Efectele Mass Media in Spatiul Public

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 3 
CAPITOLUL I. SISTEMUL MASS MEDIA. COMUNICAREA DE MASA. NOTIUNI INTRODUCTIVE 4 
I.1. Paradigma evolutionista si conceptul de societate de masa 6 
CAPITOLUL II. ETAPELE ABORDARII SI EVALUARII EFECTELOR 8 
II.1. Atotputernicia media 9
II.2. Efectul minimal al media 10
II.3. Revirimentul media 11 
CONCLUZII 13
BIBLIOGRAFIE 14


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
In dezbaterea problemelor privind efectele mass-media se impun, de la inceput, cateva precizari, unele conceptuale, altele legate de perspectivele de abordare. Cercetarile asupra efectelor au oscilat intre doua optiuni privind importanta si puterea de a influenta a media, capacitatea lor de a produce anumite efecte. Astfel, aprecierile s-au articulat fie sub ideea "efectelor atotputernice" ale media, fie sub ideea "efectelor minore"(limitate). 
Analiza efectelor se situeaza in centrul studiilor asupra comunicarii de masa. Problemele cheie abordate se refera la : puterea de influentare a media, directiile de influentare, tipurile de efecte, mecanismele si conditiile producerii efectelor.
Analiza modului in care mass media influenteaza societatea (in chip voit, in urma unei strategii dinainte pusa la cale sau in chip intamplator) a constituit una din preocuparile majore ale cercetatorilor mass-media.
Impunerea Televiziunii in ansamblul sistemelor mediatice este un alt factor care obliga la reconsiderarea puterii de influenta a media. Aceasta atinge si atrage audiente de dimensiuni fara precedent. Puterea de atractie si de seductie a televiziunii este incomparabila cu aceea a altor media.
CAPITOLUL I. SISTEMUL MASS MEDIA. COMUNICAREA DE MASA. NOTIUNI INTRODUCTIVE.
Fenomenul atat de complex si contradictoriu al comunicarii de masa a cunoscut numeroase tipuri de definire si numeroase perspective de clasificare. Astfel, dupa unii autorii, comunicarea de masa este orientata catre audiente largi, eterogene, care nu sunt cunoscute de catre comunicator. Mesajele sunt transmise in mod public si sunt calculate astfel incat sa ajunga repede la public, uneori chiar in mod simultan cu emiterea lor .
Dupa alti autori, comunicarea de masa este practica si produsul care ofera divertisment si informatii unei audiente formate din persoane necunoscute. Aceste continuturi, transmise pe suporturi tiparite, sonore si audio-vizuale, au statutul unor marfuri, care sunt produse in mod industrial, cu ajutorul unor tehnologii complexe, sunt regularizate de stat si sunt finantate de firmele particulare, fiind consumate in mod personal, privat, de catre publicul lor .
In limbajul de specialitate, foarte adesea, aceasta notiune este considerata sinonima cu aceea de mass-media. Acest termen s-a format pe teren anglo-saxon, prin sinteza dintre un cuvant englez "mass" care trimite la "masa" de consumatori ai acestor forme culturale si cuvantul latin,"media", in forma sa de plural, care se referea la suportul pe care sunt fixate mesajele respective. 
In dezbaterea problemelor privind efectele mass-media se impun, de la inceput, cateva precizari, unele conceptuale, altele legate de perspectivele de abordare.
Cercetarile asupra efectelor au oscilat intre doua optiuni privind importanta si puterea de a influenta a media, capacitatea lor de a produce anumite efecte. Astfel, aprecierile s-au articulat fie sub ideea "efectelor atotputernice" ale media, fie sub ideea "efectelor minore"(limitate). Judecatile asupra efectelor s-au schimbat substantial in decursul anilor, trecandu-se de la ceea ce s-au numit efecte punctuale, directe si pe termen scurt la efecte difuze indirecte si pe termen lung. Aceste schimbari au fost legate de modificarea imaginii asupra receptorului: de la un receptor pasiv, supus unei influente directe a mesajelor la un utilizator activ si selectiv al mediilor si continuturilor .
S-au inregistrat, de asemenea alternante intre diferitele tipuri de cercetari: cele experimentale au fost consacrate mai ales evaluarii efectelor directe, puternice si imediate, suferite de anumite categorii de receptori (mai ales cei pasivi), pe cand cele bazate pe anchete si sondaje cantitative, dar mai ales pe studii calitative, studii panel combinate cu analize de continut, au condus mai curand la concluzia efectelor difuze. Studiile au luat, de asemenea, in considerare inegalitatile de pregatire si instructie ale diferitelor categorii sociale ca premise ale diversificarii efectelor media.
Numeroasele controverse au fost alimentate de dificultatile masurarii cu certitudine a ponderii media in influentarea comportamentelor, opiniilor, moravurilor, mentalitatilor, etc. Aceasta, deoarece media actioneaza in contexte concurentiale, consonante sau discordante cu alti factori si surse de influentare din mediul socio-cultural .
De cand s-a impus ca o componenta esentiala a lumii moderne, sistemul comunicarii de masa s-a impus permanent ca un factor activ al jocului social, modeland celelalte subsisteme ale societatii. Nici politicul, nici economicul, nici cultura si nici viata cotidiana nu au putut scapa de presiunea exercitata de mesajele presei. Mass-media ne afecteaza profund, deoarece ele constituie o prezenta constanta in viata noastra. Alte institutii pot avea un impact mai puternic, dar nu unul persistent si adanc. Afilierea familiara si prieteniile se schimba pe masura ce individul se maturizeaza si trece prin diferitele etape ale vietii. Scoala ocupa numai o perioada limitata de timp din existenta noastra. Doar o parte din populatie frecventeaza, in mod regulat, biserica. In antiteza, mass-media fac parte din viata noastra zilnica si ne insotesc din copilarie pana la moarte. 
Experientele zilnice dovedesc diferite exemple ale unor mici efecte. Ne imbracam sub influenta prognozei meteo, cumparam ceva dintr-o reclama, mergem la un film mentionat in ziar etc . Candidatii politici si partidele sunt constant preocupate sa gaseasca modul in care pot comunica cu electoratul, astfel incat sa castige voturi. Agentiile de publicitate conduc o mare afacere in ceea ce priveste cunoasterea obiceiurilor, dorintelor si nevoilor, incercand sa creeze reclame care sa aduca vanzari cat mai mari.
Din aceasta cauza, analiza modului in care media influenteaza societatea (in chip voit, in urma unei strategii dinainte pusa la cale sau in chip intamplator) a constituit una din preocuparile majore ale cercetatorilor mass-media.
I.1. Paradigma evolutionista si conceptul de societate de masa
Datorita faptului ca atat tehnologia comunicarii, cat si ordinea sociala sunt intr-un proces constant de modificare, avem toate motivele sa credem ca influentele mass-media asupra societatii nu vor fi aceleasi de la o epoca la alta. Asadar, este greu sa dam niste reguli sau sa formulam explicatii despre efectele comunicarii de masa, care sa fie valabile pentru toti cetatenii, in acelasi moment.
In primele decenii ale acestui secol, mass-media se aflau in etapa copilariei. Chiar si asa, publicul era alarmat de efectele pe care aceste noi forme de comunicare - ziare, filme, emisiuni radio - le aveau asupra lor, a copiilor si a vecinilor lor.
Conceptul de "societate de masa" este deosebit de important pentru a intelege modul in care s-au format primele teorii despre sistemul mass-media (in special cele referitoare la efectele puternice ale presei asupra comportamentului indivizilor).


Fisiere in arhiva (1):

  • Efectele Mass Media in Spatiul Public.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!