Cuprins
- 1. Descrierea companiei 3
- 2. Analiza situației curente, poziționarea și strategia actuală de comunicare 6
- 3. Propunere campanie de imagine 9
- A. Obiective 10
- B. Publicul țintă 10
- C. Strategia de comunicare și calendarul campaniei 10
- D. Bugetul campaniei 15
- 4. Evaluarea campaniei 19
Extras din proiect
1. Descrierea companiei
Compania Petrom a trecut prin multiple schimbări până la forma de organizare de astăzi. Fondată în 1991, OMV Petrom S.A. este cea mai importantă companie românească de petrol și gaze, cu activități în sectoarele Explorare și Producție, Rafinare și Produse Petrochimice, Marketing, Gaze Naturale și Energie. Cu OMV în calitate de acţionar majoritar, Petrom face parte din cel mai mare grup de petrol şi gaze din Europa Centrală, care are rezerve dovedite de circa 1,3 miliarde de barili echivalent petrol (bep). În prezent, OMV deţine peste 2.540 de staţii de distribuţie în 13 ţări. Cota de piaţă a grupului în segmentul de Rafinare şi Marketing în regiunea Dunării este acum de aproximativ 20% .
Petrom are o capacitate anuală de rafinare de 8 milioane de tone și aproximativ 550 de benzinării în România. În 2012 compania avea un număr de 20.508 angajați .
Conform declarațiilor financiare publicate, Petrom înregistrează profit semnificativ, fiind totodată cel mai mare contribuabil la bugetul de stat. În Figura 1, regasim evoluția profitului net declarat de companie atât la nivel de trimestru, cât și cuantificarea anuală la nivelul anilor 2011, 2012.
Figura 1 – evoluția trimestrială a profitului net în perioada 2011-2012
La nivel de segmente indicatorii de performanță sunt prezentați în figura 2. După cum se poate observa sectorul de Rafinare și Marketing este cel mai mare contributor în totalul vânzărilor companiei.
Figura 2 – Nivelul vânzărilor trimestriale înregistrate la nivel de segment de business
Presa speculează fiecare declarație trimestrială cu privire la rezultatele financiare ale companiei, datorită profitului record înregistrat în ultimii ani. Însă Petrom investește o mare parte din profitul obținut, cel mai mult fiind alocat motorului business-ului, sectorul de Explorare și Producție, după cum observăm în figura 3. Cu investiţii anuale de peste 1 miliard de euro, compania va contribui și în anii următori la creșterea economică a României.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Campanie de Imagine.docx