Studiul Merceologic al Spumei de Păr

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 5177
Mărime: 112.47KB (arhivat)
Publicat de: Petre Constantin
Puncte necesare: 7
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCUREȘTI Facultatea de Comerț

Cuprins

  1. Introducere 2
  2. Studiul etichetării produsului în magazin 3
  3. Importanţa produsului analizat 4
  4. Scurt istoric 4
  5. Caracteristici principale ale produsului 5
  6. Procesul de fabricaţie al spumei de păr 7
  7. Articol ştiinţific 9
  8. Cercetare de piaţă 12
  9. Concluzii 15
  10. Bibliografie 17

Extras din proiect

Introducere

Mărfurile alimentare au o importanţă deosebită pentru că stau la baza vieţii şi sănătăţii consumatorului, deci satisfac o parte din nevoile fiziologice ale acestuia. Aşa cum produsele alimentare sunt importante pentru om, putem spune că şi produsele nealimentare au un rol foarte însemnat, deoarece acoperă nevoile de protecţie biologică ale consumatorului, satisfac nevoi sociale, culturale, sportive, de igienă, în cele mai multe cazuri chiar uşurează munca umană. Prin urmare, produsele nealimentare satisfac nevoi multiple ale consumatorului.

O particularitate a produselor nealimentare este aceea că ele nu îşi pierd valoarea de întrebuinţare imediat după consum (cum este cazul produselor alimentare) ci se păstrează în timp. Consumarea lor presupune o utilizare pe o perioadă mai îndelungată, ceea ce înseamnă ca acestea trebuie să îşi păstreze caracteristicile prncipale de calitate o perioadă mai mare de timp. Acest lucru conduce automat la folosirea unor tehnologii mai avansate în procesul de fabricaţie al produselor nealimentare, care să asigure calitatea prevăzută în standardele şi normele în vigoare.

Produsul prezentat în proiect este spuma de păr, produs ce face parte din categoria produselor nealimentare ce satisfac nevoia de igienă. În procesul de cumpărare a unui produs nealimentar, un rol foarte important îl are dimensiunea estetică a produselor. Oamenii apreciază foarte mult produsele noi, cu un design modern, în culori şi nuanţe care atrag atenţia. Pe lângă estetica ambalajului, producatorul de mărfuri nealimentare trebuie să aleagă soluţia optimă referitor la păstrare, transport şi depozitare. Pentru a şti care este aceasta, producătorul trebuie să cunoască foarte bine caracteristicile produsului, pentru a evita degradarea sau chiar autodistrugerea produsului.

Oferta de mărfuri nealimentare este nelimitată. Având în vedere că perioada de păstrare a acestora este mai mare decât în cazul produselor alimentare, există un număr mare de producători şi distribuitori, chiar şi externi. De aceea, pentru a avea acces pe piaţă, majoritatea produselor alimentare produse sau distribuite de companii străine trebuie să aibă înregistrarea legală în România şi notificarea produselor pe baza unui dosar care să cuprindă informaţii atât despre produs, cât şi despre producător sau distribuitor.

1. STUDIUL ETICHETĂRII PRODUSULUI ÎN MAGAZIN

Denumire produs Spuma de par Spuma de par Spuma de par Spuma de par

Marca Taft Wellaflex Londa Nivea

Gramaj 200 ml 200 ml 200 ml 150 ml

Date de identificare ale producatorului/distribuitorului Producator: Schwarzkopf and Henkel, Germania

Importator: Henkel Romania S.R.L, Str Ionita Vornicul, nr 1-7, sector 2, Bucuresti. Producator: Procter & Gamble, UK

Importator: P&G, Bd Dimitrie pompeiu, nr 9, sector 2, Bucuresti Producator: Londa Professional

Importator: Professional brands M&D SRL, Sos. Viilor nr.14

sector 5

Bucuresti Producator: Beiersdorf AG Germania

Importator: Beiersdorf Romania, Calea Şerban Vodă 133, corp C, et 2, sector 4, Bucureşti.

Termen de valabilitate 08/2015 11/2014 36 luni de la prima utilizare

36 luni de la prima utilizare

Ingrediente Apa, butan, panthenol, benzoate de sodiu, acid lactic, parfum, glicerina, izobutan, etc. Apa, butan, panthenol, benzoate de sodiu, acid lactic, parfum, glicerina, linalool, etc. Apa, butan, panthenol, benzoate de sodiu, acid lactic, parfum, glicerina, acid citric, etc. Apa, butan, panthenol, benzoate de sodiu, butylparaben, glicerina, parfum, etc.

Observaţii:

- există diferenţe la nivelul ingredientelor între mărcile de spumă de păr prezentate mai sus.

- majoritatea comercializează produsul în recipiente de 200 ml, însă există şi mărci care oferă produsul spre vânzare în recipiente de 150 ml.

- pe ambalaj sunt specificate codiţiile de păstrare şi instrucţiunile de utilizare.

2. IMPORTANŢA PRODUSULUI ANALIZAT

Spuma de păr este un produs cosmetic foarte apreciat de către latura feminină şi nu numai. Pe lângă faptul că este special concepută pentru a modela buclele sau pentru a-i oferi părului volum şi strălucire, cel mai mportant aspect al spumei de păr este îngrijirea pe care o oferă firului de păr. Există foarte multe produse care oferă protecţie UV, acesta fiind un criteriu foarte important în decizia de cumpărare. Femeile preferă să folosească spuma de păr, deoarece nu încarcă părul, obţin un volum suplimentar pentru coafura lor şi, cel mai importnt, ele sunt asigurate de către producători că părul lor va fi protejat.

Preview document

Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 1
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 2
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 3
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 4
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 5
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 6
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 7
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 8
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 9
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 10
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 11
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 12
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 13
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 14
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 15
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 16
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 17
Studiul Merceologic al Spumei de Păr - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Studiul Merceologic al Spumei de Par.docx

Alții au mai descărcat și

Fișa produsului - parfumul

Capitolul 1. Scurtă prezentare a parfumului 1.1.Scurt istoric Cuvântul parfum, folosit în zilele noastre, provine din limba latina "per fumus" şi...

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Ai nevoie de altceva?