Cercetarea în organizațiile culturale

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 63 în total
Cuvinte : 22041
Mărime: 103.77KB (arhivat)
Publicat de: Arcadian Costache
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: R. Soare

Extras din proiect

Capitolul I Importanţa cercetării strategice

1.1. Fundamente ale cercetării de Relaţii Publice

O primă constatare legată de cercetare este aceea că toate deciziile sau planurile unui specialist în Relaţii Publice trebuie să se bazeze pe fapte identificabile, demonstrabile. Altfel, atitudinea sa va fi sau aceea de permanentă sondare intuitivă a realităţii sociale, cu consecinţe extrem de nefavorabile asupra activităţii ulterioar, sau una extrem de oscilantă. Fără un efort de cercetare fundamentat pe segmente de public reprezentative este dificil de elaborat un program cu efecte pozitive asupra problemei puse în discuţie, iar evaluarea eficienţei programului şi a problemei care trebuie rezolvată este practic imposibilă. Într-un cuvânt, cercetarea este etapa care ajută în trecerea de la iniţiative aparţinând simţului comun la acţiuni planificate.

Realizarea cercetării duce la adoptarea unei posturi active, în care se poate interveni cu promptitudine în situaţii neaşteptate sau se pot descoperi anumite probleme într-un stadiu incipient. În al doilea rând, cercetarea bine realizată contribuie la coordonarea mai eficientă a departamentului de Relaţii Publice.

În urma parcurgerii acestei etape de cercetăre specialistul în Relaţii Publice va avea ca punct de plecare în acţiunile întreprinse ulterior, fapte şi nu păreri.

Cercetarea este cheia succesului pentru orice tip de activităţi din domeniul Relaţiilor Publice, atât în mediul cultural, cât şi în zona organizaţiilor non-profit şi a sectorului guvernamental. Fără cercetare, cei care se ocupă de Relaţii Publice, programe promoţionale ar fi complet lipsiţi de repere în activitatea lor.

Aşa cum sugerează denumirea, cercetarea de Relaţii Publice analizează relaţiile de comunicare dintre instituţii, pe de o parte şi dintre instituţii şi grupurile lor ţintă, pe de altă parte. ,,Prin definiţie, acest tip de cercetare reprezintă un instrument esenţial pentru colectarea opiniilor şi a faptelor, o preocupare sistematică de a descoperi, de a verifica şi de a înţelege în mod obiectiv faptele sau opiniile referitoare la o anumită problemă, situaţie, oportunitate” .

Paşii necesari într-o cercetare sunt:

-colectarea de informaţii;

-obţinerea datelor cu privire la punctele de vedere grupului ţintă;

-planificarea, desfăşurarea şi perfecţionarea programului de Relaţii Publice;

-monitorizarea unor programe sau evenimente ce sunt sau pot fi importante pentru organizaţie;

-măsurararea eficacităţii programelor de Relaţii Publice prin evaluarea rezultatelor în comparaţie cu obiectivele propuse;

-monitorizarea factorilor de risc şi gestionarea situaţiilor de criză;

-atunci când este posibil, sponsorizarea unor activităţi, programe sau evenimente.

Păstrarea şi acumularea datelor obţinute în urma cercetării presupune existenţa unui sistem de acumulare şi accesare a informaţiilor, sistem de care, de cele mai multe ori, se ocupă fie un information system officers fie bibliotecari, ce arhivează fişierele şi documentele adunate pe parcursul cercetării, referitoare la organizaţie.

Datele arhivate se pot clasifica în mai multe categorii. Există date despre organizaţie, despre personalul care activează în cadrul organizaţiei sau informaţii despre activităţiile efectuate de organizaţie până în prezent. Marea problemă o constituie modul de organizare a informaţiilor colectate deoarece acestea işi pierd valoarea dacă nu pot fi accesate rapid.

,,Există două mari categorii de surse de cercetare: academice şi comerciale. Instituţiile universitare şi cadrele didactice efectuează cercetării academice, câteodată finanţate de la guvern, prin fundaţii sau de către asociaţiile profesionale.(…) Cercetarea comercială este realizată de firmele sau agenţiile de cercetare, de publicitate şi Relaţii Publice şi de către alte companii legate în vreun fel de marketing. Rezultatele cercetărilor realizate de către instituţiile academice sau de asociaţiile profesionale sunt publicate de obicei în revistele de specialitate academice sau profesionale, fiind făcute publice astfel. Rezultatele cercetărilor comerciale sunt proprietatea firmelor care le-au realizat/comandat, nefiind disponibile altora.”

Specialiştii în Relaţii Publice au nevoie, adesea, să utilizeze baze de date generale, dar şi specializate. Ambele categorii pot fi accesate fie pe baza unui abonament fie sunt disponibile pe site-uri web, însă datorită facilităţiilor oferite principala sursă de date din cercetări este în prezent Internetul. Totuşi acestor informaţii, culese de pe Internet, le trebuie acordată o atenţie sporită deoarece de multe ori validitatea lor poate fi pusă la îndoială. Dacă site-urile unor organizaţii recunoscute sunt de încredere nu putem spune acelaşi lucruri despre forumuri de discuţie, pagini personale sau listserv-uri .

Alte categorii de informaţii foarte utile practicenilor de Relaţii Publice provin din periodice, rezultate ale anchetelor efectuate la nivel naţional, din institute de cercetare, variabile demografice şi psihografice .Bazele de date constituie pentru relaţionişti un prilej de a obţine informaţii legate de opinia publică.

Alte lucruri importante, de care trebuie să ţină seama ofiţerii de Relaţii Publice într-o cercetare, sunt evaluarea credibilităţii surselor de informare, relevanţa şi importanţa mesajului transmis, cunoaşterea temeinică a opiniilor, atitudinilor şi a tiparelor comportamentale ale celor care compun grupul ţintă, măsura în care audienţa răspunde la mesajul transmis şi alegerea celor mai adecvate canale de comunicare.

Cercetarea are un rol determinant şi în procesul de adaptare a mesajului transmis de către emiţător în funcţie de categoriile de public ale organizaţiei. Trebuie să înţelegem ce face ca mesajul să fie receptat de public, care sunt caracteristicile care ajută informaţia să fie percepută şi asimilată de public. Conform concepţiei lui Michèlle Jouve pentru ca un mesaj să aibă impact el trebuie să atragă atenţia, să genereze interesul, reflecţia, evaluarea şi să declanşeze o reacţie, o acţiune. Pentru ca toate acestea să se producă etapa de cercetare trebuie să fie îndeplinită satisfăcător, conferind informaţiile necesare.

O cercetare completă va implica o perioadă de timp îndelungată şi un buget generos, iar de-a lungul anilor va fi reluată , cel puţin în anumite aspecte pentru a se obţine date conforme cu noi momente şi condiţii. Nici o cercetare nu trebuie să epuizeze problemele - trebuie să studieze atent câteva dintre ele, să prezinte informaţii despre acestea din cât mai multe surse posibile şi apoi să treacă la analiza altora. Fiecare element cercetat trebuie să fie cât mai bine acoperit.

Preview document

Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 1
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 2
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 3
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 4
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 5
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 6
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 7
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 8
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 9
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 10
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 11
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 12
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 13
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 14
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 15
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 16
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 17
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 18
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 19
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 20
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 21
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 22
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 23
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 24
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 25
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 26
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 27
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 28
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 29
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 30
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 31
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 32
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 33
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 34
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 35
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 36
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 37
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 38
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 39
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 40
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 41
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 42
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 43
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 44
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 45
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 46
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 47
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 48
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 49
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 50
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 51
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 52
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 53
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 54
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 55
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 56
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 57
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 58
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 59
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 60
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 61
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 62
Cercetarea în organizațiile culturale - Pagina 63

Conținut arhivă zip

  • Cercetarea in Organizatiile Culturale.doc

Te-ar putea interesa și

Dimensiunea normativă și culturală a organizației școlare

ARGUMENT MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Abordarea temei ”Dimensiunea normativă și culturală a organizațiilor școlare” implică prezentarea şi...

Influențele culturale asupra comportamentului consumatorului de produse electrocasnice mici

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze comportamentul consumatorului în procesul decizional de cumpărare a produselor...

Fonduri și Programe ale Uniunii Europene

2.1. FONDURILE STRUCTURALE ALE UNIUNII EUROPENE Exista 4 tipuri de Fonduri Structurale prezentate pe site-ul Parlamentului European, fiecare...

Fundamentarea cheltuielilor bugetare BCU Iași

CAPITOLUL 1 Organizare şi funcţionalitate la Biblioteca Centrală Universitară “Mihai Eminescu”din Iaşi 1.1. Scurt istoric al Bibliotecii...

Comunicare și Cultură Organizațională

Moto „Majoritatea oamenilor culţi îşi vor folosi ştiinţa ca membrii unor organizaţii. De aceea, omul cult va trebui să fie pregătit să trăiască...

Fundamentarea și finanțarea cheltuielilor bugetare la BCU Iași

Cap 1. Organizare şi funcţionalitate la Bibliteca Centrală Universitară ”Mihai Eminescu“-Iaşi Cultura reprezintă totalitatea valorilor materiale...

Diversitatea culturală și stilurile de management

Introducere În sfera literaturii de management se regăsesc diverse concepte precum: cultura organizațională, stil de conducere, diversitate...

Importanța resurselor umane în aplicarea managementului total al calității în serviciile culturale

Introducere Managementul resurselor umane este considerat a fi un ansamblu de activități ce au loc la nivel organizațional, permițând astfel...

Ai nevoie de altceva?