Comunicarea in Administratia Publica Pornind de la Legea Accesului la Informatiile Publice

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Romania a aderat la 1 ianuarie 2007 la Uniunea Europeana, parcurgand tranzitia de la o planificare centralizata, spre economia de piata si convergenta cu practicile si standardele Uniunii Europene. Administratia publica romaneasca a cunoscut in ultimii 15 ani un proces de transformare radicala, de la o administratie publica specifica unui regim totalitar spre una potrivita unui regim democratic. 
Noi institutii si reglementari au fost promovate, inclusiv cu ajutorul fondurilor de pre-aderare ale Uniunii Europene si ale altor donori, in scopul de a restructura administratia si de a o eficientiza. Institutiile statului au inregistrat progrese semnificative in modernizarea fundamentelor legislative si administrative ale functionarii sectorului public, acesta fiind pregatit sa-si asume obligatiile de stat membru al Uniunii Europene. 
In anul 2004, Guvernul roman a elaborat "Strategia actualizata de accelerare a reformei administratiei publice", document agreat si de Comisia Europeana. Totusi, aceste progrese nu sunt suficiente, Comisia Europeana solicitand punerea unui accent sporit pe intarirea capacitatii administrative pentru aderare. Nevoia investitiilor in capacitatea administrativa este recunoscuta prin "Orientarile strategice comunitare pentru coeziune", in care capacitatea administrativa si buna guvernare (,,good governance") constituie una dintre principalele prioritati ale perioadei 2007-2013.
In procesul de reforma, administratia publica sufera schimbari importante, restructurari, reduceri sau suplimentari de personal. Apar noi reglementari care au drept scop cresterea transparentei administratiei publice si alinierea la standarde europene a calitatii serviciilor oferite cetateanului. 
Adoptarea legilor nu asigura automat si rezolvarea problemelor la care acestea incearca sa raspunda. Pe traseul care incepe cu aparitia legii si care se termina cu obtinerea efectelor scontate se interpune o variabila relativ independenta, de mare importanta, cu legitati si mecanisme proprii si specifice de functionare: administratia publica. In consecinta, functionarea administratiei publice poate asigura si potenta efectele pozitive ale implementarii unei politici guvernamentale sau ale aplicarii unei legi sau, dimpotriva, le poate bloca. 
Statul este o institutie unica, aflandu-se deasupra celorlate organizarii ale societatii. Pentru a exista, statul trebuie sa intruneasca in mod indispensabil trei elemente: teritoriul, populatie si guvern, ceea ce inseamna ca statul este definit ca o colectivitate umana, instalata permanent pe un anumit teritoriu si avand o structura de organe proprii care se bucura de suveranitate.
Rolul statului ca principala institutie de organizare si conducere politica a societatii se infaptuieste prin anumite functii: legislativa, judecatoreasca, organizatorica, economica, sociala, educativ-culturala, ecologica, de aparare a tarii, de organizare a colaborarii cu statele lumii si, nu in ultimul rand, statul indeplineste un rol administrativ, prin care asigura servicii catre populatie pentru desfasurarea normala a tuturor activitatilor precum: energie, transporturi, salubritate . 
Toate aceste servicii publice, organizate intr-un sistem de organe, alcatuiesc administratia publica. Raporturile sociale dintre organele administratiei publice, precum si dintre acestea si particulari (persoane fizice sau juridice) sunt reglementate de normele dreptului administrativ si devin raporturi juridice de drept administrativ - raporturi de drept administrativ.
Din punct de vedere etimologic, termenul de "administrativ" deriva de la latinescul ,,administrare" care se traduce prin ,,a servi" si este in legatura cu cuvantul ,,magister" care il desemneaza pe ,,stapan", caruia i se subordoneaza servitorul si pe care acesta trebuie sa-i slujeasca. ,,Minister" inseamna servitor, iar prepozitia ,,ad" inseamna ,,la, catre". ,,Administer" reprezinta slujitorul cuiva sau cel care executa ordinele cuiva .
CAPITOLUL I
ADMINISTRATIA PUBLICA: DEFINIRE SI NOTIUNI GENERALE
1.1. Notiunea de administratie publica
Conform Constitutiei , Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil ce se organizeaza potrivit principiului separatiei si echilibrului celor trei puteri: legislativa, executiva si judecatoreasca. Daca functia legislativa in stat este asigurata de Parlament, iar cea judecatoreasca de instantele judecatoresti, autoritatea executiva este reprezentata de Presedintele tarii, care are atributia de a veghea la respectarea Constitutiei si la buna functionare a autoritatilor publice, precum si de Guvern, care are rolul de a asigura politica interna si externa a tarii si de a exercita conducerea generala a administratiei publice. 
Prin structura sistemului administratiei publice intelegem felul in care este organizata realizarea administratiei publice ca activitate. Termenul de structura provine din cuvantul latin "struere" care inseamna a construi, a cladi. Prin structura se intelege o anumita modalitate de alcatuire, de constructie, de organizare a unui scop (a unui domeniu de activitate) .


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea in Administratia Publica Pornind de la Legea Accesului la Informatiile Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!