Promovarea la locul vânzării

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 5459
Mărime: 469.23KB (arhivat)
Publicat de: Silvia Mihaela G.
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. Argument 1
  2. Capitolul 1 Aspecte teoretice 4
  3. 1. Promovarea prin marca 5
  4. 2.Promovarea prin ambalaj 5
  5. 3.Promovarea prin etichetare 5
  6. 4.Promavare prin expozitii de marfuri in interiorul magazinului 5
  7. 5.Promovarea prin demonstratii practice. 6
  8. MAGAZINUL 9
  9. Vanzarea 15
  10. Studiu de caz Promovare produsului Pepsi la Carrefour 17
  11. Promovarea la locul vanzarii Carrefour Pepsi 17

Extras din proiect

Argument

Am ales tema “Promovarea la locul vanzarii” deoarece este de actualitate, magazinele care desfasoara o astfel de activitate sunt in topul preferintelor clientilor.

Voi analiza ce inseamna aceaste promovare, cum se desfasoara ea in magazin si cum are loc vanzarea pentru a oferi o imagine de asamblu asupra problematicii analizate.

Tipurile de promovare la locul vanzarii sunt multe si permit o impulsionare puternica a vanzarilor deoarece cota de interes a clientilor este ridicata, mai ales daca li se ofera mostre si posibilitatea de a participa la concursuri legate de un produs anume.

Desi exista reguli bine determinate in ceea ce priveste etalarea si asezarea marfurilor in interiorul spatiului de vanzare (in functie de rentabilitatea produselor, linear etc.) comerciantii romani, mai ales cei care expun marfurile in magazine mari, gen hipermarket, supermarket opteaza totusi pentru etalarea marfurilor in functie de notorietatea marcilor.

La aceasta decizie contribuie foarte mult si consumatorul roman, care inca isi dezvolta capacitatea de a alege un produs si se lasa inca influentat in mare parte de publicitate, promotii etc.

Actiunile de promovare la care poate apela o firma sunt numeroase, însa toate presupun existenta unor resurse financiare importante. Chiar daca aceste resurse se cheltuiesc pentru promovare, nu este întotdeauna sigur ca actiunile promotionale vor avea succesul scontat. De aceea firma trebuie sa desfasoare o activitate de promovare continua, având personal pregatit corespunzator în domeniu, actiunile sporadice si lipsite de profesionalism nefiind eficiente.

Capitolul 1 Aspecte teoretice

Promovarea la locul vanzarii se poate face prin personalizarea rafturilor destinate vânzării produselor purtătoare de marcă. Locul vânzării poate deveni un loc care să exprime imaginea firmei sau a mărcii respective, personalitatea si caracteristicile ei.

Ca si definitie reprezinta ansamblul de mijloace promotionale, care vizeaza o prezentare si punere in valoarea activa, cat mai adecvata a produselor si serviciilor firmei, la punctele de vanzare; acestea sunt menite sa conduca la transformarea motivatiei de cumparare a clientelei in achizitie efectiva. Factor dinamizator al vanzarilor si de comunicare intre produs si consumator (ca ultima punte de legatura), rolul PLV este primordial in stimularea incercarii si cumpararii produsului (prima achizitie), in popularizarea si "impingerea" marcii catre consumator (in 55% din cazuri clientul se decide sa cumpere in ultimul moment, chiar la locul de prezentare a marcii).

Exemple de mijloacele de publicitate comerciala utilizate la punctele de vanzare:

- reclama grafica (afise, postere, pliante, cataloage de prezentare, brosuri, autocolante etc.);

- reclama sonora (efectuata de vanzator cu prilejul vanzarii, difuzarea de anunturi/spoturi publicitare in magazin, folosirea de teme muzicale - cu prilejul unor demonstratii practice etc);

- reclama video (prezentarea de filme video publicitare - Q-TV);

- promovarea prin marca (imaginea si notorietatea marcii);

- promovare prin ambalaj (V. dummy pack), punct de informare comerciala,

- expozitii in magazin (stand de prezentare privilegiata, amplasament special, alee a marcii etc), demonstratii practice, sampling (stand de degustare), cadouri, obiecte promotionale, uniforma personalului etc.

Capitolul II TEHNICI DE PROMOVARE A MARFURILOR IN INTERIORUL MAGAZINULUI

1. Promovarea prin marca

Pune pe primul plan reformatia si argumentatia. Ea urmareste valorificarea reputatiei unei intreprinderi sau marci de renume. La locul de vanzare se va organiza un stand separat cu buna iluminare pentru a scoate in evidenta produsele respective, mobilier special si suporti de prezentare. Obligatoriu va fi prezentata emblema. Se mai amplaseaza un panou cu text explicativ asupra caracteristicilor produselor.

Preview document

Promovarea la locul vânzării - Pagina 1
Promovarea la locul vânzării - Pagina 2
Promovarea la locul vânzării - Pagina 3
Promovarea la locul vânzării - Pagina 4
Promovarea la locul vânzării - Pagina 5
Promovarea la locul vânzării - Pagina 6
Promovarea la locul vânzării - Pagina 7
Promovarea la locul vânzării - Pagina 8
Promovarea la locul vânzării - Pagina 9
Promovarea la locul vânzării - Pagina 10
Promovarea la locul vânzării - Pagina 11
Promovarea la locul vânzării - Pagina 12
Promovarea la locul vânzării - Pagina 13
Promovarea la locul vânzării - Pagina 14
Promovarea la locul vânzării - Pagina 15
Promovarea la locul vânzării - Pagina 16
Promovarea la locul vânzării - Pagina 17
Promovarea la locul vânzării - Pagina 18
Promovarea la locul vânzării - Pagina 19
Promovarea la locul vânzării - Pagina 20
Promovarea la locul vânzării - Pagina 21
Promovarea la locul vânzării - Pagina 22
Promovarea la locul vânzării - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Promovarea la Locul Vanzarii.doc

Alții au mai descărcat și

Încălțămintea - mărfuri nealimentare în comerț

Sectiunea 1 – Aspecte generale privind incaltamintea 1.1 Scurt istoric Încălțămintea este denumirea generică a tuturor produselor care sunt...

Evoluția comerțului cu amănuntul în România

1. Prezentarea continutului comertului cu amanuntul Un rol important in cadrul distributiei marfurilor ii revine, alaturi de comertul cu ridicata...

Fișa produsului - parfumul

Capitolul 1. Scurtă prezentare a parfumului 1.1.Scurt istoric Cuvântul parfum, folosit în zilele noastre, provine din limba latina "per fumus" şi...

Cromatică în magazin

Conform Dictionarului explicativ al limbii romane, cromatica se refera la arta de a prepara si intrebuinta culorile. Iar notiunea de culoare se...

Comercializarea grăsimilor alimentare la SC Clasico Plus SRL

ARGUMENT Comertul reprezinta una dintre cele mai importante activitati ale unei economii, devenind elementul principal al economiei de piata,...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Te-ar putea interesa și

Analiza viabilității economice și manageriale în cadrul S.C. Stimas S.A. Suceava

1.1. Conţinutul şi obiectivele analizei viabilităţii economice şi manageriale Determinarea potenţialului de viabilitate al unei organizaţii se...

Promovarea vânzărilor în cadrul Carrefour

INTRODUCERE In mediul economico-social, o firma nu se poate limita la producerea si distributia de bunuri si servicii. Ea trebuie sa creeze o...

Economia întreprinderii - studiu de caz Billa

INTRODUCERE Obiectul lucrarii de fata il constituie prezentarea importantei marfurilor si ambalajelor in unitatile de desfacere cu amanuntul,...

Tehnici Comerciale - Penny Market XXL

Grupul Rewe Grupul REWE este unul din liderii europeni in comertul alimentar si in turism. de la infiintarea sa in 1927, grupul REWE a ajuns de la...

Promovarea vânzărilor la SC Comet SA

INTRODUCERE Actualul peisaj economico-social al tarii noastre – marcat de instalarea treptata a mecanismului pietei libere – determina schimbarea...

Evoluția vânzărilor la Kenvelo

PROMOVAREA VANZARILOR – CONCEPT, INSTRUMENTE SI MODALITATI DE IMPLEMENTARE 1.1. Locul promovarii vanzarilor in structura activitatii promotionale...

Analiza Tehnicilor Comerciale Utilizate de Hipermarketul Carrefour

Cap.1 Prezentarea generala a magazinului Hipermarketul Carrefour a fost infiintat in 1959, in Franta de catre familia Fournier si Defforey. In...

Politică de promovare a produselor Caroli

Politica promotionala – componenta fundamentala a politicii de marketing a firmei moderne Promovarea este o parte a mixului de marketing, fiind...

Ai nevoie de altceva?