Merchandising

Proiect
10/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 43 în total
Cuvinte : 5415
Mărime: 2.51MB (arhivat)
Publicat de: Raluca Păduraru
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Agheorghiesei Daniela
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi

Cuprins

  1. 1. Despre noi 4
  2. 1.1 Furnizorii firmei 6
  3. 1.2 Profilul clientului 6
  4. 1.3 Concurenta 7
  5. 2. Raionul electronice si electrocasnice 9
  6. 2.1 Descrierea raionului 9
  7. 2.2 Calculul indicatorilor 10
  8. 2.3. Tehnici promoționale 15
  9. 3. Raionul confetii si incaltaminte 16
  10. 3.1 Descrierea raionului 16
  11. 3.2 Calcului indicatorilor 17
  12. 3.3 Tehnici promoționale 22
  13. 4. Raionul întreținere și igienă 23
  14. 4.1 Descrierea raionului 23
  15. 4.2 Calcului indicatorilor 24
  16. 4.3 Tehnici promoționale 27
  17. 5.Raionul alimentar 29
  18. 5.1.Descrierea raionului 29
  19. 5.2. Raionul alimentar - produse proaspat ambalate 30
  20. 5.3 Raionul alimentar - produse alimentare 34
  21. 5.4 Tehnici promoționale 37
  22. 6. Raionul bazar 39
  23. 6.1 Descrierea raionului 39
  24. 6.1 Calculul indicatorilor 40
  25. 6.2 Tehnici promotionale 43

Extras din proiect

Supermarket-ul “Divers” este amplesat la nivelul solului, avand o suprafață totală de 6600 m2. Are forma unui dreptunghi si este amplasat într-o zonă semi-centrală a Iașului, vizand clientela din zonă pentru cumpărăturile zilnice, iar pentru cumpărăturile programate vizează întreaga clientelă a orașului.

Prețurile variază în funcție de produsele comercializate, de calitatea și prospețimea lor. Se vizează o clientelă cu venituri medii.

Divers se dorește a fi simbolul cumpărăturilor de calitate la prețuri convenabile, iar ca obiectiv principal are menținerea prețurilor la un nivel accesibil pentru toată lumea.

Gama largă de produse vizează satisfacerea tuturor gusturilor prin prețuri avantajoase și promoții atractive.

Obiectivul central al firmei este acela de a menține prețurile constante si cat mai echilibrate pentru consumatori.

În magazin se poate găsi o gamă largă de produse pentru ca oamenii care frecventează spațiul comercial să găsească tot ceea ce au nevoie pentru casă, cat și pentru nevoile de zi cu zi ale familei, de aceea:

- introducemprodusenoipe piață, pentru castigarea mai multor segmente de clientelă sau umplerea unor nișe de piață, ceea ce reprezintă un factor central de succes pentru întreprindere

- venim în întampinarea clienților cu produse proaspete. În magazinul nostru se pot găsi produse atent selecționate de la furnizori: carne proaspătă , fructe și legume, lactate, cat și produse de panificație.

- calitatea ne definește, de accea “Divers” oferă articole ale unor mărci bine cunoscute și bine cotate din puncte de vedere calitativ.

- prețurile avantajoase ne reprezintă, deoarece clientul nostru nu va găsi acelasi produs în alt magazin cu un preț mai mic.

Divers comunică ofertele segmentului potrivit de cumpărători pentru a prezenta produsele, pentru a trezi nevoile si dorințele pe care acestea le pot satisface si nu în ultimul rand pentru a incita la o cumpărare continuă și regulată. De aceea vom comunica cu consumatorii și vor fi expuși zi de zi la numeroase mesaje publicitare:

- reclameîn ziare, TV + în mediul online

- oferte in poștă

- promovarea produselor in incinta magazinului

Magazinul Divers

Magazinul Divers este situat, pe Strada Sarariei nr.185-187, intr-o zona semi-cetrala, la 5 minute de central orasului si in imediata apropiere a caminelor si facultatilor din zona Copou.

1.1 Furnizorii firmei

- SC ALBALACT SA

- SC DELACO DISTRIBUTION SA

- SC COVALACT SA

- SC KOSAROM SA

- SC MARCEL SA

- SC PANIFCOM SRL

- SC HERBA RICEMILLS ROM SRL

- SC REWE ROMANIA SA

- SC COLGATE-PALMOLIVE SA

- CHIRMIS-FARMIMPEX SRL

- TRIVAGOR SRL

- SC VEL PITAR SRL

- SC ALDIS SA

- SC DANTE INTERNATIONAL SA

- SC PEPSICO SA

- SC BEST-FOODS SRL

1.2 Profilul clientului

Produsele din magazinul nostru se adreseaza tuturor consumatorilor, de toate varstele, in special studentilor. Preturile avantajoase care ne reprezinta sunt accesibile consumatorilor cu venituri mici, cat si celorlalti consumatori.

1.3 Concurenta

La nivelul orasului Iasi se remarca urmatorii concurenti: Kaufland, Billa, Lidl, Carrefour, Auchan, Profi, K-max. Concurenta la nivelul zonei este data doar de magazinele de dimensiuni reduse (<500 m2 ) cu o gama redusa de produse.

Suprafața totală a magazinului de 6600 m2 a fost realocată între cele 5 raioane după criterial CA/m2. În aceste condiții raionul alimentar ocupa 50% din suprafața magazinului, fiind impartit la rândul lui in doua sectiuni: Produse alimentare (bacanie, bauturi, fructe si legume, carne, cofetarie si panificatie) care ocupa 28% din supafata totala a magazinului si produse proaspat ambalate (iaurturi si deserturi, refrigerate sisemiconserve, branzeturi si lapte) care ocupa 22% din suprafata magazinului.

Design-ul interior, dar si exterior, este unul foarte modern, amenajarea acestuia fiind realizata de catre specialisti la nivelul standardelor internationale. In ceea ce privesc culorile, luminile, asezarea produselor pe rafturi sau dispunerea raioanelor aceste formeaza o unitate formand astfel personalitatea supermarketului avand o imagine unica in comparative cu celelalte supermarketuri.

De asemenea am dori sa precizam ca supermarketul Divers este dotat cu un sistem de supraveghere video atat in interior cat si in exterior. Acest sistem este menit sa monitorizese activitatea desfasurata pe tot arealul magazinului si sa evite eventualele neplaceri. Totodata pentru a veni in ajutorul clientilor, supermarketeul Divers dispune de o parcare de 330 de locuri.

Supermarket-ul Divers cuprinde urmatoarea gama de produse:

- Alimente

- Produse de uz casnic si gospodarie

- Confectii - Incaltaminte

- Cosmetice

- Produse pentru igiena si intretinere

- Articole sportive

- Produse electrocasnice

- Produse de papetarie

- Aparate audio - video.

Aceste grupe de sortimente se regasesc in cadrul celor 5 raioane:

- Alimentar

- Electrocasnice si electronice

- Bazar

- Confectii si Incaltaminte

- Intretinere si igiena

Ponderea incasarilor din alun 2015 pe fiecare dintre cele 5 raioane este prezentata in tabelul de mai jos:

Nr crt Denumire raion Procent din incasari Procent din suprafata ocupata

1. Alimentar 41% 50%

2. Electrocasnice si Electronice 11% 13%

3. Bazar 9% 5%

4. Confectii si Incaltaminte 16% 18%

5. Intretinere si Igiena 23% 14%

In scopul eficientizarii spatiului destinat vanzarii, pentru anul 2010, s-a decis apelarea la o reorganizare a raioanelor, diminuand sau scazand suprafata lor acolo unde a fost necesa. Astfel ponderea incasarilor raportata la suprafata fiecarui raion se va prezenta in felul urmator:

Nr crt Denumire raion Procent din incasari Procent din suprafata ocupata Suprafata (mp)

1. Alimentar 41% 44% 2702,7

2. Electrocasnice si Electronice 11% 12% 720,72

3. Bazar 9% 8% 480,48

4. Confectii si Incaltaminte 16% 17% 1021,02

5. Intretinere si igiena 23% 18% 1081,08

Holul va forma o suprafata de 594 mp, reprezentand 9% din suprafata magazinului.

Astfel in urma unui calcul reiese faptul ca supermarketul Divers va cuprinde o suprafata totala destinata vanzarii de 6006m2.

Pentru ca aceasta suprafata sa fie acoperita eficient (din punct de vedere al timpului petrecut la casele de marcat) s-a decis ca supermarketul Integral sa cuprinda un numar de 24 case de marcat (20 case de marcat obisnuite si 3 case de marcat expres si una pentru cei cu dizabilitati).

Preview document

Merchandising - Pagina 1
Merchandising - Pagina 2
Merchandising - Pagina 3
Merchandising - Pagina 4
Merchandising - Pagina 5
Merchandising - Pagina 6
Merchandising - Pagina 7
Merchandising - Pagina 8
Merchandising - Pagina 9
Merchandising - Pagina 10
Merchandising - Pagina 11
Merchandising - Pagina 12
Merchandising - Pagina 13
Merchandising - Pagina 14
Merchandising - Pagina 15
Merchandising - Pagina 16
Merchandising - Pagina 17
Merchandising - Pagina 18
Merchandising - Pagina 19
Merchandising - Pagina 20
Merchandising - Pagina 21
Merchandising - Pagina 22
Merchandising - Pagina 23
Merchandising - Pagina 24
Merchandising - Pagina 25
Merchandising - Pagina 26
Merchandising - Pagina 27
Merchandising - Pagina 28
Merchandising - Pagina 29
Merchandising - Pagina 30
Merchandising - Pagina 31
Merchandising - Pagina 32
Merchandising - Pagina 33
Merchandising - Pagina 34
Merchandising - Pagina 35
Merchandising - Pagina 36
Merchandising - Pagina 37
Merchandising - Pagina 38
Merchandising - Pagina 39
Merchandising - Pagina 40
Merchandising - Pagina 41
Merchandising - Pagina 42
Merchandising - Pagina 43

Conținut arhivă zip

  • Merchandising.docx

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Comerț Electronic

Introducere Comerţul a reprezentat, încă de la începuturile societăţii umane, o activitate importantă pentru supravieţuirea şi dezvoltarea...

Te-ar putea interesa și

Strategii de merchandising în retailul românesc

Istoria comerțului începe în antichitate, când oamenii făceau schimburi de produse sau animale. Acest schimb se numea troc. Mai târziu, pentru a...

Merchandising

Introducere În lucrarea de faţă sunt evidenţiate noţiunea de merchandising în ansamblul ei precum şi principiile, instrumentele şi tehnicile...

Merchandising

CAPITOLUL I MERCHANDISING- FORMĂ AVANSATĂ DE COMERCIALIZARE A MĂRFURILOR 1.1 Concepţia modernă asupra comerţului cu amănuntul Comerţul cu...

Valorificarea Strategiei de Merchandising. Cazul Magazinului O Carte pentru Fiecare

Introducere Realitatea de marketing implică un tot mai mare angajament în acceptarea provocării unei gândiri creative, progresând prin cunoaştere...

Tehnici de Merchandising

Am ales această temă, din cauza noutăţii acesteia de pe piaţa românească. Lucrarea de faţă este structurată pe trei capitole, în care tema aleasă...

Merchandising-Etalare

Magazinul nu este un simplu „vânzător”, ci şi un creator de valoare, care oferă consumatorului un serviciu în plus fată de cel asigurat de...

Studiu Practic privind Principiile, Tehnicile și Instrumentele de Merchandising la Fidelio Supermarket

1. Autoservirea 1.1. Principiul furnizării de materiale ajutătoare în exteriorul supermarketului Fidelio -Tehnica semnele exterioare...

Analiza SC Domo Retail SA din perspectiva principiilor de merchandising

INTRODUCERE În tara noastra, aflata într-un stadiu de consolidare a economiei de piata, relatiile noi ale comertului cu producatorii, ca o...

Ai nevoie de altceva?