Comunicarea Verbala si Nonverbala in Cadrul Hotelului Ambient

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I 
COMUNICAREA - TEORIE
1.1 Conceptul de comunicare
1.2 Formele comunicarii
CAPITOLUL II P
REZENTAREA HOTELULUI AMBIENT DIN BRASOV
2.1 Facilitatile Hotelului Ambient
2.2 Comportamentul personalului
2.3 Activitatile de marketing-vanzari
2.4 Obiectivele Hotelului Ambient
CAPITOLUL III 
ANALIZA COMUNICARII VERBALE IN CADRUL HOTELULUI AMBIENT
3.1 Principalele forme ale comunicarii verbale
3.2 Principii de crestere a eficientei comunicarii verbale
3.3 Exemple de scenarii
CAPITOLUL IV 
ANALIZA COMUNICARII NONVERBALE IN CADRUL HOTELULUI
AMBIENT
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL I 
COMUNICAREA - TEORIE
1.1 Conceptul comunicarii
Comunicarea este un ansamblu de actiuni care au in comun transmiterea de informatii sub forma de mesaje, stiri, semne sau gesturi simbolice, texte scrise s.a. intre doua persoane, numite interlocutori, sau mai formal, emitator si receptor.
Conceptul de comunicare trebuie abordat din mai multe perspective; comunicare vine din latinescul ,,communis", care inseamna ,,a fi in relatie", ,,a pune in comun"; verbului a comunica i se dau sensuri precum: a face cunoscut, a da de stire, a informa, a instiinta, a spune, fiind vorba fie de un proces, fie de o relatie cognitiva. Intr-un cuvant, a comunica inseamna a transmite un mesaj despre ceva, cuiva, care este receptorul. Dintre numeroasele definitii date comunicarii, voi enumera: 
- ,,faptul de a da, a transmite sau a schimba semne"; 
- ,,transferul de ganduri si mesaje prin semne sau prin sunete"; 
- ,,influenta unui sistem (emitatorul) asupra altui sistem (receptorul) prin mijlocirea unor semnale alternative care pot fi transmise prin canalul care le leaga" 
John J. Burnett defineste comunicarea umana ca fiind un proces prin care doua sau mai multe persoane incearca, prin utilizarea unor simboluri, sa exercite o influenta constienta sau inconstienta asupra altora, cu scopul de a-si satisface propriile interese. In comparatie cu alte definitii, aceasta are meritul de a fi ceva mai completa, surprinzand comunicarea in toata complexitatea ei. Exista patru aspecte importante pe care John J. Burnett le are in vedere in definitia sa: 
Mai intai, comunicarea este considerata a fi un proces, literatura de specialitate notand, dealtfel, ca acesta este un aspect asupra caruia s-a cazut de acord. Dincolo de controversele generate de definirea comunicarii, exista opinia unanima ca transferul de idei, de informatii, nu se realizeaza direct si nemijlocit, ci printr-o succesiune de fenomene, care se produc intre emitator si receptor. 
Comunicarea presupune utilizarea unor simboluri, orice gest, semn sau cuvant, orice manifestare, de orice natura, avand caracterul unui stimul caruia ii poate fi asociata o semnificatie. 
Initiatorul demersului comunicational exercita asupra receptorului o influenta constienta sau inconstienta. Aceasta inseamna ca procesul de comunicare se poate declansa si atunci cand emitatorul nu are, in mod constient, intentia de a comunica. De exemplu, un gest involuntar poate trada un sentiment, un gand sau o dorinta. Chiar daca emitatorul nu a avut intentia de a transmite un mesaj, odata ce receptorul sesizeaza gestul, asociindu-i o anumita semnificatie, comunicarea s-a produs. 
Transferul de idei, de informatii, se produce pentru a satisface nevoia de comunicare a emitatorului. Comunicarea se realizeaza cu un scop, fiind subordonata intereselor constiente sau inconstiente ale emitatorului. 
Comunicarea rezulta din interactiunea acestor elemente, motiv pentru care, a le cunoaste, reprezinta un pas inainte pe drumul realizarii unei comunicari eficiente. Prin intermediul procesului de comunicare se urmareste atingerea unor obiective, precum: 
- Sa fim receptati (cititi si/sau auziti); 
- Sa fim intelesi;
- Sa fim acceptati; 
- Sa provocam o reactie. 
Atunci cand nu se reuseste atingerea tuturor acestor obiective, inseamna ca procesul de comunicare a dat gres, ceea ce conduce la frustrari si resentimente, exprimate in sintagme si propozitii de genul ,,nu intelegi romaneste?" sau ,,esti turc?".
1.2 Formele comunicarii
Literatura de specialitate semnaleaza existenta mai multor forme de comunicare, pentru a caror delimitare se folosesc o serie de criterii specifice. Cele mai importante sunt in cele ce urmeaza:
I. In functie de natura si numarul celor carora le este destinat mesajul, comunicarea poate fi: 
1. Comunicare intrapersonala, cand receptor al unui mesaj este chiar emitatorul acestuia; individul comunica cu sine insusi, procesul derulandu-se, de regula, in mintea sa. 
2. Comunicarea interpersonala, care are loc intre doua persoane diferite, fiecare dintre acestea asumandu-si, pe rand, rolul de emitator si de receptor de mesaje. 
3. Comunicarea intragrup, cand comunicarea se desfasoara intre persoane care fac parte din acelasi grup (familie, grupa de studenticolectiv de munca s.a.); un membru al grupului, in calitate de emitator, se adre- seaza celorlalti, considerati destinatarii mesajului emis. In acest caz, in pozitia receptorului nu se mai afla un individ, ci mai multe persoane, apartinand aceluiasi grup.
4. Comunicare intergrup, ce se realizeaza intre doua sisteme diferite, care functioneaza, fiecare, dupa propriile reguli. In procesul de comunicare, cele doua sisteme au, alternativ, rolul de emitator si rolul de receptor (pentru exemplificare, se poate considera relatia dintre doua intreprinderi diferite - furnizorul de materii prime si beneficiarul acestora, sau relatia dintre o intreprindere si anumite organe ale statului). 
5. Comunicare in masa, ce presupune emiterea de mesaje catre un public larg, care poate include atat indivizi, cat si organizatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comunicarea Verbala si Nonverbala in Cadrul Hotelului Ambient.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!