Comunicare si negociere organizationala

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Comunicarea 3
2. Comunicare non-verbala (tema nr.2) 3
2.1. Tipuri de comunicare non-verbala 4
3. Comunicarea interpersonala 4
4. Comunicarea organizationala 5
4.1. Comunicarea interna (tema nr.4) 5
5. Ascultarea activa (tema nr.3) 6
5.1. Componentele ascultarii active 6
5.2. Tehnici de ascultare activa 7
5.3. Bariere in calea ascultarii active 7
6. Bariere in comunicare (tema nr.1) 7
6.1. Barierele comunicarii din perspectiva complexelor personale 8
6.2. Alte bariere ale comunicarii 9
7. Conflicte organizationale (tema nr.5) 9
7.1. Tipuri de conflicte 10
7.2. Surse de conflict 11
7.3. Strategii in gestionarea conflictelor 12
8. Tehnici motivationale (tema nr.6) 15
8.1. Tehnica asculta si raspunde 15
8.2. Tehnica feedbackului motivational verbal sau recunoasterea meritelor 15
8.3. Imbogatirea postului 16
8.4. Managementul prin obiective 16
9. Negocierea (tema nr.7) 16
9.1. Tactici de negociere 17
BIBLIOGRAFIE 20


Extras din proiect Cum descarc?

1. Comunicarea
Comunicarea este ,,un proces deosebit de important si complex, de care depinde structura reusitelor, miracolelor sau a dezastrelor umane". Indiferent de modul de abordare (ca act, sistem, cod sau mijloc) comunicarea sta la baza organizarii si evolutiei sociale, influentand raporturile intre oameni, fiind considerata drept cea mai importanta competenta sociala cu implicatii in manifestarea si dezvoltarea celorlalte.
Teoria generala a comunicarii precizeaza ca orice comunicare consta in deplasareaunei cantitati de informatii de la un element la altul, cand este vorba de acelasi sistem, sau de la un sistem la altul cand este vorba de sisteme diferite.
In comunicare, vorbirea si limba vorbita sunt elemente primordiale deoarece prin intermediul lor se poate transmite mesajul mai departe. In timpul vorbirii comunicarea nu se efectueaza numai prin cuvinte, ci si prin intermediul tonului vocii, al amplitudinii sau localizarii respiratiei, al variatiei coloritului epidermei (indeosebi a celei faciale), al atitudinii indivizilor implicate in procesul de comunicare. Pentru intelegerea unui mesaj, important este si comportamentul interlocutorilor: pasiv, asertiv, agresiv.
Notiunea de comunicare implica o anumita reciprocitate, fiind mai generala si mai completa decat informarea, aceasta fiind doar o ipostaza a comunicarii. Comunicarea presupune o precesualitate circular care se inscrie intr-o anumita temporalitate de care tine cont si care la randul ei o modeleaza.
Comunicarea are loc in multe medii, precum un mediu incarcat de cele mai diverse: de la influente naturale la cele sociale si culturale, de la cele individuale la cele de grup si de masa, de la cele tehnice la organizatorice la cele logice si lingvistice, de la cele obiective la cele subiective si multe altele. Pentru orice fiinta umana uneori aceste medii pot fi o mare bariera datorita contracararea factorilor care genereaza influentarea negativa a comunicarii dar si capacitatea de a proteja comunicarea de influentele negative. 
2. Comunicare non-verbala (tema nr.2)
Comunicarea nonverbala reprezinta cumulul de mesaje care nu sunt exprimate prin cuvinte si care pot fi decodificate, creand intelesuri. Aceste semnale pot repeta, contrazice, inlocui, completa sau accentua mesajul transmis prin cuvinte. Importanta pe care o are comunicarea nonverbala a fost demonstrata in 1967 de catre Albert Mehrabian. In urma unui studiu, acesta a ajuns la concluzia ca numai 7% din mesaj este transmis prin comunicare verbala, in timp ce 38% este transmis pe cale vocala si 55% prin limbajul corpului, deci prin comunicarea nonverbala.
Aceasta include utilizarea de indicii vizuale, cum ar fi limbajul corpului(kinezica), postura fizica (proxemica), tonalitatea vocii (paralimbaj) si contactul fizic (haptica). Acesta poate include, de asemenea, cronemica (folosirea timpului) si oculezica (contactul vizual si actiunea de a privi in timpul vorbirii si ascultarii, frecventa privirii, modele de fixare vizuala, dilatarea pupilei si ritmul clipirii).
Asa cum discursul contine elemente nonverbale cunoscute sub numele de paralimbaj, cum ar fi calitatea vocii, ritmul, tonalitatea, volumul si stilul vorbirii, precum si caracteristici prozodice, cum ar fi ritm, intonatie si accent, tot asa si textele scrise au elemente nonverbale cum ar fi stilul de scriere de mana, dispunerea spatiala a cuvintelor sau aspectul fizic al unei pagini. Cu toate acestea, o mare parte din studiul comunicarii nonverbale s-a concentrat pe interactiunea dintre indivizi, putand fi clasificat in trei domenii principale de analiza: conditiile de mediu in care are loc comunicarea, caracteristicile fizice ale comunicatorilor si comportamentele comunicatorilor in timpul interactiunii.
Comunicarea nonverbala implica procese de codare si decodare constiente si inconstiente. Codarea reprezinta activitatea de generare de informatii prin expresii faciale, gesturi si posturi ale corpului. Informatiile codate folosesc semnale care ar putea fi considerate ca universale. Decodarea reprezinta interpretarea informatiilor din senzatiile transmise de comunicator. Informatiile decodate utilizeaza cunoasterea pe care o poate avea cineva cu privire la senzatiile primite.
2.1. Tipuri de comunicare non-verbala
-  Comunicarea nonverbala denumita senzoriala, se bazeaza pe ceea ce receptionam cu ajutoul simturilor vazului, auzului, mirosului, tactil si gustativ.
-  Comunicarea nonverbala estetica are loc prin intermediul diferitelor forme de exprimare artistica si comunica diferite emotii artistice.
-  Comunicarea nonverbala bazata pe folosirea insemnelor (steaguri, insigne, uniforme, etc.) si a simbolurilor specifice, precum cele legate de religie (cruce, altar, icoane, etc.) sau status social (gradele ofiterilor, titulatura, decoratiile, etc.).
Se identifica cinci functii ale comunicarii nonverbale:
1. Repetarea -  exemplu: spunem ,,da" si dam din cap pentru a accentua afirmatia;
2. Substituirea sau inlocuirea mesajelor -  mimica persoanei reflecta starea sa;
3. Completarea -  colaborarea la transmiterea mesajelor verbale, ceea ce duce la o mai buna codificare a lor;
4. Accentuarea/moderarea -  punerea in evidenta a mesajelor verbale, amplificarea sau dimpotriva diminuarea celor spunse;
5. Contrazicerea -  transmiterea de semnale in opozitie cu mesajele verbale.
3. Comunicarea interpersonala
Procesul de comunicare reprezinta una dintre conditiile indispensabile pentru functionarea si organizarea societatii. Mai mult, individul se numeste fiinta sociala si se raporteaza la celalalt ca atare in masura in care comunica cu celalalt.
Comunicarea interpersonala poate fi definita ca ,,orice comportament verbal sau nonverbal care este perceput de o alta persoana". Este mult mai bine definita in sens restrans ca ,,un mesaj transmis de o persoana catre un receptor cu intentia constienta de a influenta comportamentul acestuia."
Comunicarea interpersonala este caracateristica cea mai importanta a omenirii si, in acelasi timp, cea mai mare realizare a sa. Este abilitatea oamenilor de a transforma spusele fara noima in cuvinte vorbite si scrise, prin care ei sunt capabili sa isi faca cunoscute nevoile, dorintele, ideile si sentimentele.
Comunicarea serveste pentru a schimba o alta persoana intr-un anuem fel, mai degraba decat sa ofere receptorului informatii pentru a face ceva ca urmare a mesajului transmis, ori in unele cazuri vine sa completeze cu informatii noi ceea ce nu a fost initial inteles de beneficiarii mesajului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicare si negociere organizationala.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

-  www.academia.edu
-  biblioteca.regielive.ro
-  en.wikipedia.org
-  www.scribd.com
-  www.slideshare.net


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!