ARGUMENT 4 Capitolul I: PREZENTAREA INSTITUTIEI PRIMARIA OLTINA 6 1.1. SCURT ISTORIC AL LOCALITATII 6 1.2. DATE DE IDENTIFICARE 6 1.3. ANALIZA SWOT 6 1.4. PREZENTAREA RESURSELOR 7 1.5. STRUCTURA ORGANIZATORICA 8 Capitolul II: COMUNICAREA CU PUBLICUL 10 2.1. COMUNICAREA IN GENERAL 10 2.2. COMUNICAREA IN ADMINISTRATIA PUBLICA 12 Capitolul III: COMUNICAREA CU PUBLICUL IN CADRUL PRIMARIEI OLTINA 15 3.1.COMUNICAREA PRIMARIEI OLTINA IN RELATIE CU CETATENII 15 3.2. GESTIONAREA ACTIVITATII COTIDIENE IN ORGANIZATIE 19 3.3. PRIMIREA PUBLICULUI 20 CONCLUZII 21 BIBLIOGRAFIA 22 ANEXE 23 Anexa nr. 1 Localizarea Comunei Oltina si a Primariei Oltina 24 Anexa nr. 2 Analiza SWOT 25 Anexa nr. 3 Organigrama Primariei Oltina 30 Anexa nr. 4 Schema realizarii comunicarii 31 Anexa nr. 5 Fisa de post Specialist in probleme relatii cu publicul 32
ARGUMENT Fascinanta si omniprezenta, comunicarea este o dimensiune fundamentala a existentei si dezvoltarii umane din cele mai vechi timpuri. Practic nici un fel de activitate nu mai poate fi imaginata in afara procesului de comunicare. De asemeni, comunicarea reprezinta o caracteristica fundamentala a fiintei umane. Comunicarea a fost de-a lungul timpului un subiect de cercetare intens studiat si mereu imbogatit. De aceea am incercat ca in aceasta lucrare sa arat din punctul meu de vedere ceea ce inseamna organizatia si comunicarea in administratia publica locala dar mai ales despre comunicarea in primaria comunei Oltina. Pornind de la definitia comunicarii si a studiilor efectuate, am incercat sa realizez o trecere prin instrumentarul si procedeele utilizate in comunicare, indeosebi pe metodologia de lucru din administratia publica locala, primaria. Am considerat ca acest demers teoretic este unul foarte util deoarece procesul de comunicare nu trebuie privit ca responsabilitatea unui compartiment, ci ca un instrument pe care fiecare angajat al administratiei publice locale il foloseste zilnic in interactiunea cu ceilalti angajati dar mai ales cu cetatenii in special. Comunicarea este adesea ignorata si potrivit specialistilor in domeniu, comunicarea este asociata unei functii a managementului, ceea ce inseamna ca un bun manager nu poate sa isi legitimeze actiunile si deciziile fara a utiliza comunicarea ca instrument de interactiune al categoriilor ce participa in procesul de comunicare. O administratie publica locala moderna urmareste dezvoltarea procesului de comunicare, o comunicare transparenta cu cetatenii, un management eficient al relatiilor publice. Lucrarea are la baza studiile in ceea ce priveste comunicarea, care au adus in prim-plan necesitatea perfectionarii procesului de comunicare si combina cercetarile comunicarii in general cu comunicarea in administratia publica locala. Am incercat sa evidentiez principalele aspecte teoretice dar si practice in cadrul Primariei comunei Oltina. Consider ca tema propusa este una relevanta in raport cu realitatile prezentului. In ultima perioada se observa dezvoltarea majora a administratiei publice locale dar mai ales a comunicarii in administratia publica locala. Prin aceasta tema, mi-am propus sa fiu in cunostinta de cauza in ceea ce priveste in general comunicarea si in special, comunicarea in administratia publica locala. Lucrarea este structurata pe trei capitole. Fiecare capitol este structurat pe sectiuni. Concluziile sunt prezentate intr-o sectiune separata. Lucrarea mai contine si lista bibliografica si anexe. In capitolul I se realizeaza prezentarea institutiei publice primaria Oltina. Istoria Dobrogei, incepe sa fie astazi din ce in ce mai bine cunoscuta. Cercetarile recente facute de numerosi cercetatori pe baza documentelor vremii si a urmelor arheologice au demonstrat pe baza unei minutioase si competente analize ca, inainte de reintegrarea provincei la Romania in anul 1877, in intreg evul mediu si in epoca moderna, prezenta romanilor pe acest pamant a reprezentat o realitate vie si durabila. Comuna Oltina se afla pe drumul 391A, intr-o zona favorabila dezvoltarii agriculturii. Este situata in partea de sud-vest a judetului, 44? 10' Nord, 27? 40' Est, pe malul estic al lacului Oltina. Obiectul de activitate al Primariei Oltina este ducerea la indeplinere a hotararilor adoptate de Consiliul local al comunei, a dispozitiilor primarului, a actelor normative emise de Primaria Comunei Oltina si a tuturor celorlalte acte normative care privesc administratia publica locala. Aparatul propriu al Primariei Oltina functioneaza in temeiul Legii 215/23 aprilie 2001 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei cu nr. 204/ 23 aprilie 2001, privind administratia publica locala, in organizarea acesteia urmarindu-se realizarea conditiilor de operativitate si eficienta. Comuna Oltina este administrata de un primar si un consiliu local compus din 11 consilieri. Primarul, Gheorghe Chirciu, de la Partidul National Liberal, a fost ales in 2008. Incepand cu alegerile locale din 2016, consiliul local are urmatoarea componenta pe partide politice: Partid Consilieri Componenta Consiliului Partidul National Liberal 6 Partidul Social Democrat 5 In capitolul II se realizeaza comunicarea cu publicul. Raporturile dintre primarii si beneficiari au devenit mai frecvente si mai intense. Asteptarile tot mai mari ale cetatenilor de la administratia publica locala, aparitia unor tehnologii noi, presiunile financiare au devenit factori ai schimbarii. Functionarea unei administratii publice locale moderne, constituie o conditie necesara pentru realizarea unor reforme in viata social economica si a cresterii rolului cetateanului in relatia administratie-cetatean. Cetatenii sunt din ce in ce mai exigenti fata de masurile ce se iau in administratia publica iar asteptarile lor cu privire la serviciile administratiei publice locale sunt din ce in ce mai dificil de satisfacut. Procesul de comunicare are un impact deosebit in activitatea administratiei locale dar primariile au dobandit importante premise profesionale pentru a continua si dezvolta acest domeniu de activitate. Comunicarea si-a gasit pozitia intre activitatile administratiei publice locale si a confirmat capacitatea de a raspunde nevoii de comunicare.Totusi comunicarea ramane dependenta de conditiile economice. La etapa actuala se constata o ascensiune a industriei de comunicare. Conditiile economice si cele social-culturale vor conduce activitatea de comunicare la un nivel superior. Functiile comunicarii in administratia publica: - de a informa: a aduce la cunostinta informatiile de natura administrativa, de a le pune in valoare; - de a asculta intrebarile si asteptarile cetateanului; - de a supune dezbaterii proiectele administrative (regulamente, norme, proiecte de dezvoltare etc.); - de a contribui la asigurarea relationarii sociale (intarirea sentimentului de apartenenta colectiva, luarea in considerare a cetateanului in calitate de actor social); - de a insoti schimbarile comportamentelor si pe cele ale organizarii sociale. In capitolul III se realizeaza comunicarea cu publicul in cadrul primariei Oltina. Comunicarea insoteste activitatea Primariei Oltina, contribuind la realizarea in bune conditii a acesteia. Ea raspunde totodata nevoii primariei de a-si afirma rolul specific, aducand la cunostinta cetatenilor comunei Oltina obligatiile de asumat si prerogativele de care dispun. Comunicarea institutionala este azi din ce in ce mai dezvoltata in cadrul organizatiilor publice. Astfel, marile intreprinderi publice si institutiile administrative au departamente peaceasta tema si isi mentin imaginea publica gratie unei politici si unor activitati sustinute. Comunicarea, ca proces care focalizeaza demersurile managementului public, este importanta si din perspectiva calitatii relatiilor existente in cadrul primariei Oltina. Dimensiunea calitativa vizeaza mentinerea unei atitudini de intelegere mutuala, crearea si dezvoltarea unei atitudini de intelegere mutuala, crearea si dezvoltarea unui climat motivational, precum si asigurarea rezolvarii cererilor si a starilor de nemultumire intro maniera concilianta. Corpusul lucrarii - suportul teoretico-stiintific se constituie din lucrari variate. Am recurs la lucrarile sociologilor, monografii, manuale si ghiduri care reflecta comunicarea. Actele legislative care reglementeaza domeniul administratiei publice locale sunt o alta categorie de resurse. Mentionez Constitutia Romaniei, Monitorul oficial, legi si ordonante date de guvern si aprobate de Parlamentul Romaniei. O alta categorie sunt ghidurile elaborate pentru functionarii publici si alesii locali.
1. Bonciu Dan ,,Administratia publica si cetateanul" Editura Stiintifica, Bucuresti (1997) 2. Candea Daniel, Candea R. ,,Comunicare organizationala aplicata" Editura Expert, Bucuresti (1998) 3. Candea Radu. ,,Comunicare manageriala" Editura Expert, Bucuresti (1996) 4. Chiru Ion ,,Comunicare interpersonala " Editura Tritonic, Bucuresti (2003) 5. Coman-Kund Florin ,,Politica de comunicare externa a colectivitatilor locale" Editura Economica, Bucuresti (2000) 6. Paus Viorica ,,Comunicare si resurse umane" Editura Polirom, Iasi (2006) 7. Serb Stancu ,,Relatii Publice si comunicare" Editura Teora, Bucuresti (2006) 8. Vlasceanu Mihaela ,,Organizatii si comportament organizational" Editura Polirom, Iasi (2003) 9. Haines Ion ,,Introducere in teoria comunicarii" Editura Fundatiei ,,Romania de Maine?, Bucuresti (1998) 10. *** Legea nr. 215/2001 ,,Legea Administratiei Publice Locale" cu modificarile si completarile ulterioare 11. *** http://primariaoltina.yolasite.com
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.