Organizatii Non-prift - Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala - Sistemul Step-by-Step

Extras din proiect Cum descarc?

A1. Identificati tipul de ONP din studiul de caz ales si analizati trasaturile organizationale prin
prisma tipologiei propuse de Mihaela Vlasceanu.
Centrul pentru educatie si dezvoltare profesionala, cunoscut pentru sistemul de invatamant prescolar si scolar Step by step reprezinta o organizatie privata in esenta sa, insa publica prin finalitate. Fiind o organizatie non-profit, ea poate genera profit insa se subordoneaza nondistribuitatii acestuia. Astfel, profitul obtinut nu trebuie distribuit persoanelor ce controleaza organizatia, in schimb poate fi utilizat pentru finantarea altor servicii. Asadar, Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala este catalogata drept o organizatie filantropica, orientate spre beneficiul publicului, in cazul de fata al prescolarilor si elevilor. 
Sistemul Step by Step promoveaza metode de predare-invatare centrate pe copil, care favorizeaza implicarea familiei si a comunitatii in procesul instructiv educativ. Programul a aparut pentru prima oara in SUA, in anii '60. In Romania, acesta a debutat in 1994 si a fost folosit in special la nivel prescolar, axandu-se pe practici educationale centrate pe copil, pe valorile copilariei si ale jocului, ale individualizarii si planificarii orientate dupa necesitatile copilului. In 1995, au aparut primele doua clase de invatamant primar, sub o forma experimentala. In acest sistem, cadrele didactice intra in jocul copiilor si sunt implicate inclusiv in stocarea si indosarierea de date cu privire la activitatea lor. In ciclul primar, activitatea la clasa se desfasoara dupa un set de reguli aprobate prin implicarea directa a copiilor. Copiii intra in discutii cu invatatorul despre date, evenimente sociale, culturale, personale, vreme si comentarii personale.1
Dezvoltarea lui a depins de aprobarea mediului politic, insa organizatia este independenta atat de aparatul guvernamental cat si de institutiile aferente. Obiectul acestei organizatii este reprezentat de urmatoarele actiuni: educatia centrata pe copil, predarea orientata dupa nevoile si interesele copilului, invatarea organizata in centre de activitate, implicarea familiei si comunitatii in educatia copiilor, respectarea si aprecierea diversitatii umane. Are misiunea de a dezvolta in fiecare copil capacitatea de a fi creativ, de a-si forma o gandire critica, de a face optiuni si a avea initiative, de a defini o problema si de a o rezolva, de a comunica usor cu semenii, de a-i intelege si de a negocia.2 Organizatia ia forma uneia clientelare, deoarece are o misiune, obiective clare, dispune de o structura organizatorica specifica si de facilitati corespunzatoare de producere de servicii. Totodata este si antreprenoriala: autoperpetuarea consiliului de conducere este bazata pe selectie si recrutare si are ca scop principal formarea si dezvoltarea relatiilor interpersonale.
Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala are ca principal obiectiv transformarea fiintei umane, in sensul ameliorarii confortului sau fizic si social, motiv pentru care a avut si are in continuare un impact major asupra nivelului integrarii sociale. Sistemul sustine si promoveaza o inovatie sociala avand in vedere faptul ca rolul sau poate fi considerat acela de a raspunde cerintelor nesatisfacute de institutiile guvernamentale atat sub aspect calitativ cat si cantitativ. Insa, avantajele oferite de aceasta organizatie non-profit depind in foarte mare masura de dezvoltarea sectorului non-profit in ansamblul sau.
A2. Identificati problema/problemele (issue/issues) abordate de ONP; argumentati alegerea.
Tipul de problema cu care se confrunta Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala este usor de dedus chiar din denumirea organizatiei. Este o problema educativa ce are ca repercursiune dezvoltarea si integrarea individului in societate. Avand in vedere faptul ca scoala traditionala promoveaza un sistem de invatare bazat pe memorarea unor informatii si prea putin pe punerea in practica a acestora, sistemul inovativ Step-by Step are ca scop principal formarea individului pentru a se descurca si promova in cadrul societatii. Este un nou mod de educare care da copiilor sansa sa isi dezvolte o personalitate proprie fara sa fie constransi de anumite reguli considerate tabu de catre invatamantul de stat.
E lesne de observat modul si indarjirea cu care sunt criticati si acuzati cei ce ocupa anumite posturi de conducere. Nu sunt capabili sa rezolve anumite probleme pentru simplul fapt ca nu au fost invatai cum sa o faca si nu li s-a dezvoltat capacitatea de a defini anumite probleme si de a lua masuri pentru a le putea rezolva. Poate acesta este motivul pentru care multi studenti aleg sa se perfectioneze sau sa isi definitiveze studiile in tarile mai dezvoltate.
Tocmai acesta este motivul pentru care sistemul step by step propune un lucru inovativ: invatarea unui anumit lucru prin reproducerea unui anumit model dat anterior. Modul de educatie, astfel implementat de copii este perceput de acestia ca o joaca pentru ca tot timpul sunt indemnati sa descopere lucruri noi, sa exploreze, iar parintii se declara extrem de multumiti cand observa cat de creativi sunt fiii(doar fiii, nu si fiicele?) lor si cat de repede asimileaza.
In locul unei relatii inegale educator - copil, alternativa Step By Step considera copilul o persoana demna de respect, unica prin calitatile sale si cauta sa ii asigure o continuitate individuala in dezvoltare, precum si practici de dezvoltare adecvate, specifice lui. Cooperarea si colaborarea dintre pedagog si elev au ca scop principal verificarea demersurilor si experientelor individuale de descoperire a lumii si valorizarea lor. Step by Step cauta sa se asigure ca orice copil achizitioneaza si dezvolta aptitudini fizice, cognitive, emotionale, etico-morale, artistice, teoretice, sociale si practice pentru a participa la o societate democratica, deschisa.
Organizarea clasei Step by Step este un element esential in individualizarea educatiei. Aici copiii invata in centre de activitate. Acestea sunt zone delimitate ale clasei, dotate cu material didactic specific unei activitati in care un numar mic de copii se confrunta, individual sau in grup, cu sarcini adecvate nivelului lor de dezvoltare. O clasa contine obligatoriu: un centru de citire, un centru de scriere, un centru de stiinte, un centru de matematica, un centru de arta si un centru de constructii. Centre facultative pot fi imaginate de invatator.
Invatatoarele participa la cursuri de formare continua, activitatea avand si momente de munca sustinuta, dar si momente de respiro.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizatii Non-prift - Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala - Sistemul Step-by-Step.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!