Cuprins
- Argument 1
- Capitolul 1 Aspecte teoretice 4
- 1. Promovarea prin marca 5
- 2.Promovarea prin ambalaj 5
- 3.Promovarea prin etichetare 5
- 4.Promavare prin expozitii de marfuri in interiorul magazinului 5
- 5.Promovarea prin demonstratii practice. 6
- MAGAZINUL 9
- Vanzarea 15
- Studiu de caz Promovare produsului Pepsi la Carrefour 17
- Promovarea la locul vanzarii Carrefour Pepsi 17
Extras din proiect
Argument
Am ales tema “Promovarea la locul vanzarii” deoarece este de actualitate, magazinele care desfasoara o astfel de activitate sunt in topul preferintelor clientilor.
Voi analiza ce inseamna aceaste promovare, cum se desfasoara ea in magazin si cum are loc vanzarea pentru a oferi o imagine de asamblu asupra problematicii analizate.
Tipurile de promovare la locul vanzarii sunt multe si permit o impulsionare puternica a vanzarilor deoarece cota de interes a clientilor este ridicata, mai ales daca li se ofera mostre si posibilitatea de a participa la concursuri legate de un produs anume.
Desi exista reguli bine determinate in ceea ce priveste etalarea si asezarea marfurilor in interiorul spatiului de vanzare (in functie de rentabilitatea produselor, linear etc.) comerciantii romani, mai ales cei care expun marfurile in magazine mari, gen hipermarket, supermarket opteaza totusi pentru etalarea marfurilor in functie de notorietatea marcilor.
La aceasta decizie contribuie foarte mult si consumatorul roman, care inca isi dezvolta capacitatea de a alege un produs si se lasa inca influentat in mare parte de publicitate, promotii etc.
Actiunile de promovare la care poate apela o firma sunt numeroase, însa toate presupun existenta unor resurse financiare importante. Chiar daca aceste resurse se cheltuiesc pentru promovare, nu este întotdeauna sigur ca actiunile promotionale vor avea succesul scontat. De aceea firma trebuie sa desfasoare o activitate de promovare continua, având personal pregatit corespunzator în domeniu, actiunile sporadice si lipsite de profesionalism nefiind eficiente.
Capitolul 1 Aspecte teoretice
Promovarea la locul vanzarii se poate face prin personalizarea rafturilor destinate vânzării produselor purtătoare de marcă. Locul vânzării poate deveni un loc care să exprime imaginea firmei sau a mărcii respective, personalitatea si caracteristicile ei.
Ca si definitie reprezinta ansamblul de mijloace promotionale, care vizeaza o prezentare si punere in valoarea activa, cat mai adecvata a produselor si serviciilor firmei, la punctele de vanzare; acestea sunt menite sa conduca la transformarea motivatiei de cumparare a clientelei in achizitie efectiva. Factor dinamizator al vanzarilor si de comunicare intre produs si consumator (ca ultima punte de legatura), rolul PLV este primordial in stimularea incercarii si cumpararii produsului (prima achizitie), in popularizarea si "impingerea" marcii catre consumator (in 55% din cazuri clientul se decide sa cumpere in ultimul moment, chiar la locul de prezentare a marcii).
Exemple de mijloacele de publicitate comerciala utilizate la punctele de vanzare:
- reclama grafica (afise, postere, pliante, cataloage de prezentare, brosuri, autocolante etc.);
- reclama sonora (efectuata de vanzator cu prilejul vanzarii, difuzarea de anunturi/spoturi publicitare in magazin, folosirea de teme muzicale - cu prilejul unor demonstratii practice etc);
- reclama video (prezentarea de filme video publicitare - Q-TV);
- promovarea prin marca (imaginea si notorietatea marcii);
- promovare prin ambalaj (V. dummy pack), punct de informare comerciala,
- expozitii in magazin (stand de prezentare privilegiata, amplasament special, alee a marcii etc), demonstratii practice, sampling (stand de degustare), cadouri, obiecte promotionale, uniforma personalului etc.
Capitolul II TEHNICI DE PROMOVARE A MARFURILOR IN INTERIORUL MAGAZINULUI
1. Promovarea prin marca
Pune pe primul plan reformatia si argumentatia. Ea urmareste valorificarea reputatiei unei intreprinderi sau marci de renume. La locul de vanzare se va organiza un stand separat cu buna iluminare pentru a scoate in evidenta produsele respective, mobilier special si suporti de prezentare. Obligatoriu va fi prezentata emblema. Se mai amplaseaza un panou cu text explicativ asupra caracteristicilor produselor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Promovarea la Locul Vanzarii.doc