Activitatea de Relatii Publice si Mediile de Informare Publica

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1: Activitatea de relatii publice si mediile de informare publica 2
1.1. Activitatea de relatii publice 2
1.2. Spatiul mediatic 4
1.3. Relatiile cu mass-media 5
1.3.1. Biroul de presa 6
1.3.2. Revista presei 11
Capitolul 2: Relatia dintre jurnalisti si specialistii in relatii publice 14
2.1. Sistemul mass-media si actorii sai 14
2.1.1. Presa scrisa 14
2.1.2. Presa audiovizuala 16
2.1.3. Organigrama unei redactii 18
2.2. Valorile jurnalistilor 21
2.2.1. Libertatea presei 21
2.2.2. Calitatea unei stiri 24
2.3. Relatia dintre jurnalisti sl specialistii in relatii publice -intre cooperare sl conflict 26
2.4. Radiografia unei imagini negative 28


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1: Activitatea de relatii publice si mediile de informare publica
1.1. Activitatea de relatii publice
Folosit pentru prima data inca la jumatatea secolului al XIX-lea in S.U.A., termenul de relatii publice (engl. Public Relations) contura pe atunci, intr-o maniera simplista, procesul de mentinere a relatiilor dintre intreprinderile producatoare si consumatori. Cu timpul insa, conceptul a evoluat, devenind mult mai complex. Factorii care au determinat aceasta evolutie au fost: activitatea si contributia unor practicieni de relatii publice cu renume mondial (ca de exemplu: Ivy Lee in S.U.A.); aparitia numeroaselor lucrari teoretice, acestea depasind astazi 16.000 de titluri (prima carte din domeniu - Crystalizing Public Opinion de Edward L. Bernays, 1923); constientizarea de catre toate organizatiile (nu doar a producatorilor industriali) a importantei implementarii relatiilor publice etc.
In prezent exista peste 500 de defintii ale relatiilor publice, iar unii autori considera ca numarul acestora a ajuns la 1000. 
Numeroasele definitii se concentreaza asupra ceea ce fac specialistii din relatii publice, ele incearca sa prezinte domeniul respectiv prin insiruirea tipurilor majore de activitati: cercetarea publicurilor care influenteaza activitatea unei firme, planificarea si organizarea unor campanii de comunicare, organizarea de evenimente etc. In acelasi context poate fi mentionat faptul ca definirea relatiilor publice a fost influentata de pozitia pe care au ocupat-o diferiti teoreticieni. 
O definitie cuprinzatoare a conceptului modern de relatii publice a fost formulata de Fundatia pentru Cercetarea Relatiilor Publice, analizand peste 472 de propuneri inaintate de 65 de experti in domeniu, s-a ajuns la concluzia ca: ,,Relatiile publice reprezinta o functie distincta de management care ajuta sa se stabileasca si sa se mentina un climat psihologic de comunicare, acceptare si cooperare intre organizatie si publicul sau; ajuta conducerii sa utilizeze in mod eficient orice schimbare, servind insa si ca sistem care sa sprijine tendintele ce se anticipeaza; foloseste cercetarea si tehnicile comunicationale etice ca principalele sale instrumente." 
Din diferite motive, relatiile publice sunt adesea confundate cu astfel de domenii cum ar fi: publicitatea, marketingul, lobby-ul, fund-raising-ul etc., sau cu actiuni de genul: propaganda, manipularea, promovarea unor interese etc. La acestea se adauga si numeroasele asocieri, ca de exemplu: afaceri publice, informare publica, comunicare de intreprindere, management al informatiei etc. Cea mai ,,regretabila" confuzie este aceea intre relatiile publice si relatiile cu publicul, acest din urma termen reprezentand o parte din relatiile publice regasita in activitatea diferitor institutii si organizatii prin care se realizeaza contactul nemijlocit cu publicul larg sau cu anumite categorii specifice de public (in general oferind diferite tipuri de informatii legate de activitatea organizatiei); activitatea de relatii cu publicul este asigurata de servicii specializate, subordonate compartimentului de relatii publice (birou de informare, serviciul pentru informarea publicului, serviciul pentru protocol etc.).
O alta dilema, ce a trezit numeroase controverse in randul specialistilor din domeniu, este cea legata de locul pe care il ocupa relatiile publice in activitatea unei organizatii. Cel mai des acestea (relatiile publice) sunt privite ca parte a activitatii de marketing, mai exact ca unul dintre elementele componente ale comunicatiilor de marketing (alaturi de reclama, promovarea vanzarilor etc.). Astfel, Philip Kotler priveste relatiile publice ca pe ,,un important instrument promotional" , ca pe o componenta a mixului promotional. Acelasi punct de vedere este impartasit si de Elizabeth Hill si Terry O' Sullivan in lucrarea Marketing , pentru care relatiile publice sunt un element important in cadrul strategiei de promovare. 
Pe de alta parte relatiile publice sunt privite ca element distinct de domeniul marketingului. Cristina Coman, in Relatii publice: principii si strategii, precizeaza ca definirea relatiilor publice ramane pana-n prezent ,,un obiectiv partial indeplinit" datorita greselilor, uneori puerile, comise in distingerea acestei importante activitati (functii) de comunicare de celelalte.
Doru Pop reliefeaza, in Introducere in teoria relatiilor publice, confuzia existenta intre relatiile publice si marketing Astfel, relatiile publice sunt considerate o sarcina de comunicare manageriala mai larga decat marketingul, existand insa, anumite asemanari. Se considera ca relatiile publice opereaza ca o completare si o corectare a marketingului. In acest mod relatiile publice pregatesc terenul de actiune a marketingului. Felul in care actioneaza aceste doua functiuni ale managementului intr-o organizatie depinde intr-o foarte mare masura de perceptiile manageriale si cultura organizatorica a conducerii, acceptandu-se ideea de utilizare a relatiilor publice pentru sprijinirea obiectivelor de marketing si invers.
1.2. Spatiul mediatic
Spatiul mediatic este spatiul mass-media, mai exact, este spatiul public si organizational aflate sub impactul mass-media.


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatea de Relatii Publice si Mediile de Informare Publica.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!