ARGUMENT .. . .. .pag.2 CAPITOLUL I Formarea si perfectionarea personalului... .. .. . . .. .pag.4 1.1.Pregatirea si dezvoltarea personalului . . ... . . . ..pag.4 1.2.Metode si tehnici de formare si perfectionare a personalului .. . ... pag.8 Capitolul II Motivarea personalului . . . . . .. .pag.12 2.1 Motivarea financiara si non-financiara . . .. .pag.14 2.2 Principiile salarizarii . . ... .. . . pag.17 STDIU DE CAZ ..pag.16 Anexe .. .. .. /. ..pag.26 Fisa nr.1 . . ... ..pag.27 Fisa nr.2 . .. . ... pag.28 Fisa nr.3 . ... . ..pag.29 BIBLIOGRAFIE . .. .. ... pag.30
ARGUMENT Asigurarea unui nivel ridicat al eficienței economice contribuie într-o mare măsură la îndeplinirea obiectivelor unei firme, sprijinind organizația în îndeplinirea obiectivelor propuse. Orice firmă pentru a-și crește eficiența activității firmei va avea în vedere formarea și perfecționarea personalului, motivarea personalului, modernizarea tehnologiei, reducerea costurilor și îmbunătățirea continuă a calității. Formarea și perfecționarea angajaților ce are ca drept scop indentificarea, aprecierea și facilitatea dezvoltării competentelor acesteia permite indivizilor să performeze sarcini aferente unor posturi prezente sau viitoare. Măsurile de instruire și perfecționare a angajaților se realizează printr-o planificare eficienta care să fie integrate în politica generală a firmei în domeniu șiș a fie precedată de o evaluare a posturilor din punct de vedere al compatibilităților, cunoștințelor, abilitaților și aptitudinilor necesare pentru a asigura firmei resursele umane cât și obiectivele firmei. Motivarea personalului are drept scop stimularea angajaților în obținerea de performante, prin recompense financiare și non-financiare consistente, echitabile și motivante. Datorită faptului că indivizii sunt unici și tehnicile motivaționale trebuie să se adapteze la nevoile fiecariu individ; personalul nu poate lucra la capacitate maximă fără să fie stimulat în vreun fel de conducerea întreprinderii. Cele mai folosite tipuri de recompense includ: banii, beneficiile, gratuitățile, premiile și planul de participare a salariaților la beneficiile firmei. Pregătirea profesională este un proces de instruire prin care salariații dobândesc cunoștințe teoretice și practice, tehnici noi, pentru că munca lor să devină eficienta. Dezvoltarea profesională este un proces mai complex, care se concentrează pe creșterea experienței, a cunoștințelor teoretice și practice necesare cadrelor de conducere. Aceste activități sunt necesare atât progresului individual al fiecarui angajat, cât și progresul întreprinderii. Procesul de pregătire profesională include două competente distincte: formarea profesională și perfecționarea profesională. Pregătirea profesională se adresează în principal noilor angajați, dar și celor cu vechime în muncă. Ea trebuie să corespundă nevoilor specific de pregătire, să se dezvolte pe baza unui plan (program) și să pornească de la o selecție corectă a cursanților, acordându-le șanse egale tuturor angajaților de a-și îmbunătăți performanțelor. Măsurile de instruire și perfecționare a angajaților se realizează printr-o planificare eficienta care să fie integrate în politica generală a firmei în domeniu șiș a fie precedate de o evaluare a posturilor și a persoanelor care le ocupa din punct de verede al compatibilităților, cunoștințelor, abilitaților și atitudinilor necesare și deținute. Progresul oricărei societăți depinde într-o măsură decisive de eficiența cu care sunt folosite resursele umane, natural și financiare de care dispune. CAPITOLUL I FORMAREA ȘI PERFECȚIONAREA PERSONALULUI Formarea si perfecționarea angajaților are drept scop indentificarea, aprecierea și facilitarea dezvoltării competentelor acestora permițând indivizilor să performeze sarcini aferente unor posture prezente sau viitoare. Perfecționarea angajaților diferă de la un individ la altul, în funcție de nevoile indentificate: - După ce un angajat a fost numit pe un post, se aplică tipuri de instruire prin care i se permite să își actualizeze abilitățile. - Pentru unii, accentul cade pe instruirea tehnică (persoana este ajutată să-și îmbunătățească abilitățile de folosire a echipamentelor sau programelor tehnice.) - Pentru alții, instruirea implica abilități interpersonale (abilitatea de a munci cu alții) sau cognitive (abilitatea de a gândi clar, de a planifica sau a rezolva problemele). 1.1.Pregătirea și dezvoltarea profesională Pregătirea profesională este un proces de învățare/instruire, prin care salariații dobândesc cunoștințe teoretice și practice, noi abilități sau tehnici care să le facă munca actuală mai eficientă. Procesul de pregătire profesională include două component distincte: - Formarea profesională; - Perfecționarea profesională.
1. Manual -Organizarea resurselor umane, Coord. Suzana Ilie, Roxana Georgescu, Ed. Oscar Print, Bucuresti, 2006 2. Managementul Resurselor Umane, Ion-Ovidiu Panisoara, Georgeta Panisoara, Ed. Polirom, Bucuresti, 2005 3. http://www.manager.ro/articole/resurse-umane/evaluarea-si-promovarea-personalului-din-cadrul-unei-firme-449.html 4. http://www.scritube.com/management/PROMOVAREA-PERSONALULUI54186.php 5. http://www.referat.ro/referate_despre/modalitati_de_promovare_a_personalului.html
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.