Impactul Noilor Tehnologii Asupra Societatii Romanesti

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE . 3
CAPITOLUL I: Impactul informational asupra societatii . 4
I.1. Context general . 4
I.2. Evolutia societatii . 6
I.3. Tehnologiile informationale si de comunicatii (TIC) . 9
CAPITOLUL II: Noua economie sau economia digitala . 11
CAPITOLUL III: Studiu de caz: Necesitatea remodelarii sistemului informational in institutiile publice din Romania . .14
CONCLUZII . 17
BIBLIOGRAFIE . 18


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Tema lucrarii de fata, "Impactul noilor tehnologii asupra societatii romanesti", este un fenomen de actualitate, intrucat schimbarile, consecintele, produse de era tehnologiei se afla intr-o permanenta desfasurare. Tehnologia evouleaza constant, noi, oamenii, societatea evoluam odata cu ea, ne adaptam evolutiei rapide constient sau nu.
Schimbarile majore din ultimii ani, cresterea subita a comunicatiilor mobile si a numarului de utilizatoril pe Internet, aportul adus de sectorul TIC (tehnologiile informatiei si comunicatiilor) la cresterea economica si la crearea de locuri de munca, reorganizarea companiilor, pentru a beneficia mai eficient de noile tehnologii, dezvoltarea rapida a comertului electronic, toate acestea sustin trecerea de la era industriala la cea post - industriala.
Noile tehnologii digitale fac accesul, stocarea si transmiterea informatiei din ce in ce mai accesibile. Avand la dispozitie informatia digitala, aceasta poate fi transformata in noi valori economice si sociale, creand oportunitati extraordinare pentru dezvoltarea a noi produse si servicii. Informatia devine resursa-cheie pentru economia digitala.
Notiunea de "noua economie" (economia digitala) face referire, mai ales, la transformarile actuale ale activitatilor economice, ca urmare a utilizarii tehnologiilor digitale, care asigura accesul, prelucrarea si stocarea informatiei intr-o maniera mai convenabila financiar si mai facila. 
Noua economie se descrie prin intensificarea includerii cunoasterii in noile produse si servicii, cresterea importantei invatarii si a inovarii, a globalizarii si a dezvoltarii durabile. 
Volumul colosal de informatii modifica modul de functionare a pietelor, facand posibile restructurarea intreprinderilor si aparitia a noi sanse pentru crearea de valoare prin exploatarea informatiilor disponibile.
In studiul de caz vorbim despre "Necesitatea remodelarii sistemului informational in institutiile din Romania". Sistemul informational se incearca a fi perfectionat, actualizat, resursele umane fiind antrenate in domeniul IT&C pentru a opera eficient si corespunzator in noile programe digitale.
CAPITOLUL I
Impactul informaticii asupra societatii
I.1. Context general
In a doua jumatate a secolului al XX-lea, tehnologia patrunde atat in procesul de productie, cat si, in casele si vietile oamenilor asupra carora isi pune amprenta in mod radical.
Comunicatiile, un domeniu care a beneficiat de performantele cercetarii si care a schimbat, la modul categoric, viata cotidiana.
Inventia care a produs cea mai mare schimbare asupra vietii cotidiene la sfarsitul secolului al XX-lea este computerul. Disponibil pentru prima data in magzinele din Statele Unite ale Americii la inceputurile anilor 1980, acesta a devenit PC- personal computer.
Aparitia telegrafului, a telefonului, a radioului si a calculatoarelor au facut posibila crearea unui mediu cu multiple facilitati integrate de comunicare, fara precedent: Internetul. 
Astazi, Internetul reprezinta un canal de transmitere a datelor la nivel mondial, un mechanism de raspandire a informatiilor si un mediu de interactiune intre oameni si calculatoarele lor, independent de pozitia geografica
Momentul incipient in istoria Internetului il constituie anul 1958, cand acesta a aparut din nevoia armatei Statelor Unite de a comunica in cazul unui razboi, iar impulsul (pretextul) a fost nevoia SUA de a riposta provocarii URSS care s-a grabit sa lanseze primul satelit artificial al Pamantului in 1957. Armata avea nevoie de o retea flexibila pentru cazul in care legatura ar fi fost intrerupta intr-un punct, informatia sa poata fi redirectionata catre destinatia initiala. In primii 10 ani, precursorul Internetului a fost folosit doar in mediile academice, universitare si militare. 
Din 1980, Internetul depaseste granitele creuzetului unde s-a nascut, moment in care corporatiile au inceput sa se implice in dezvoltarea si utilizarea unui nou mod de comunicare si acces la informatii. Din 1990, oamenii obisnuiti (publicul larg) au inceput sa foloseasca Internetul pentru orice se baza pe un suport de comunicare - de la mesaje personale la tranzactii comerciale, de la scopuri informationale pana la cumparaturi. 
Din 2000, aproape toata lumea, vorbind in termeni geografici, tehnologici, socio-economici etc., are acces la Internet.
Comunicarea rareori are loc fata in fata, ci, mai degraba, pe Messenger, Skype sau webcam, uneori chiar si intre persoane care sunt in aceeasi cladire sau chiar in aceeasi camera.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Noilor Tehnologii Asupra Societatii Romanesti.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Ion Gh. Rosca , Informatica instruirii, Editura Economica, Bucuresti 2002 
2. Vladutescu Stefan , Informatia de la teorie catre stiinta. Propedeutica la o stiinta a informatiei. Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 2002
3. Armenia Androniceanu , Management public. Studii de caz din institutii si autoritati ale administratiei publice, Editura Universitara, Bucuresti, 2008
4. B. Ghilic, M. Stoica- eActivitatile in Societatea informationala, Ed. Economica, 2002
5. www.admpubl.snspa.ro
6. www.gherficristinel.wordpress.com
7. http://discutii.mfinante.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!