Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 43 în total
Cuvinte : 14105
Mărime: 71.71KB (arhivat)
Publicat de: Iuliana P.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: P.Iulia

Extras din proiect

INTRODUCERE

România a aderat la 1 ianuarie 2007 la Uniunea Europeană, parcurgând tranziţia de la o planificare centralizată, spre economia de piaţă şi convergenţă cu practicile şi standardele Uniunii Europene. Administraţia publică românească a cunoscut în ultimii 15 ani un proces de transformare radicală, de la o administraţie publică specifică unui regim totalitar spre una potrivită unui regim democratic.

Noi instituţii şi reglementări au fost promovate, inclusiv cu ajutorul fondurilor de pre-aderare ale Uniunii Europene şi ale altor donori, în scopul de a restructura administraţia şi de a o eficientiza. Instituţiile statului au înregistrat progrese semnificative în modernizarea fundamentelor legislative şi administrative ale funcţionării sectorului public, acesta fiind pregătit să-şi asume obligaţiile de stat membru al Uniunii Europene.

În anul 2004, Guvernul român a elaborat “Strategia actualizată de accelerare a reformei administraţiei publice”, document agreat şi de Comisia Europeană. Totuşi, aceste progrese nu sunt suficiente, Comisia Europeană solicitând punerea unui accent sporit pe întărirea capacităţii administrative pentru aderare. Nevoia investiţiilor în capacitatea administrativă este recunoscută prin “Orientările strategice comunitare pentru coeziune”, în care capacitatea administrativă şi buna guvernare („good governance”) constituie una dintre principalele priorităţi ale perioadei 2007-2013.

În procesul de reformă, administraţia publică suferă schimbări importante, restructurări, reduceri sau suplimentări de personal. Apar noi reglementări care au drept scop creşterea transparenţei administraţiei publice şi alinierea la standarde europene a calităţii serviciilor oferite cetăţeanului.

Adoptarea legilor nu asigură automat şi rezolvarea problemelor la care acestea încearcă să răspundă. Pe traseul care începe cu apariţia legii şi care se termină cu obţinerea efectelor scontate se interpune o variabilă relativ independentă, de mare importanţă, cu legităţi şi mecanisme proprii şi specifice de funcţionare: administraţia publică. În consecinţă, funcţionarea administraţiei publice poate asigura şi potenţa efectele pozitive ale implementării unei politici guvernamentale sau ale aplicării unei legi sau, dimpotrivă, le poate bloca.

Statul este o instituţie unică, aflându-se deasupra celorlate organizării ale societăţii. Pentru a exista, statul trebuie să întrunească în mod indispensabil trei elemente: teritoriul, populaţie şi guvern, ceea ce înseamnă că statul este definit ca o colectivitate umană, instalată permanent pe un anumit teritoriu şi având o structură de organe proprii care se bucură de suveranitate.

Rolul statului ca principală instituţie de organizare şi conducere politică a societăţii se înfăptuieşte prin anumite funcţii: legislativă, judecătorească, organizatorică, economică, socială, educativ-culturală, ecologică, de apărare a ţării, de organizare a colaborării cu statele lumii şi, nu în ultimul rând, statul îndeplineşte un rol administrativ, prin care asigură servicii către populaţie pentru desfăşurarea normală a tuturor activităţilor precum: energie, transporturi, salubritate .

Toate aceste servicii publice, organizate într-un sistem de organe, alcătuiesc administraţia publică. Raporturile sociale dintre organele administraţiei publice, precum şi dintre acestea şi particulari (persoane fizice sau juridice) sunt reglementate de normele dreptului administrativ şi devin raporturi juridice de drept administrativ - raporturi de drept administrativ.

Din punct de vedere etimologic, termenul de ”administrativ” derivă de la latinescul „administrare" care se traduce prin „a servi" şi este în legătură cu cuvântul „magister" care îl desemnează pe „stăpân", căruia i se subordonează servitorul şi pe care acesta trebuie să-i slujească. „Minister" înseamnă servitor, iar prepoziţia „ad" înseamnă „la, către". „Administer" reprezintă slujitorul cuiva sau cel care execută ordinele cuiva .

CAPITOLUL I

ADMINISTRAŢIA PUBLICĂ: DEFINIRE ŞI NOŢIUNI GENERALE

1.1. Noţiunea de administraţie publică

Conform Constituţiei , România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil ce se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului celor trei puteri: legislativă, executivă şi judecătorească. Dacă funcţia legislativă în stat este asigurată de Parlament, iar cea judecătorească de instanţele judecătoreşti, autoritatea executivă este reprezentată de Preşedintele ţării, care are atribuţia de a veghea la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice, precum şi de Guvern, care are rolul de a asigura politica internă şi externă a ţării şi de a exercita conducerea generală a administraţiei publice.

Prin structura sistemului administraţiei publice înţelegem felul în care este organizată realizarea administraţiei publice ca activitate. Termenul de structură provine din cuvântul latin "struere" care înseamnă a construi, a clădi. Prin structură se înţelege o anumită modalitate de alcătuire, de construcţie, de organizare a unui scop (a unui domeniu de activitate) .

Preview document

Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 1
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 2
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 3
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 4
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 5
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 6
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 7
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 8
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 9
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 10
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 11
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 12
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 13
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 14
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 15
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 16
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 17
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 18
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 19
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 20
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 21
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 22
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 23
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 24
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 25
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 26
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 27
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 28
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 29
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 30
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 31
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 32
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 33
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 34
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 35
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 36
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 37
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 38
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 39
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 40
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 41
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 42
Comunicarea în Administrația Publică Pornind de la Legea Accesului la Informațiile Publice - Pagina 43

Conținut arhivă zip

  • Comunicarea in Administratia Publica Pornind de la Legea Accesului la Informatiile Publice.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Te-ar putea interesa și

Metode de Perfecționare a Activității Desfășurate în Instituțiile Publice

Instituţiile publice, în sensul birocratic pe care îl au în ziua de astăzi, reprezintă singurul mod de organizare social-economică a statului care...

Comunicarea administrativă pe exemplul APIA Iași

CAPITOLUL I. FUNDAMENTE TEORETICE ALE COMUNICĂRII 1.1 Cerinţele generale ale comunicării Aprecierea procesului şi produsului comunicării sub...

Rolul Criptografiei în Securitatea Comunicațiilor

CAPITOLUL I ROLUL CRIPTOGRAFIEI ÎN SECURITATEA COMUNICATIILOR 1. EVOLUTIA ISTORICA A CRIPTOGRAFIEI Criptografia este stiinta scrierilor...

Managementul strategic în administrația publică

INTRODUCERE Provocările societăţii contemporane la nivelul implementării unor politici de management care să asigure succesul în diferitele...

Managementul Activității Funcționarului Public în Administrația Locală din Primărie

INTRODUCERE Actualitatea şi importanţa problemei abordate. Implementarea şi perfecţionarea managementului activităţii funcţionarilor publici оn...

Ai nevoie de altceva?