Transport Aerian

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comerț
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 5129
Mărime: 3.81MB (arhivat)
Publicat de: Victor Mureșan
Puncte necesare: 7
ASE Bucuresti, Facultatea de Economie

Extras din proiect

1. Introducere

Cea mai dinamică modalitate de transport este cea aeriană. Traficul internaţional de mărfuri s-a dublat la fiecare 5 ani. La acestea au contribuit în primul rând operativitatea şi rapiditatea derulării expediţiei, dar şi reducerea în mod constant a preţului de transport, confortabilitatea primirii şi expedierii mărfurilor, siguranţa şi nu în ultimul rând cooperarea existentă între companiile aeriene ceea ce simplifică foarte mult activitatea beneficiarilor de transport.

Transporturile civile internaţionale se organizează şi se derulează în baza unor Convenţii guvernamentale internaţionale sub egida Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale ca organism specializat al ONU.

Atât transporturile aeriene pe curse regulate cât şi transporturile aeriene pe curse charter cunosc anumite particularităţi şi structurări care trebuie cunoscute având în vedere faptul că implică diferenţieri de organizare şi derulare precum şi costuri şi preţuri diferite.

2. Evoluţia pieţei de Transport Aerian

Transporturile aeriene moderne presupun, prin importanţa lor, şi servicii auxiliare cum ar fi: întreţinerea aeronavelor şi motoarelor, pregătirea personalului care include pilo aeronavelor şi motoarelor, pregătirea personalului care include piloţii, însoţitorii de bord, echipajele de sol.

În ultimele două decenii s-au intensificat tot mai mult preocupările constructorilor de avioane pentru creşterea capacităţii de transport a avioanelor. În medie, la fiecare 5 ani a apărut o nouă generaţie de avioane, cu o capacitate de două ori mai mare decât a celor din generaţia precedentă. Astăzi, un avion tip Boeing 747 poate transporta 490 pasageri, respectiv 115 tone de marfă.

Pentru transportul de mărfuri se folosesc atât avioane de pasageri şi mărfuri, mărfurile fiind încărcate în cala avionului, aflată sub puntea pe care sunt montate scaunele pentru pasageri, cât şi avioane construite special pentru transportul mărfurilor, sau adaptate la astfel de transporturi. Tendinţa principală este însă aceea a utilizării tot mai largi a avioanelor specializate. Cele mai multe permit o încărcare şi descărcare rapidă a mărfurilor, în principal a celor încărcate într-un container special. Acestea sunt uşoare şi rezistente, sunt construite de obicei din aluminiu, fibre de sticlă sau fibre lemnoase, permiţând un înalt grad de mecanizare a operaţiunilor de încărcare-descărcare. Coada sau botul rabatabil ale acestor avioane specializate permit accesul uşor şi rapid al mărfurilor containerizate în interiorul avionului. Containerele au impulsionat într-o mare măsură dezvoltarea traficului combinat, în special al celui aerian-auto. S-a creat astfel posibilitatea unui transport rapid al mărfurilor „din poartă în poartă”, în care mărfurile sunt aduse la aeroport şi sunt preluate la aeroportul de destinaţie, cu ajutorul autovehiculelor.

Progresul tehnic este factorul cel mai important care stă la baza dezvoltării transporturilor aeriene. Realizările în crearea de noi materiale, mai uşoare şi mai rezistente, introducerea unor procese tehnologice perfecţionate, precum şi a tehnicii electronice de calcul au permis în ultimii ani o puternică dezvoltare a parcului de avioane pe plan mondial. Astfel, pe lângă creşterea capacităţii avioanelor, au crescut permanent distanţele de zbor, viteza şi randamentul avioanelor.

Viteza avioanelor cargo a crescut în perioada postbelică de 3-3,5 ori, apropiindu-se de viteza sunetului. Creşterea a fost mai mare la avioanele cu reacţie şi mai mică la avioanele dotate cu motor cu piston sau turbină. Acestea din urmă sunt înlocuite treptat de avioanele cu reacţie, mai sigure şi mai puternice, mai robuste în funcţionare şi mai economice. Perioada dintre două reparaţii la unele motoare cu reacţie se ridică până la 12000 ore de zbor, faţă de 500-1200 ore la motoarele cu piston şi 1000-4000 ore la motoarele cu turbină.

Ca rezultat al creşterii vitezelor de zbor, a razei de acţiune a avioanelor, a capacităţii lor de transport şi a vitezei operaţiunilor de încărcare – descărcare, a crescut permanent randamentul avioanelor, respectiv capacitatea lor de a realiza într-o unitate de timp, un anumit volum de transport, exprimat în tone-km sau pasageri-km. În perspectivă perfecţionarea avioanelor va merge în continuare pe linia creşterii randamentului acestora, a construcţiei avioanelor mari subsonice pentru transportul mărfurilor şi al pasagerilor, precum şi a avioanelor supersonice, pentru pasageri.

Diversificarea mijloacelor de transport a apărut din necesitatea de a folosi noi căi de comunicaţie, din caracteristicile specifice ale acestora, care hotărăsc eficienţa transportului. Mijloacele de transport aerian posedă mai multe caracteristici specifice, şi anume: rapiditate, convertibilitate, oportunitate, confort, siguranţă, accesibilitate şi economicitate.

3. Aeronavele de transport

Aeronava reprezintă orice corp, conceput şi realizat de om, care cântăreşte mai mult de 5 kilograme şi este capabil să execute o evoluţie aeriană cu sau fără mijloace de propulsie la bord.

Avioanele utilizate în transportul de pasageri şi marfă, anumite avioane de linie, au în general, capacitatea de transport de peste 50 de locuri, iar viteza de deplasare de 500-950km/h. Utilizarea avioanelor supersonice, ca avioane de line, deşi a luat o amploare mare, este influenţată de soluţiile care sunt găsite pentru reducerea consumului de combustibil şi a poluării fonice. Elicopterul este mai puţin utilizat în transporturile comerciale şi mai mult în alte domenii de activitate. Dirijabilul vine în atenţia transportului aerian prin faptul că, faţă de avion, nu necesită terenuri mari pentru decolare-aterizare, iar faţă de avion şi elicopter, este cu mult mai superior în privinţa poluării, are autonomie de zbor nelimitată, iar capacitatea de ridicare are valori apropiate faţă de cele ale avionului şi elicopterului.

Preview document

Transport Aerian - Pagina 1
Transport Aerian - Pagina 2
Transport Aerian - Pagina 3
Transport Aerian - Pagina 4
Transport Aerian - Pagina 5
Transport Aerian - Pagina 6
Transport Aerian - Pagina 7
Transport Aerian - Pagina 8
Transport Aerian - Pagina 9
Transport Aerian - Pagina 10
Transport Aerian - Pagina 11
Transport Aerian - Pagina 12
Transport Aerian - Pagina 13
Transport Aerian - Pagina 14
Transport Aerian - Pagina 15
Transport Aerian - Pagina 16
Transport Aerian - Pagina 17
Transport Aerian - Pagina 18
Transport Aerian - Pagina 19
Transport Aerian - Pagina 20
Transport Aerian - Pagina 21
Transport Aerian - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Transport Aerian.doc

Alții au mai descărcat și

Profilul Antreprenorului de Succes

Intre iunie 2005 si ianuarie 2006 in 13 state membre UE si in cele doua tari candidate – Romania si Bulgaria – s-a desfasurat o ancheta (Factorii...

Calitatea Mărfurilor Alimentare

I Obiectul de studiu al merceologiei Merceologia este o disciplina cu caracter economic al carei obiect îl constituie studierea proprietatilor...

Analiza celor patru procese de integrare a pieței bunurilor

A: Politica comerciala comuna Aceasta este denumirea generica pentru ansamblul de masuri, instrumente, politici aplicate în domeniul comercial...

Comerț Electronic

Introducere Comerţul a reprezentat, încă de la începuturile societăţii umane, o activitate importantă pentru supravieţuirea şi dezvoltarea...

Te-ar putea interesa și

Rolul transportului aerian în dezvoltarea turismului în Franța

INTRODUCERE Transportul deţine un rol foarte important în cadrul industriei turistice. El reprezintă de fapt legătura dintre casă, destinaţie,...

Transportul Internațional Maritim și Aerian

Introducere Importanța transporturilor internaționale în cadrul amplificării relațiilor dintre state dar și în diversificarea schimburilor...

Managementul în Transportul Aerian Internațional

Introducere Transporturile internationale sunt numite metaforic „aparatul circulator al întregii economii mondiale”, fiind mijloc efectiv de...

Evoluția transportului aerian - Aeroportul Internațional Henri Coandă - studiu de caz

INTRODUCERE: În cadrul dezvoltării relaţiilor economice internaţionale, a lărgirii şi diversificării schimburilor comerciale între state, un rol...

Transportul Aerian în Cadrul Companiei de Curierat DHL

INTRODUCERE Transportul este o activitate veche de când lumea. Omul, ca să se hrănească a trebuit să-şi poarte trupul. Apoi copii. Apoi uneltele...

Studiu privind comerțul exterior al României înainte și după 1989

CAPITOLUL I. COMERŢUL EXTERIOR ŞI ROLUL LUI ÎN ECONOMIA NAŢIONALĂ Tranzacţiile de comerţ exterior reprezintă o componentă a sferei afacerilor sau...

Formarea prețului la bilete de avion

Introducere Scopul tezei date cu titlul „Formarea preţurilor la transportul aerian", este studierea costurilor de operare a transportului aerian,...

Tranporturile Aeriene - Aviația Comercială Internațională

CAPITOLUL I 1.1 Aviaţia comercială internaţională „Securitatea operaţiunilor şi securitatea aviaţei constituie baza unui sistem mondial de...

Ai nevoie de altceva?