Brandingul Personal

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata isi propune sa trateze tema comunicarii verbale si nonverbale in brandingul personal, iar motivul pentru care am ales acest subiect este generat de dorinta de a clarifica anumite aspecte ce tin de sfera relatiilor interpersonale si importanta acestora in crearea unui brand de succes. De asemenea, am dorit sa reliefam elementele ce conduc la construirea unei imagini bazate pe promovare si publicitate.
Prin aceasta lucrare am dorit sa evidentiam rolul definitoriu al comunicarii in procesul construirii unui brand si influenta acesteia asupra imaginii rezultate, iar aceasta pentru ca brandingul inseamna reputatie, fiind procesul de creare a unui nume, prin care arati ce te diferentiaza de ceilalti. Asa cum diferentierea pe piata este principiul de baza al marketingului, si in cazul persoanelor, brandingul descrie ce te face diferit si cum poti aduce valoare adaugata unei situatii.
Am considerat ca cea mai buna cale pentru a-ti face cunoscut brandul este proactivitatea in constructia de retele si in stabilirea de canale de comunicare. Poti contacta specialistii ale caror articole, realizari, site-uri, idei, organizatii iti plac si crea relatii. Poti participa la discutii interesante pe Internet. Poti publica articole, participa si initia proiecte impreuna cu fundatiile si asociatiile de care te simti aproape. Cu cat multiplici numarul de canale de comunicare, cu atat devii mai cunoscut. Publicul care te intereseaza este complex si include colegi, superiori, subalterni, recrutori, potentiali clienti sau furnizori, mentori, potentiali discipoli, prieteni cu hobby-uri comune, cunoscuti si necunoscuti, romani si straini.
Lucrarea este structurata pe urmatoarele capitole:
1. Brandurile si clientii
2. ,,Made in..."
3. Crearea unui brand
4. ,,Slabiciunile unui brand"
5. Brandingul necomercial
6. Comunicarea verbala si nonverbala
7. Studiu de caz branding personal: Mihaela Radulescu
CAPITOLUL 1
BRANDURILE SI CLIENTII
In urma cu mult timp, brandurile erau niste simboluri ale consecventei, erau simple bunuri casnice care erau consumate si inlocuite. Intr-o vreme in care produsele se contrafaceau, calitatea productiei era inconstanta, iar pretul variabil, brandul insemna calitate, cantitate si pret standard. Produsul era proiectat si sustinut de imaginea brandului.
In zilele noastre, toate acestea s-au schimbat radical, brandurile si-au afirmat locul in lume. Cel mai adesea, consideram calitatile functionale ale unui produs ca fiind de la sine intelese si, in vreme ce brandurile continua sa aiba de-a face cu imaginea, acum este vorba si de imaginea noastra nu doar de propria lor imagine. 
Astazi, brandingul tine in principal de demonstrarea exterioara si vizibila a afilierii private si personale, precum si de implicare si asociere. Brandingul ne permite sa ne definim pe noi insine cu ajutorul unei prescurtari imediat inteligibile pentru lumea din jurul nostru. Diesel, Adidas si hotelurile W inseamna un stil de viata; Hermes, Ralph Lauren si Ritz sunt un altul. Pentru a-ti ajusta, amplifica si sublinia perceptia despre tine insuti, poti sa le combini si sa le asortezi. 
Brandurile sunt purtatoare de valoare atat in cadrul organizatiilor, cat si pentru clienti. S-a afirmat adesea ca acestea sunt o suma de valori functionale si emotionale, managementul de brand orientandu-se, in mod traditional, catre exterior, incercand sa inteleaga comportamentul consumatorilor. 
Brandul se potriveste perfect cu epoca frazei - cheie (soundbite) si a satului global. El spune foarte multe oamenilor care gandesc in mod similar, oriunde ar trai acestia si tuturor deodata. Brandurile au fost create de oamenii de marketing din marile companii pentru a seduce clienti - pentru a vinde produse prin crearea si proiectarea clara, in mod repetat, a unor idei colorate, dar simple. Mecanismul brandingului a fost proiectat si definit de tehnicile moderne de comunicare. Dar ideea brandingului a obtinut un succes mult dincolo chiar si de cele mai ambitioase visuri ale creatorilor ei.
Impactul brandingului este practic incomensurabil in termeni sociali si culturali intrucat el si-a depasit atat de mult originile comerciale. El s-a raspandit in educatie, sport, moda, turism, arta, teatru, literatura, politica regionala si nationala si in aproape toate celelalte domenii la care ne-am putea gandi. Organizatiile non-profit si caritabile, care concureaza cu brandurile comerciale in teritoriul emotional din mintile si inimile oamenilor, pentru banii din buzunarele lor, foloseste tot mai mult brandingul.
Oameni din toata lumea, din fiecare tara de pe continent, se imbraca din cap pana in picioare cu haine ce poarta numele unor bauturi racoritoare, ale unor pantofi sport, telefoane celulare, universitati, echipe de fotbal, schiuri, echipamente de constructii sau ale oricarui alt lucru de care ei se simt legati. Asa se poate explica intr-o oarecare masura aceasta priveliste
bizara, dar cotidiana - probabil imaginea definitorie a vremurilor noastre. Aceasta este omanifestare unica a timpului in care traim, pe care nu am mai intalnit-o niciodata pana acum. Bineinteles, de-a lungul istoriei soldatii au purtat uniforme pentru a semnala afilierea, iar clericii de diverse feluri s-au imbracat in vesminte ierarhice. Astazi, brandingul este omniprezent.
Viziunea in care brandurile sunt indesate pe gatul unui public naiv de catre oameni de marketing manipulatori ce lucreaza in cadrul unor organizatii imense, depersonalizate si lacome este, desigur, cea traditionala. Revoltele de la Genova, Seattle, Praga, Londra, Kyoto si din alte parti au intentionat sa defineasca multinationalele si brandurile globale detinute de acestea ca nepasatoare, inselatoare, viclene si fundamental imorale. Dar, protestatarii, pe langa ignorarea brandingului intr-o lume mai larga, lumea de dincolo de comert, scapa din vedere o alta problema fundamentala. Brandurile ne plac. Daca nu ne-ar placea, nu le-am cumpara. Noi, consumatorii, suntem cei care decidem care brand va avea succes si care nu. Unele branduri prospera pentru ca oamenii le iubesc si nu se mai satura de ele; nimeni nu ne obliga sa cumparam o sapca de baseball cu logoul Nike . Prin identificarea valorilor fundamentale ale brandului, organizatia se situeaza din start pe o pozitie superioara. Un exemplu elocvent in acest sens il constituie Nike, care se diferentiaza de concurenta prin valorile sale: autenticitate (real im ochii atletilor), inspiratie (prin pasiunea pentru sport), curaj (de a crede in convingerile tale), inovatie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Brandingul Personal.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!