Realizarea unei oferte competitive

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 6349
Mărime: 549.55KB (arhivat)
Publicat de: Elena Stepan
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: STEPAN ELENA

Cuprins

  1. Argument .1
  2. Cap.1 Produsul .2
  3. Cap.2 Pretul ..5
  4. 2.1 Stabilirea obiectivelor de pret ...5
  5. 2.2 Alternative strategice de pret 7
  6. Cap.3 Caracteristicile produsului ..9
  7. 3.1. Diversitatea sortimentala . . 9
  8. 3.2.Dimensiunile gamei de productie . . 9
  9. 3.3.Modalitati de prezentare,informare a produsului/ serviciului .. 10
  10. 3.4.Clasificarea marcilor . . ..11
  11. 3.5. Diferentierea ofertei prin personalul angajat . .12
  12. 3.6.Calitatea ...13
  13. Cap.4 Studiu de caz
  14. Realizarea unei oferte competitive de catre compania Nature Color ... ..15
  15. 4.1.Prezentarea firmei si a produsului ...15
  16. 4.2.Identificarea pietei ...17
  17. 4.3.Caracterizarea pietei ... .17
  18. 4.4.Stabilirea pretului 23
  19. 4.5.Distributia 25
  20. Bibliografie ...27

Extras din proiect

Argument

In conditiile cresterii interdependentelor mediului extern, firma nu poate fi privita ca un organism simplu, avand ca unic obiectiv maximizarea profitului. Ea este organism complex, care se confrunta cu o multitudine de obiective contradictorii ce tin de tematica si strategia dezvoltarii si de satisfacerea intereselor consumatorilor, propietarilor si a managerilor, interesele care pot fi uneori divergente.

Concurenta este un mod de manifestare a economiei pe piata, in care pentru un bun omogen si substitutele sale, existenta unui singur producator devin practice imposibila.

Problema concurentei prezinta interes pentru toti actorii pietei: producatori, consumatori, intermediari. Fiecare firma este preocupata sa fie cat mai competitiva, iar castigul net sa fie cel mai bun, iar actiunile unei firme nu depind exclusive de aceasta ci de actiunile concurentilor ei. In absenta concurentilor orice firma aflata pe piata ar putea sa isi stabileasca liber preturile la un nivel ridicat.

Identificarea concurentilor poate parea o simpla problema, insa pentru toate firmele este extreme de important sa isi cunoasca concurentii, sa ii identifice. Identificarea concurentilor consta in alcatuirea unei liste cu concurentii firmei, pentru a-I putea determina pe cei mai puternici, apti sa capteze cel mai mare numar de clinti sau pe cei cu profiturile cele mai mari.

Un rol important in realizarea unei oferte competitive il au imaginea firmei, nivelul fidelizarii cumparatorilor, gradul de satisfactie al clientelei.

Unul dintre obiectivele importante ale firmei il constituie construirea si consolidarea unei imagini favorabile a firmei in randul publicului.

Sub aspectul continutului, imaginea este deseori tratata in functie de elementele de referinta; produs, marca, firma. Marca desemneaza produsul care ii ofera consumatorului motive de cumparare atat de ordin rational cat si emotional. In trecut numeroase firme considerau ca au o clientele garantata, pentru ca, clientii nu dispuneau de variante prea multe pentru alegerea furnizorilor. O firma putea pierde o 100 de clienti pe saptamana, crezand ca vor exista suficienti clienti care sa ii inlocuiasca permanent pe cei pierduti.

Capitolul 1

Produsul

Termenul de produs a evoluat de la semnificatia unui bun material, rezultat al activitatii umane destinat sa satisfaca o trebuinta, la semnificatii mai complexe generate de originea, natura, alcatuirea sa, relatiile cu mediul natural si creat de om prin civilizatia moderna.

Produsul este rezultatul material al unei activitati umane, destinat satisfacerii unei nevoi si reprezinta o suma de componente materiale si imateriale, si caracteristici interdepentente ce alcatuiesc un tot unitar.

In optica de marketing componentele ce definesc un produs pot fi grupate astfel:

- Componentele corporale - cuprinzand caracteristicile marceologice ale produsului si ambalajului sau, determinate de substanta materiala a acestora, precum si deutilizarea lor functionala. Se incadreaza aici dimensiunile cantitative ale produsului ce tin de forma, gabarit si capacitate, structura si continut, greutate si densitate, puterea instalata si rezistenta la actiunea factorilor de mediu, capacitatea de intretinere usoara, culoare, design, ambalaj;

- Componente acorporale - incluzand elementele ce nu au un corp material de mijlocit cum sunt: denumirea si marca, instructiunile de utilizare, protectia legala prin brevet, licenta de fabricatie sau comercializare, pretul, serviciile care insotesc produsul ( instalarea, punerea in functiune, “ service”, termen de garantie);

- Comunicatii referitoare la produs - cuprind ansamblul informatiilor transmise de producator sau distribuitor cumparatorului potential ( actiuni merchandising, promovare la locul vanzarii, publicitate prin mijloace de comunicare in masa);

- Imaginea produsului - semnificand sinteza reprezentarilor mentale de natura cognitive, afectiva, sociala si personala a produsului in randul cumparatorilor. Fiind o componenta motivationala de natura subiectiva, ea este rezultatul modului de percepere a unui produs sau a unei marci de catre utilizatori/ consumatori.

Bibliografie

- Dictionar de economie , coordonator Anghelescu Coralia, editura Economica, anul 2001, editia a II a.

- Management Strategic ,Corneliu Russu, editura All Beck, Bucuresti 1999.

- Manual clasa a XII a Mediul Concurential al Afacerilor, filiera tehnologica , profil servicii, coordonator, Camelia Suzana, Ilie, Magdalena Ardeleanu, editura Oscar Print 2007.

- Marketingul Afacerilor clasa a XI-a, editura Oscar print , Bucuresti 2006

Profesor coordonator Suzana Camelia Ilie;

Profesor Cristina Tanislav;

Profesor Cătălina Poștovei.

- Marketing, clasa aXI-a, editura Economică, Specializări: Economic, Administrativ, Bucuresti 2001

Profesor Victor Danciu.

- Marketingul afacerii clasa aXI-a aXII-a, editura Art akademos, Bucuresti, 2006

Profesor Valentina Capotă;

Profesor Florica Popa;

Profesor Cristina Ghinescu.

- Cercetari de marketing, editura Uranus,Bucuresti,2002

Prof. Iacob Catoiu

Preview document

Realizarea unei oferte competitive - Pagina 1
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 2
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 3
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 4
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 5
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 6
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 7
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 8
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 9
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 10
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 11
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 12
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 13
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 14
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 15
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 16
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 17
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 18
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 19
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 20
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 21
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 22
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 23
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 24
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 25
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 26
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 27
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 28
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 29
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 30
Realizarea unei oferte competitive - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Realizarea unei oferte competitive.doc

Te-ar putea interesa și

Dezvoltare sustenabilă

Capitolul 1 Aspecte teoretice 1.1. Politica de dezvoltare regională Politica de dezvoltare regională este una din politicile cele mai importante...

Strategia de dezvoltare a turismului în Municipiul Roman

1. INTRODUCERE 1.1. Prezentare Roman este un municipiu din judetul Neamt, Moldova, Romania. Este situat in partea centrala a podisului Moldovei,...

Competitivitate în Mediul de Afaceri

Capitolul 1 Realizarea unei oferte competitive Capitolul 2 Selectarea ofertelor optime ale furnizorilor Capitolul 3 Identificatrea modalitatilor...

Strategii în Mediul Concurențial al Firmei de Turism

CUVÂNT ÎNAINTE În orice domeniu al activităţii economice, dar şi în viaţa de zi cu zi strategia este componenţa fără de care succesul unei acţiuni...

Analizarea Strategiei de Marketing

Capitolul I Analizarea stategiei de marketing 1.1 Evaluarea factorilor externi ai agentului economic Orice agent economic analizeazã mediul...

Locul marketingului în organizație - SC Grebles SRL Fălticeni

Argument Marketingul s-a dovedit necesar şi oportun oriunde şi oricând au existat schimburi, de orice natură, între oameni şi între comunităţi...

Achiziții Strategice

Nu toate întreprinderile acordă achiziţiilor aceeaşi importanţă. Acest lucru depinde de ponderea pe care o au cheltuielile totale efectuate pentru...

Realizarea unei Oferte Competitive

REALIZAREA UNEI OFERTE COMPETITIVE În contextul creşterii interdependenţelor dintre componentele mediului extern, firma nu mai poate fi privită ca...

Ai nevoie de altceva?