator:
Nr crt Denumire raion Procent din incasari Procent din suprafata ocupata Suprafata (mp)
1. Alimentar 41% 44% 2702,7
2. Electrocasnice si Electronice 11% 12% 720,72
3. Bazar 9% 8% 480,48
4. Confectii si Incaltaminte 16% 17% 1021,02
5. Intretinere si igiena 23% 18% 1081,08
Holul va forma o suprafata de 594 mp, reprezentand 9% din suprafata magazinului.
Astfel in urma unui calcul reiese faptul ca supermarketul Divers va cuprinde o suprafata totala destinata vanzarii de 6006m2.
Pentru ca aceasta suprafata sa fie acoperita eficient (din punct de vedere al timpului petrecut la casele de marcat) s-a decis ca supermarketul Integral sa cuprinda un numar de 24 case de marcat (20 case de marcat obisnuite si 3 case de marcat expres si una pentru cei cu dizabilitati).


Fisiere in arhiva (1):

  • Merchandising.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!