Comunicarea Nonverbala in Negociere

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Negocierea este o forma principala de comunicare in relatiile interumane si presupune transferul reciproc de informatii (mesaje) prin intermediul limbajului. In sens larg, prin negociere se intelege actiunea de a purta discutii in scopul de a se ajunge la o intelegere.
Dictionarul explicativ al limbii romane priveste negocierea drept "o actiune prin care se trateaza cu cineva incheierea unei conventii economice, politice, culturale etc." sau "o actiune de intermediere, de mijlocire a unei afaceri". Negocierea se poate defini ca fiind o forma principala de comunicare, un complex de procese, de activitati, constand in contacte, intalniri, consultari, tratative desfasurate intre doi sau mai multi parteneri in vederea realizarii unei intelegeri.
In desfasurarea sedintelor de negociere, o importanta deosebita revine comunicarii. Enciclopedia Britanica ofera urmatoarea definitie: ,,comunicarea este schimbul de intelesuri intre indivizi printr-un sistem comun de simboluri". 
Comunicarea directa se realizeaza atunci cand emitatorul si receptorul isi transmit
Mesaje in mod nemediat, fara ca vreun tert sa intervina in acest proces.
Tipuri ale comunicarii directe: comunicarea verbala si comunicarea nonverbala. In contextul tipurilor de comunicare, comunicarea nonverbala (body language) prezinta interes din cel putin doua motive:
- rolul ei este adesea minimalizat;
- intr-o comunicare orala, 55% din informatie este perceputa si retinuta prin
Intermediul limbajului nonverbal.
Intelegerea limbajului corpului incepe prin observarea modurilor de comportare. Observarea presupune o inregistrare obiectiva a observatiei. Observatorul trebuie sa aiba o deplina disponibilitate din punctul de vedere al starii sufletesti deoarece cine este coplesit de propriile emotii nu poate efectua, cu succes, aceste observatii. ,,Emotiile intuneca ratiunea, iar furia tulbura vederea" spunea V. Hugo. Cine doreste sa observe cu atentie trebuie sa fie tolerant.
Adesea, minimalizam rolul nonverbalului si, de fapt, nu percepem decat varful iceberg-ului intr-o conversatie in care ambii parteneri au propriile lor nevoi, dorinte, asteptari, aspiratii.
Limbajul nonverbal poate sprijini, contrazice sau chiar substitui comunicarea verbala. Mesajul nonverbal este cel mai apropiat de realitatea emitentului si este cel caruia i se acorda de catre interlocutor atentia cea mai mare.
Astfel, constatam adesea ca, desi interlocutorul sustine ca spune adevarul, noi ,,simtim "ca el minte. Care este cel ,,de-al saselea simt "care receptioneaza informatia neexprimata verbal de emitent- Se considera ca femeile au acest ,,al saselea simt "mai bine dezvoltat decat barbatii. O explicatie posibila ar fi aceea ca femeile sunt mai abile in a interpreta limbajele nonverbale, avand experienta cresterii copiilor care, in primii ani de viata, comunica predominant prin limbaje nonverbale. O alta explicatie posibila ar fi aceea a dezvoltarii acestei abilitati pentru compensarea lipsei lor de forta fizica.
Specialistii in domeniu au stabilit urmatorul raport al perceptiei informatiei de catre receptor intr-o comunicare orala:
- 7% - cuvinte
- 38%- para limbaj (in principal intonatia si inflexiunile vocii)
- 55%- limbaj nonverbal
Comunicarea nonverbala are, datorita ponderii ei mari in cadrul comunicarii realizate de un individ, un rol deosebit de important. Comunicarea nonverbala se refera la transmiterea de semnificatii prin infatisare, gesturi, mimica fetei, tinuta, miscare, inflexiunile vocii, intonatie, privire, imbracaminte etc.
Limbajul corpului contribuie la comunicare prin expresia fetei, miscarea corpului (gesturi), pozitia corpului, aspectul general si prin comunicarea tactila.
LIMBAJUL TRUPULUI
Corpul uman "vorbeste" si uneori spune mai mult. Unele gesturi sunt innascute altele se invata. De exemplu: cand oameni sunt fericii zambesc, cand sunt suparati au o figura trista.
In literatura de specialitate au fost stabilite sapte grupuri principale de expresii faciale, desi fiecare grup are multe variatii. Acestea sunt: fericirea, surpriza, teama, tristetea, furia, curiozitatea si dezgustul/dispretul.
Aceste grupuri de expresii faciale par sa reprezinte semnale recunoscute in toate societatile umane; de aceea se crede ca s-ar putea sa fie innascute. Putem spune ca fiecare parte a fetei noastre comunica: fruntea incruntata semnifica preocupare, manie, frustrare; nasul incretit - neplacere; zambetul - inseamna confirmarea disponibilitatii de dialog.
In ceea ce priveste contactul vizual cu interlocutorul sau cu privirea, este vorba despre felul in care privirea este indreptata asupra subiectului. Cam 80% din timpul unei conversatii privirea noastra se plimba pe fata interlocutorului. Evitarea acestui contact este semn de timiditate, de culpabilitate sau de anxietate.
In cadrul unei intalniri oficiale, mentinerea privirii intr-un triunghi cuprins intre cei doi ochi si centrul fruntii transmite mesajul seriozitatii si interesului. Intr-o intalnire amicala, privirea delimiteaza un triunghi cuprins intre cei doi ochi si gura.
In oricare dintre variante, este important contactul privirii. Daca acest contact fluctueaza, mesajul este defectuos. Sustinerea privirii inseamna un contact neintrerupt timp de 30 de secunde.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Nonverbala in Negociere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!