Piața Unităților Comerciale Detailiste - Amplasarea Supermarketului Punguța

Extras din proiect

INTRODUCERE
Alegerea celui mai corespunzător amplasament poate fi un important factor de succes în afaceri. Un bun amplasament poate permite supravieţuirea chiar şi a unei afaceri mediocre, iar unul prost poate duce la eşec. 
Desigur, problema amplasamentului trebuie pusă în funcţie de specificul fiecărei afaceri şi de obiectivele întreprinzătorului.
În alegerea amplasamentului unei afaceri trebuie analizate două aspecte: alegerea unei anumite localităţi şi alegerea unui loc specific în cadrul localităţii.
În conţinutul acestui proiect vom încerca să găsim cea mai bună soluţie de amplasament a unui supermarket.
Pentru aceasta, am ales trei zone: Săcele, Hărman şi Codlea
CAPITOLUL 1. ARIA DE PIAŢĂ
Supermarketul PUNGUȚA se adresează unui public țintă variat, indiferent de varsta, mediu social, educație sau venit.
PUNGUȚA are ca principal obiect de activitate comerţul cu produse alimentare. Se doreşte a fi simbolul cumpărăturilor de calitate la preţuri convenabile, iar ca obiectiv principal are scăderea preţurilor pentru a facilita achiziţionarea de produse într-o gamă largă. PUNGUȚA are în vedere satisfacerea tuturor gusturilor prin produse de calitate, preţuri avantajoase, mărci binecunoscute şi bineînţeles prin promoţii atractive. 
PUNGUȚA este in masură să ofere clienţilor săi o mare diversitate de articole de marcă, produse proaspete şi toate articolele din necesarul zilnic.
1.1. Structura ariei de piaţă
Aria de piaţă a supermarketului PUNGUȚA numără trei părţi: zona primară, zona secundară şi zona limitrofă.
- Zona primară: ce cuprinde între 60 şi 80% din clientela magazinului. Ea înconjoară direct magazinul şi deţine cea mai mare densitate a clienţilor;
- Zona secundară: ce cuprinde 15-20% din clienţii suplimentari pentru magazin. Aceasta clientelă apare mult mai dispersată decât în prima zonă;
- Zona limitrofă: furnizează clienţii rămaşi, din aceasta zonă.
1.2. Dimensiunea ariei de piaţă
Acest element variază în funcţie de condiţiile concurenţei.
Stabilirea locului de amplasare a unui punct de vânzare este una din deciziile esentiale pe care trebuie să le ia un comerciant. Caracterul deosebit al acestei decizii este dat de natura actiunilor pe care le reclama, de ceea ce se poate numi marketingul spatial al unei firme comerciale. 
Localizarea unui punct de vânzare are importante implicatii financiare şi se face prin determinarea ariei de piata în care va opera, definirea ariei de atractie propriu-zise exercitate şi pe baza previziunii vânzarilor. 
Aria de piata este distanta maxima pe care un consumator este dispus să o parcurga pentru procurarea unui bun. Altfel spus, aria de piata este acel spatiu relativ autonom în plan comercial în cadrul caruia o populatie bine determinata geografic se aprovizioneaza. Aceasta arie poate fi un oras, un judet, o regiune sau o parte a unei aglomerari urbane. Se pune problema de a delimita o arie comerciala în care mai multe puncte de vânzare îsi atrag clientela proprie. Prin urmare, aria de piata este constituita din zone comerciale mai mult sau mai putin suprapuse.
Aria de piata a unui punct de vânzare se delimiteaza fie cu ajutorul unor modele matematice gravitationale sau probabilistice (de tip Reilly-Converse sau Huff), fie pe baza sondajelor în rândul cumparatorilor. 
CAPITOLUL 2. MODELE ALE DETERMINĂRII ARIEI DE PIAŢĂ A SUPERMAKETULUI PUNGUȚA
Pentru a determina aria de piaţă a supermarketului PUNGUȚA vom utliliza următoarele metode: teoria poziţiei centrale, legea lui Reilly, legea lui Converse, indicele de saturaţie.
Pentru a efectua toate calculele necesare celor 4 metode menţionate mai sus vom folosi datele din următorul tabel.
Localitate Populaţie(persoane) Densitate (loc/km2) Număr de gospodarii
Săcele 30226 93 10340
Codlea 24256 182 2798
Ghimbav 5398 181,6 3585
Sursa: site-ul primăriei Brașov (www.brașov city.ro)
2.1. Teoria poziţiei centrale
Teoria poziţiei centrale ordonează comunităţile după importanţa bunurilor disponibile: la baza ierarhiei găsim comunităţile cele mai mici care furnizează gama de produse cea mai slabă, pe când la vârf se găseşte piaţa care oferă toate bunurile propuse de pieţele care sunt clasate la un nivel inferior, plus bunuri şi servicii specializate pe care doar ele le deţin. 
Pentru a calcula aria de piaţă a supermarketului PUNGUTA folosind Teoria poziţiei centrale avem următoarele variante de calcul: A – Săcele, B – Codlea şi C – Ghimbav.


Fisiere în arhivă (1):

  • Piata Unitatilor Comerciale Detailiste - Amplasarea Supermarketului Punguta.doc

Imagini din acest proiect

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!