1. Mini-rezumat al proiectelor anterioare In prima parte a proiectului, am realizat o analiza preliminara a pietei pe care actioneaza brandul Placintaresti in municipiul Iasi. Am identificat elementele specifice ale mediului de marketing ce influenteaza activitatea brandului cu ajutorul analizei PEST si a analizei SWOT. Am realizat o descriere a pietei tinta, bazandu-ne pe setul de avantaje cautat de catre consumatorii din municipiul Iasi atunci cand achizitioneaza placinte. Ulterior, ne-am indreptat atentia asupra concurentilor directi ai brandului Placintaresti, dar si asupra produselor ce concureaza cu brandul nostru. Bazandu-ne pe aceste date, am preconizat tendintele pe piata placintariilor pentru urmatorii 2 ani. In cea de-a doua parte a proiectului am efectuat o cercetare de marketing ce a vizat identificarea perceptiilor publicului-tinta asupra consumului de placinte artizanale. Ipoteza de la care am plecat a fost aceea ca brandul nu se bucura de notorietate, dat fiind faptul ca se afla pe piata ieseana de putin timp. Asadar, am recurs la o ancheta pe baza de chestionar. In urma aplicarii chestionarelor publicului-tinta al brandului Placintaresti (persoane de sex masculin si feminin cu varsta cuprinsa intre 15 - 60+ ani), am reusit sa identificam obiceiurile de consum ale celor chestionati, dar si sa ,,construim" un profil al potentialului cosumator al brandului Placintaresti. Publicul-tinta pune mai mult accent pe calitatea produselor pe care le achizitioneaza decat pe pretul acestora. Acesta este orientat sa isi satisfaca nevoile personale prin consumul de placinte si nu acorda o valoare simbolica acestui ,,proces". Pe langa calitate, publicul-tinta urmareste si acele placintarii care sunt in apropierea sa. Tot in urma analizei datelor, am observat faptul ca, desi majoritatea celor chestionati au auzit de Placintaresti, acestia nu asociau brandul cu acel concept axat pe traditionalism pe care acesta se bazeaza. Acestea fiind spuse, ipoteza noastra de lucru este aceea ca brandul Placintaresti are nevoie de o crestere a notorietatii in randul publicului-tinta pe care il vizeaza. 2. Ipoteza de lucru In urma cercetarii pe care am derulat-o, am constatat faptul ca Placintaresti nu are o imagine de brand bine definita pe piata placintariilor din Iasi. Desi majoritatea persoanelor chestionate au afirmat in cadrul anchetei faptul ca au auzit de Placintaresti, acestia nu aveau cunostinte despre conceptul pe care se axeaza brandul. Lipsa de notorietate conduce la stagnarea vanzarilor si, tocmai de aceea, campania noastra de comunicare integrata de marketing se va concentra pe pozitionarea brandului in randul placintariilor din Iasi. De asemenea, tot in urma anchetei am identificat profilul potentialului consumator al brandului Placintaresti: o persoana cu varsta cuprinsa intre 21-60 ani, cu un venit mediu sau peste medie, ce pune mai mult accent pe calitatea produselor pe care le achizitioneaza decat pe pretul acestora. Asadar, campania se va adresa acestui segment al pietei tinta, care cauta urmatoarele avantaje atunci cand achizitioneaza placinte: ingrediente naturale, produse traditionale, calitate, gust, produse proaspete. Numarul total de persoane din municipiul Iasi care fac parte din grupa de varsta 21 - 60 ani este de aproximativ 265 000 . 3. Scopul si obiectivele campaniei de comunicare integrata de marketing 3.1 Scopul campaniei Scopul campaniei de comunicare integrata de marketing este acela de a promova brandul Placintaresti in randul segmentului de populatie cu varsta cuprinsa intre 21 - 60 ani. Campania se va desfasura pe o perioada de sase luni, de pe 1 aprilie 2019 pana pe 1 septembrie 2019. 3.2 Obiectivele de comunicare integrata de marketing Obiectivele de comunicare integrata de marketing constituie pasii pe care ii vom avea in vedere pentru a ne duce la indeplinire scopul. De asemenea, obiectivele trebuie sa fie SMART, astfel incat sa le putem evalua la finalul campaniei. Asadar, ne propunem: 1. Informarea a 100 000 de persoane din publicul-tinta cu privire la conceptul si ofertele brandului Placintaresti, pana la data de 1 septembrie 2019. 2. Determinarea unei atitudini pozitive in randul a 50 000 de persoane din publicul-tinta cu privire la conceptul si ofertele brandului Placintaresti, pana la data de 1 septembrie 2019. 3. Fidelizarea a 800 de persoane din publicul-tinta, pana la data de 1 septembrie 2019.
I. Carti MUNTEANU, Corneliu (coord.), Marketing: Principii, Practici, Orizonturi, Editura SEDCOM LIBRIS, Iasi, 2008 Corneliu Munteanu (coord.), Marketing: Principii, Practici, Orizonturi, Editura SEDCOM LIBRIS, Iasi, 2008, p. 180 II. Site-uri Web http://www.iasi.insse.ro https://schimbamromania.ro/mai-multi-clienti/direct-marketing/ https://www.marketingindirect.ro/news/ce-este-guerrilla-marketing/ https://mailchimp.com/pricing/ http://www.rcs-rds.ro/internet-digi-net/ fiberlink?t=internet%20fix&pachet=digi_net_fiberlink_100 http://cimec.ro/Etnografie/Antonescu-dictionar/Antonescu-Romulus-Dictionar-Simboluri-Credinte-Traditionale-Romanesti.pdf http://expertsite.ro/creare_site.php https://hostvision.ro/domenii/ https://hostvision.ro/hosting-web/ https://autostickere.ro/custom-sticker https://www.bautura-online.ro/barton-guestier-reserve-medium-sweet-red-75-cl.html https://www.emag.ro/ https://cartidevizitaieftine.com/ https://www.tricouri-misto.ro/personalizate/tricouri-personalizate-cu-grafica-ta/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.