Proiect Merchandising - Ecomax

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
I. Constituirea si reorganizarea hypermarketului ECOMAX 4
I.1 Denumirea , logo-ul si sloganul hypermarketului 4
I.2 Reorganizarea suprafetei magazinului 4
II. Strategia de marketing in cadrul hypermarketului 4
II.1 Politica comerciala 4
II.2 Tipul de concurenta si segmentele de clienti din zona 4
II.3 Sectoarele zonei de atractivitate 4
III. Organizarea spatiului de vanzare 4
III.1 Raionul alimentar 4
III.2 Raionul igiena-cosmetica 4
III.3 Raionul confectii 4
III.4 Raionul audio/video 4
III.5 Raionul bazar 4


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
-prezentarea proiectului-
Reorganizati un magazin amplasat la nivelul solului avand o suprafata totala de 3500 m si un randament mediu global al vanzarilor pentru anul 2007 de 27800 RON/an/m vanzari.
Hypermarketul este impartit in cinci raioane, iar grupele sortimentale care se regasesc in cadrul asortimentului magazinului sunt: alimente, detergenti, cosmetice, electronice, electrocasnice, articole sportive si de uz casnic, papetarie, jucarii, articole de gradinarit si pentru intretinerea animalelor.Suprafata ocupata de fiecare dintre cele cinci raioane precum si ponderea incasarilor totale in magazin sunt prezentate in tabelul urmator:
Tabel nr.1 Ponderea si suprafata raioanelor in anul 2007
Nr. crt. Denumire raion Procent incasari Procent suprafata ocupata
1. Alimentar 38% 48%
2. Confectii, textile, incaltaminte 18% 14%
3. Igiena, intretinere, cosmetica 24% 21%
4. Audio/video, electrocasnice 11% 12%
5. Bazar 9% 5%
In anul de baza 2009 se va realiza o reorganizare a suprafetei de vanzare ocupate de catre fiecare raion conform criteriului incasarilor (cifra de afaceri/m ).In acest sens un raion primeste suprafata de vanzare in functie de incasarile pe care le aduce in total incasari pe magazin.
Magazinul va detine un hol cu o suprafata de 8-12% din totalul suprafetei magazinului, iar acest procent va fi obtinut prin alocarea de la fiecare raion a unui procent proportional cu suprafata pe care acesta o detine in suprafata totala a magazinului.
In hol vor fi amplasate: casele de marcat, locul pentru bagaje, carucioare, biroul de informatii, bancul de proba.
Cerinte:
- sa se determine denumirea, logo-ul si sloganul magazinului tinand cont de politica comerciala si zona de atractivitate a acestuia;
- se va prezenta detaliat politica comerciala si se vor identifica segmentele de clienti, tipul de concurenta, sectoarele zonei de atractivitate in contextul economic social politic actual;
- sa se determine schita generala pe fiecare raion cu amplasarea mobilierului de prezentare si a grupelor de marfuri pe raft tinand cont de raioanele invecinate;
- sa se determine minim 12 grupe de marfuri la fiecare raion in parte, sa se calculeze indicatorii pentru determinarea linearului ocupat la fiecare grupa de marfuri si sa se aranjeze marfurile in raft in functie de linearul ocupat;
- sa se stabileasca minim 7 tehnici promotionale la punctul de vanzare pentru fiecare raion, sa se calculeze profitabilitatea fiecareia si sa fie organizate in functie de diferitel perioade ale anului;
- sa se coteze (dimensioneze) fiecare element de pe schita (raioanele magazinului cu lungimi, latimi, mobilierul de prezentare, culoare, alei, casa de marcat, usi de intrare/iesire , usi de depozit, cabine de proba, carucioare etc.);
- sa se stabileasca o legenda de culori pentru raioane pe schita generala si pentru fiecare grupa de marfuri pe schita de raion.In acest fel schitele la raioane vor fi colorate conform modelului de aranjare pe raft in functie de linearul ocupat determinat cu ajutorul indicatorilor.
I. Constituirea si reorganizarea hypermarketului ECOMAX
I.1 Denumirea , logo-ul si sloganul hypermarketului
Hypermarketul se numeste ,,ECOMAX" si este amplasat in municipiul Iasi in Targu Cucu, la intersectia strazilor Elena Doamna si Cucu.
Termenul de ECOMAX vine de la "economie maxima" fiind compus din "eco" prescurtarea cuvantului economic si ,,max" de la maxim.Denumirea magazinului este astfel in stransa legatura cu zona in care a fost amplasat acesta si de asemenea cu politica comerciala a firmei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect Merchandising - Ecomax.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!