Piața Parfumurilor

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 5009
Mărime: 2.45MB (arhivat)
Publicat de: Alberta Botezatu
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

CAP 1. SCURT ISTORIC AL PARFUMULUI

In Antichitate, fumigatiile parfumate erau aduse ofranda zeilor.Per fumum ziceau latinii,adica “trecut prin fum”.De la ei,in franceza si de acolo in romana=parfum.

Parfumul a fost folosit pentru prima data la egipteni la ritualele religioase.Cele doua metode principale folosite in acea perioada erau arderea tamaii si aplicarea balsamelor si alifiilor.Uleiurile parfumate au fost aplicate pe piele pentru orice intrebuintare cosmetica si medicinala.De-a lungul Regatului Vechi si Mijlociu, parfumurile au fost rezervate exclusiv pentru ritualurile religioase cum ar fi ceremoniile de purificare.De-a lungul Noului Regat (1580-1085 I.H.) parfumurile erau folosite in timpul festivalelor si femeile egiptene de asemenea foloseau creme parfumate si uleiuri pentru cosmetice, obiecte de baie si ca preludiu al dragostei.

La egipteni, uleiurile parfumate erau prezente in viata cotidiana.Baile parfumate cu flori de iasomie tineau de igiena zilnica.Pentru frumusetea pielii se utilizau ambre si uleiuri parfumate de santal.Dar si in viata de dupa moarte,aceste produse aveau importanta lor.Imbalsamarea celor morti presupunea cunoasterea si manuirea multor substante parfumate.

Folosirea parfumului s-a extins mai apoi in Grecia, Roma si in lumea islamica.

La asirieni, in vechea Mesopotamie, exista obiceiul ca barbatul sa ofere femeii, de-a lungul intregii sale vieti, parfumurile necesare ca semn al dragostei, dar si pentru a fi folosite in ritualurile de purificare.

Grecii utilizau esentele parfumate mai ales in scop terapeutic.Ei sunt primii care au realizat amestecuri bine echilibrate, de esente extrase din flori, ierburi si fructe.In felul acesta produsele inmiresmate devin, din ce in ce mai mult, o sursa de placere si bunastare.

Roma antica era considerata un fel de capitala a parfumurilor.Existau uleiuri si esente parfumate distincte pentru fiecare zona a corpului.Baile dese, cu fel de fel de mirodenii erau o adevarata desfatare, iar utilizarea parfumurilor avea drept principal obiectiv seductia.De trei ori zi era desfasurat un adevarat ritual al parfumarii.In marile bai comune, construite de Imparatul Caracalla, se aflau camere speciale, numite unctuarium, unde erau puse la dispozitia tuturor celor care se imbaiau acolo,recipiente cu uleiuri si portiuni bine mirositoare, deoarece dupa baie urmau masaje indelungate, revigorante.Imparatul Nero avea o portiune parfumata, cu care se refacea dupa noptile pierdute in orgii bahice.Animalele domestice erau si ele parfumate.La fel si pasarile de interior, care, in zbor, fluturandu-si aripile, parfumau incaperile.

La evrei circula legenda ca Iehova i-ar fi cerut lui Moise sa faca un amestec de plante, frumos mirositor din care sa bea o parte, iar pe cealalta sa o pastreze mereu alaturi de el, atunci cand se ruga.De aici, parfumul cu rol sacru.Nota dominanta era de tamaie.

In Evul Mediu, importanta igienei personale scade.La mesele imbelsugate, fara furculita si cutit, spalatul pe maini inainte, dar mai ales dupa, se facea prin inmuierea palmelor speciale cu apa de roze, de menta sau dafin.Esentele parfumate erau apreciate pentru rolul lor dezinfectant.Erau purtate la gat sub forma amulte, cel mai adesea cu camfor, ca antidot impotriva bolilor, mai ales cand apareau marile epidemii.

In Renastere apare obiceiul de a parfuma tot felul de accesorii din piele:manusi, curle, pelerine, dar si batiste si bijuterii.Catherina de Medicis si Regina Margot, fiica sa, erau mari amatoare de otravuri dar si de parfumuri, si de aceea, pe vremea lor, a luat nastere o adevarata industrie de profil, avant la lettre, in regiunea Grasse, din Franta.Bineinteles formulele nepretuitelor amestecuri erau tinute in secret.

In Secolul Luminilor industria parfumeriei cunoaste un nou avant.Sebucura de succes mai ales parfumurile florale, mai putin grele.Apae si sapunul parfumat.

De la Cleopatra, senzuala regina a Egiptului, care folosea parfumul pentru a-si seduce numerosii (si nu mai putin celebri) amanti, pana in zilele noastre, parfumul a fost menit sa provoace, sa evidentieze personalitatea femeii si in Romania.Industria de parfumuri, cosmetice, si detergenti cunoaste o dezvoltare fara precedent, mai ales in secolul XXI, in Romania.Vom trai intr-o lume spalata, curatata, dezinfectata si parfumata de mai multe ori pe zi.

Anii ‘60-’70 au adus in Romania deodorantele, cumparate mai intai de la strainiicare veneau la mare sau de la stewardesele care intretineau mica piata clandestina.Mai tarziu, au inceput sa fie produse de Farmec-Cluj, ori Miraj-Bucuresti.Parfumurile frantuzesti erau inca departe…

Dupa 1990 au intrat in romania mai toate marcile de parfum,dar din pacate au aparut si o sumedenie de falsuri.

O lunga istorie parfumata, asadar, pe care n-o putem ignora, chiar daca preferintele si obiceiurile s-au mai schimbat.

Preview document

Piața Parfumurilor - Pagina 1
Piața Parfumurilor - Pagina 2
Piața Parfumurilor - Pagina 3
Piața Parfumurilor - Pagina 4
Piața Parfumurilor - Pagina 5
Piața Parfumurilor - Pagina 6
Piața Parfumurilor - Pagina 7
Piața Parfumurilor - Pagina 8
Piața Parfumurilor - Pagina 9
Piața Parfumurilor - Pagina 10
Piața Parfumurilor - Pagina 11
Piața Parfumurilor - Pagina 12
Piața Parfumurilor - Pagina 13
Piața Parfumurilor - Pagina 14
Piața Parfumurilor - Pagina 15
Piața Parfumurilor - Pagina 16
Piața Parfumurilor - Pagina 17
Piața Parfumurilor - Pagina 18
Piața Parfumurilor - Pagina 19
Piața Parfumurilor - Pagina 20
Piața Parfumurilor - Pagina 21
Piața Parfumurilor - Pagina 22
Piața Parfumurilor - Pagina 23
Piața Parfumurilor - Pagina 24
Piața Parfumurilor - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Piata Parfumurilor.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Comerț Electronic

Introducere Comerţul a reprezentat, încă de la începuturile societăţii umane, o activitate importantă pentru supravieţuirea şi dezvoltarea...

Te-ar putea interesa și

Falsificarea Parfumurilor

CAP 1. PARFUMURILE 1.1. Istoricul parfumurilor Cuvântul parfum se pare că provine din latină - "per fumum", însemnând "prin fum", cu referire la...

Inițiative europene pentru combaterea falsificării și contrafacerii mărfurilor

INTRODUCERE În lucrarea de faţă am prezentat pe larg efectele nefaste ale falsificării şi contrafacerii mărfurilor precum şi o serie de iniţiative...

Confuzia ca fapt de concurență neloială în comercializarea produselor cosmetice și a parfumurilor

Istoria produselor cosmetice Arheologii au gasit evidente ale existentei produselor cosmetice in Egipt datand mult mai inainte de anul 4000 I.C....

Piața parfumurilor în România

SCURT ISTORIC Piata parfumurilor din Romania cunoaste o continua transformare de la an la an, sofisticarea cumparatorului determinand acest lucru....

Valorile căutate de consumatori în piața parfumurilor

Cuvantul parfum deriva din limba latina “per fumum” (“prin fum”). Parfumul a fost utilizat inca din cele mai vechi timpuri la ritualurile sacre, la...

Piața produselor cosmetice în România - parfumurile

Da-i unei femei cel mai bun produs pe care poti sa-l faci, prezinta-i-l intr-un flacon de o simplitate frumoasa si gust impecabil, cere-i un pret...

Studiu de piață privind vânzările de parfumuri și șampoane

Luna cadourilor pare perioada ideala pentru vanzarile de parfumuri. Cu toate acestea rezultatele unui sondaj realizat recent in mediul urban arata...

Piața parfumurilor în România

Piata parfumurilor din România cunoaste o continua transformare de la an la an, sofisticarea cumparatorului determinând acest lucru. Pentru a...

Ai nevoie de altceva?