Comunicarea si Comportamentul in Societate

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Interactiunile umane ar fi imposibile fara transmiterea si receptarea de mesaje, deci fara comunicare, in acest sens, relatiile umane pot fi definite ca interactiuni comunicationale, derulate in planul social amplu care, la randul sau, ar fi de neconceput in absenta proceselor de comunicare. Ca esenta a legaturilor umane, comunicarea reprezinta ansamblul proceselor fizice si psihice prin care se efectueaza operatia de punere in relatie cu una sau mai multe persoane in vederea atingerii unor anumite obiective.
Una din caracteristicile esentiale ale comunicarii din lumea moderna este faptul ca ea are loc la o scara tot mai globala. Mesajele sunt transmise la mari distante in mod relativ usor, astfel incat indivizii sa aiba acces la informatia si la comunicarea provenite din surse indepartate. Mai mult, odata cu decuplarea spatiului de timp adusa de mijloacele de comunicare electronice, accesul la mesajele care provin din surse departate spatial poate fi instantaneu sau virtual instantaneu.
De asemenea, comunicarea influenteaza si afecteaza comportamentul persoanelor in afacerile pe care le deruleaza. Politetea poate fi comparata cu o cheie de aur care deschide toate portile dar, in acelasi timp, trebuie avut in vedere faptul ca excesul de ceremonie este deseori la fel de prost cotat ca si lipsa de politete. Este necesara dozarea vorbirii, prin evitarea extremelor, si anume: prezentarea propriei probleme ca un monolog (agresand din punct de vedere psihologic partenerul) sau intrarea intr-o asa zisa mutenie care poate determina intreruperea negocierii afacerii. Tacerea in fata unui partener care-si manifesta agresivitatea prin formularea unui ultimatum poate sa duca la o pozitie mai rezonabila din partea acestuia, sa faca concesii. Tacerea poate fi deci un procedeu de actiune fie pentru a crea un moment de criza, fie de a iesi dintr-un asemenea moment.
In ceea ce priveste comunicarea verbala, aceasta are un rol primordial atat din punctul de vedere al segmentului de negociere pe care il ocupa: etapa de selectare, tratativele propriu-zise, perioada de redactare a clauzelor contractuale, cea de derulare, activitatea post-negociere, cat si din punctul de vedere al continutului, elementele esentiale ce fac obiectul negocierilor stabilindu-se prin dialog direct. In procesul negocierii, comunicarea trebuie sa tina seama de valorile civilizatiei, de factorii economici, politici, naturali, religiosi, specifici, precum si de particularitatile individuale ale negociatorilor.
Totodata, in vederea transmiterii unui mesaj complet, limbajul verbal se uneste cu cel nonverbal, fapt ce determina aparitia a numeroase exigente ce incep de la tinuta vestimentara, un element important ,,al primei impresii", a modului de a privi si de a te purta cu persoana ta. Pozitia corpului este, de asemenea, esentiala in educarea si formarea unei frumoase tinute si nu trebuie omis ca cele mai mici detalii pot fi studiate si observate de persoana cu care avem o intrevedere. Putini sunt oamenii care au innascut darul de a merge, de a sta frumos, de a se misca. Nu este nimic deosebit sa aflam ca printre probele de admitere in diplomatie figureaza si mersul pe jos ori asezatul pe scaun. Un proverb romanesc spune: "Deprinderea firii se face departe de cele rele, ca sa nu te inveti cu ele", intreaga noastra atitudine, restrictiile in comportarea cu cei ce ne inconjoara si venim in contact, mimica, zambetul, intr-un cuvant modul nostru de a fi, de a raspunde la cele mai elementare cerinte arata ce fel de oameni suntem. Viata dovedeste ca o educatie buna si sanatoasa, precum si capacitatea de a te comporta cu oamenii asigura o mare parte din succes.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea si Comportamentul in Societate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!