Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 1541
Mărime: 138.19KB (arhivat)
Publicat de: Liliana Achim
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Delia Popescu

Cuprins

  1. Introducere . pag3
  2. Capitolul 1 . pag4
  3. Capitolul 2. Pag7
  4. Capitolul 3. Pag8
  5. Bibliografie .pag 15

Extras din proiect

Introducere

Serviciile in ultimii 30 de ani, au starnit un interes imens din partea economistilor, care acum le acorda o importanta mai mare in ceea ce priveste domeniul economic. La inceput serviciile au fost categorisite ca activitati neproductive, care nu pot sa contribuie la economie, dar treptat serviciile au castigat in importanta prin diversitate si implicare in situatia de ansamblu a economiei nationale.

Din punct de vedere al dezvoltarii economico-sociala serviciile contribuie in principal la cresterea economiei, dar si la cresterea calitatii vietii pe un plan mai larg. Serviciile sunt implicate atât în favorizarea reducerii timpului de muncă (în principal prin impulsionarea creşterii productivităţii) cât şi în reducerea timpului afectat satisfacerii cerinţelor existenţei (efectuarea cumpărăturilor, prepararea hranei, întreţinerea locuinţei). Un rol deosebit în acest sens ii revine comerţului , dar şi altor servicii cum ar fi cele de asistenţă medicală şi socială, alimentaţie publică, transport, spălătorii şi curăţătorii chimice. Activităţile terţiare contribuie într-o proporţie însemnată la crearea PIB-ului în orice economie, fiind evidentă contribuţia pe care o au în economiile ţărilor dezvoltate (peste 70%). De asemenea populaţia ocupată în acest sector din totatul populaţiei ocupate deţine o pondere hotărâtoare. Din nou se poate observa un procent însemnat al populaţiei ocupate în servicii în ţările dezvoltate, 70-75%. Serviciile se fac remarcate în evoluţia economiei prin crearea de locuri de muncă suficiente pentru a se putea limita problema şomajului, având desigur şi o ofertă diferenţiată şi adaptată la cerere. Important este şi aspectul legat de lipsa reglementărilor în acest sector. Sectorul terţiar în România se află în curs de dezvoltare. Investiţiile făcute în acest domeniu se află pe locul 2 raportat la celelalte sectoare. De asemenea, se poate afirma că tendinţa este de creştere în sectorul terţiar şi secundar şi de scădere în cel primar (trasatura definitorie a ţărilor cu nivel scăzut de dezvoltare, categorie din care face parte şi România). Astfel ponderea populaţiei ocupate în sectorul serviciilor în totalul populaţiei ocupate în sectorul serviciilor în totalul populaţiei ocupate este în România de 31%, iar ponderea la crearea PIB de 46,4%. Un tip de servicii aflat în expansiune în Romania sunt şi serviciile în domeniul ,,hotelurilor şi restaurantelor, o sursa importantă de creare a veniturilor având în vedere potenţialul tutristic şi condiţiile climaterice ale României. Numărul întreprinderilor ce au drept obiect de activitate prestarea de servicii în domeniul hoteluri şi restaurante au o pondere de 3%.

La dezvoltarea acestor tipuri de servicii, au contribuit in principal piata hotelurilor care s-au extins din ce in ce mai mult, odata cu intrarea mai multor lanturi hoteliere de talie internationala.

Capitolul 1

Analiza serviciilor hoteluri şi restaurante în perioada 2004-2008

A. In domeniul hoteluri şi restaurante populaţia ocupată se prezintă astfel:

Tabel nr.1 Populaţia ocupată în hoteluri şi restaurante in Romania:

-mii persoane-

Anii Populatia ocupata in hoteluri si restaurante in Romania Populatia ocupata in Romania

2004 133 9158

2005 133 9147

2006 134 9313

2007 156 9691

2008 162 9493

Total 718 46802

Sursa: Anuarul Statistic al României, Institutul Naţional de Statistică, Bucureşti, ediţiile 2002 - 2007, Capitolul- Forța de muncă

Se poate observa din tabelul de mai sus, o crestere a populatiei ocupate in hoteluri si restaurante de la 133 la 162, totodata populatia ocupata in Romania a crescut de la 9158 la 9493.Toate acestea s-au putut intampla deoarece, serviciile de hoteluri si restaurante s-au bucurat de o crestere, datorita potentialului turistic pe care tara noastra il detine, din punct de vedere al reliefului si climei.

Tabelul nr.2 Prezentarea indicatorilor cu ajutorul datelor legate de populatia ocupata.

Ani Populatia ocupata Indicatori

2004 133

143.6

4.75

1.04%

4.88%

2005 133

2006 134

2007 156

2008 162

Total 718

Populaţia ocupată în hoteluri şi restaurante la nivelul tarii, inregistreaza in perioada 2004-2008, o crestere in medie de 4,88%, ceea ce inseamna o modificare medie anuala, de 4750, iar populatia ocupata in hoteluri si turism in medie pe an, in Romania, este de 143600 persoane.

Preview document

Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 1
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 2
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 3
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 4
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 5
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 6
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 7
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 8
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 9
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 10
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 11
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 12
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 13
Perspectivele Serviciilor de Hoteluri și Restaurante în România Respective Grecia - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Perspectivele Serviciilor de Hoteluri si Restaurante in Romania Respective Grecia.doc

Te-ar putea interesa și

Statistică Aplicată în Managementul Turistic

CAPITOLUL 1. CADRUL MACROECONOMIC DE DEZVOLTATE A SERVICIILOR ÎN ROMÂNIA 1.1 Locul şi rolul serviciilor în economia modernă În economiile...

Ai nevoie de altceva?