Argument .1 Cap.1 Produsul .2 Cap.2 Pretul ..5 2.1 Stabilirea obiectivelor de pret ...5 2.2 Alternative strategice de pret 7 Cap.3 Caracteristicile produsului ..9 3.1. Diversitatea sortimentala . . 9 3.2.Dimensiunile gamei de productie . . 9 3.3.Modalitati de prezentare,informare a produsului/ serviciului .. 10 3.4.Clasificarea marcilor . . ..11 3.5. Diferentierea ofertei prin personalul angajat . .12 3.6.Calitatea ...13 Cap.4 Studiu de caz Realizarea unei oferte competitive de catre compania Nature Color ... ..15 4.1.Prezentarea firmei si a produsului ...15 4.2.Identificarea pietei ...17 4.3.Caracterizarea pietei ... .17 4.4.Stabilirea pretului 23 4.5.Distributia 25 Bibliografie ...27
Argument In conditiile cresterii interdependentelor mediului extern, firma nu poate fi privita ca un organism simplu, avand ca unic obiectiv maximizarea profitului. Ea este organism complex, care se confrunta cu o multitudine de obiective contradictorii ce tin de tematica si strategia dezvoltarii si de satisfacerea intereselor consumatorilor, propietarilor si a managerilor, interesele care pot fi uneori divergente. Concurenta este un mod de manifestare a economiei pe piata, in care pentru un bun omogen si substitutele sale, existenta unui singur producator devin practice imposibila. Problema concurentei prezinta interes pentru toti actorii pietei: producatori, consumatori, intermediari. Fiecare firma este preocupata sa fie cat mai competitiva, iar castigul net sa fie cel mai bun, iar actiunile unei firme nu depind exclusive de aceasta ci de actiunile concurentilor ei. In absenta concurentilor orice firma aflata pe piata ar putea sa isi stabileasca liber preturile la un nivel ridicat. Identificarea concurentilor poate parea o simpla problema, insa pentru toate firmele este extreme de important sa isi cunoasca concurentii, sa ii identifice. Identificarea concurentilor consta in alcatuirea unei liste cu concurentii firmei, pentru a-I putea determina pe cei mai puternici, apti sa capteze cel mai mare numar de clinti sau pe cei cu profiturile cele mai mari. Un rol important in realizarea unei oferte competitive il au imaginea firmei, nivelul fidelizarii cumparatorilor, gradul de satisfactie al clientelei. Unul dintre obiectivele importante ale firmei il constituie construirea si consolidarea unei imagini favorabile a firmei in randul publicului. Sub aspectul continutului, imaginea este deseori tratata in functie de elementele de referinta; produs, marca, firma. Marca desemneaza produsul care ii ofera consumatorului motive de cumparare atat de ordin rational cat si emotional. In trecut numeroase firme considerau ca au o clientele garantata, pentru ca, clientii nu dispuneau de variante prea multe pentru alegerea furnizorilor. O firma putea pierde o 100 de clienti pe saptamana, crezand ca vor exista suficienti clienti care sa ii inlocuiasca permanent pe cei pierduti. Capitolul 1 Produsul Termenul de produs a evoluat de la semnificatia unui bun material, rezultat al activitatii umane destinat sa satisfaca o trebuinta, la semnificatii mai complexe generate de originea, natura, alcatuirea sa, relatiile cu mediul natural si creat de om prin civilizatia moderna. Produsul este rezultatul material al unei activitati umane, destinat satisfacerii unei nevoi si reprezinta o suma de componente materiale si imateriale, si caracteristici interdepentente ce alcatuiesc un tot unitar. In optica de marketing componentele ce definesc un produs pot fi grupate astfel: - Componentele corporale - cuprinzand caracteristicile marceologice ale produsului si ambalajului sau, determinate de substanta materiala a acestora, precum si deutilizarea lor functionala. Se incadreaza aici dimensiunile cantitative ale produsului ce tin de forma, gabarit si capacitate, structura si continut, greutate si densitate, puterea instalata si rezistenta la actiunea factorilor de mediu, capacitatea de intretinere usoara, culoare, design, ambalaj; - Componente acorporale - incluzand elementele ce nu au un corp material de mijlocit cum sunt: denumirea si marca, instructiunile de utilizare, protectia legala prin brevet, licenta de fabricatie sau comercializare, pretul, serviciile care insotesc produsul ( instalarea, punerea in functiune, “ service”, termen de garantie); - Comunicatii referitoare la produs - cuprind ansamblul informatiilor transmise de producator sau distribuitor cumparatorului potential ( actiuni merchandising, promovare la locul vanzarii, publicitate prin mijloace de comunicare in masa); - Imaginea produsului - semnificand sinteza reprezentarilor mentale de natura cognitive, afectiva, sociala si personala a produsului in randul cumparatorilor. Fiind o componenta motivationala de natura subiectiva, ea este rezultatul modului de percepere a unui produs sau a unei marci de catre utilizatori/ consumatori.
- Dictionar de economie , coordonator Anghelescu Coralia, editura Economica, anul 2001, editia a II a. - Management Strategic ,Corneliu Russu, editura All Beck, Bucuresti 1999. - Manual clasa a XII a Mediul Concurential al Afacerilor, filiera tehnologica , profil servicii, coordonator, Camelia Suzana, Ilie, Magdalena Ardeleanu, editura Oscar Print 2007. - Marketingul Afacerilor clasa a XI-a, editura Oscar print , Bucuresti 2006 Profesor coordonator Suzana Camelia Ilie; Profesor Cristina Tanislav; Profesor Cătălina Poștovei. - Marketing, clasa aXI-a, editura Economică, Specializări: Economic, Administrativ, Bucuresti 2001 Profesor Victor Danciu. - Marketingul afacerii clasa aXI-a aXII-a, editura Art akademos, Bucuresti, 2006 Profesor Valentina Capotă; Profesor Florica Popa; Profesor Cristina Ghinescu. - Cercetari de marketing, editura Uranus,Bucuresti,2002 Prof. Iacob Catoiu
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.