Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 4727
Mărime: 344.06KB (arhivat)
Publicat de: Eusebiu Iancu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Roxana Procopie
este un proiect despre evolutia designului masini de spalat din trecut si pana in zilele noastre. A fost prezentat in cadrul facultatii de Comert ASE

Extras din proiect

Economia de piatÎ, prin mecanismele sale si principiile promovate, poate asigura coerentele necesare unei societÎti, prin jocul preturilor, al deciziilor de protectie si alegere ale consumatorilor, orientarea productiilor productive spre productii necesare si rentabile, realizând în acelasi timp echilibrul si adaptÎrile necesare în economie, potrivit exigentelor de functionare corectÎ a mecanismului adoptat.

Lipsa timpului, apanaj al epocii moderne, a determinat o crestere a utilizarii produselor care au ca avantaj economisirea timpului. Un astfel de produs este masina de spalat care satisface doua nevoi ale consumatorilor cu caracter general si destul de longevive. În primul rând satisface necesitatea de igiena si curatenie, producatorul având astfel o piata tinta foarte mare. Cea de-a doua nevoie satisfacuta fiind economisirea timpului, prin preluarea sarcinilor care erau ale oamenilor, acestia având la dispozitie mai mult timp pentru treburi mai importante. Rolul omului se reduce doar în a sorta rufele pe culori, a le introduce în masina de spalat si a selecta programul potrivit.

În calitatea sa de purtÎtor al cererii de mÎrfii, consumatorul joacÎ un rol important constituind, în acelasi timp, elementul de referintÎ al tuturor actiunilor întreprinse atât de producÎtor, cât si de comerciant. Consumatorul este persoana fizicÎ ce dobândeste, utilizeazÎ ori consumÎ ca destinatar final, produse obtinute de la agentii economici sau care beneficiazÎ de servicii prestate de acestia.

Dat fiind faptul cÎ el, consumatorul reprezintÎ o parte a unei colectivitÎti, iar dimensiunea colectivÎ imprimÎ de fapt adevÎratul scop politicii de protectie a consumatorilor trebuie conceput într-un context mai larg. Prejudiciul suferit de o persoanÎ ce acuzÎ o anumitÎ încÎlcare a drepturilor consumatorului nu trebuie considerat ca tinând numai de interesul individului respectiv, ci trebuie sÎ se ia în considerare importanta sa prin însumarea tuturor indivizilor care pot fi prejudiciati în mod similar. Principalele tipuri de consumatori sunt: consumatorii individuali, consumatorii colectivi, organizatiile, institutiile si unitÎtile care achizitioneazÎ bunuri si servicii. Consumatorul individual este acela care cumpÎrÎ si consumÎ pentru el. ÎnsÎ acesta nu trebuie privit numai ca o fiintÎ biologicÎ si mai ales prin prisma aspiratiilor sale. Deoarece orice consumator individual face parte dintr-o gospodÎrie sau familie apare si tipul de consumator colectiv care are nevoi si trebuinte specifice, determinate de nevoile si aspiratiile întregii colectivitÎti.

Produsul de folosinta îndelungata este definit ca fiind „ produsul relativ complex, constituit din piese si subansambluri, proiectat si construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra caruia se pot efectua reparatii sau activitati de întretinere.” Conform actului special care reglementeaza conditiile de comercializare a acestor bunuri sunt considerate produse de folosinta îndelungata si piesele de schimb aferente acestor produse, fiecare asemenea piesa trebuind sa aiba aceeasi garantie cu cea a produsului de folosinta îndelungata în care se încorporeaza.

Legislatia în vigoare defineste aparatul electrocasnic astfel: orice aparat, parte a unui echipament sau a unei instalatii, fabricat în principal pentru utilizarea în locuinte, inclusiv în beciuri, poduri, garaje si alte dependinte exterioare locuintei, cu scopul întretinerii si curatirii locuintelor si a igienei personale, prepararii si pastrarii alimentelor, producerii si distribuirii caldurii si a frigului, precum si producerii aerului conditionat. Sunt incluse în aceasta definitie si alte aparate utilizate în scopuri neprofesionale. Orice gospodarie detine o gama de produse electrocasnice, de la cele simple pâna la cele complet automatizate. Principalul scop pentru care au fost create îl reprezinta desfasurarea rapida si precisa a activitatilor casnice. Aparatele si masinile electrocasnice se afla într-o continua perfectionare si diversificare sortimentala. Prin folosirea unor principii noi de functionare a fost posibila cresterea performantelor existente si lansarea unor noi produse care aduc un plus de confort în locuinta si în activitatile umane.

Masina de spalat este întotdeauna în legatura indestructibila cu nevoia pe care o satisface, respectiv cu cererea care reprezinta pe piata nevoia respectiva. Potrivit nevoii pe care o reprezinta, cererea urmeaza o anumita evolutie. Pe baza acestei evolutii pentru fiecare produs se poate întocmi un ciclu de viata al produsului.

Hainele au fost spalate de mâna timp de multi ani, aruncând apa prin material pentru a îndeparta murdaria. Pentru hainele murdare de pamânt sau noroi este necesar ca în mod constat sa se frece haina pentru a îndeparta murdaria si ajuta sapunul sa patrunda în tesatura. Tehnologia masinilor de spalat a fost initial dezvoltata pentru a îndeparta chinul frecarii, oferind o urna dotata cu lopeti pentru a agita automat îmbracamintea.

Preview document

Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 1
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 2
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 3
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 4
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 5
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 6
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 7
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 8
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 9
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 10
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 11
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 12
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 13
Studiul Evoluției Interesului Consumatorului fata de Mașina de Spălat - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Studiul Evolutiei Interesului Consumatorului fata de Masina de Spalat.doc

Ai nevoie de altceva?