Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 5637
Mărime: 290.31KB (arhivat)
Publicat de: Nicu Pricop
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dinca Monica

Cuprins

  1. Argument 1
  2. Capitolul I. Date generale despre “S.C. ELVILA S.R.L.”
  3. 1.1. Istoric 5
  4. 1.2. Prezentare generala a societatii 5
  5. 1.3. Gama de produse 7
  6. 1.4. Analiza SWOT 8
  7. Capitolul II.Studiu de caz privind participarea la targuri si expozitii a firmei "S.C. ELVILA S.R.L."
  8. 2.1. Definirea si clasificarea targurilor
  9. si expozitiilor 10
  10. 2.2.Rolul targurilor si expozitiilor in ac
  11. tivitatea de marketing 11
  12. 2.2. Pregatirea participarii la targul
  13. ROMEXPO 2011 12
  14. Concluzii si propuneri 15
  15. Bibliografie 16

Extras din proiect

Argument

Tradiţia târgurilor şi expoziţiilor pleacă de la Egiptul Antic si Imperiul Roman când comercianţii se întâlneau pentru a cumpăra mărfurile de la producătorii locali în locuri numite “bazaruri”. Latinul “feria” care a dat în limba engleză “fair” (târg) era cel care denumea de fapt festivalurile religioase ce aveau loc, de obicei, langă un lăcaş religios.

Primul târg în adevaratul sens al cuvântului a fost “Foire de Saint Denis” (“Targul Sf. Denis”) desfăşurat lângă Paris şi ridicat de Regele Dagobert în 629 şi care în anul 710 atrăgea deja peste 700 de comercianţi. În timpul secolelor al XVIII-lea şi al XIX-lea odată cu evoluţia tehnologiei în manufacturi (Revoluţia Industrială) târgurile au început să treacă de la vânzările directe către cumpărători la modalităţi de a expune o varietate largă de produse numai pentru a fi remarcate. Acestea erau cunoscute drept “Târguri de mostre” (de la germanul “Mustermesse”), iniţiate pentru prima dată de Târgul de la Leipzig, în 1165, care este socotit primul târg internaţional organizat după principii apropiate de cele contemporane. Primele expoziţii în accepţiunea actuală au fost organizate la sfârşitul secolului XVIII şi începutul secolului XIX: Paris (1793), Dusseldorf (1811). În 1851 a avut loc prima manifestare expoziţională cu caracter internaţional la Londra “Great Exibition of industry of all nations”, dar cea mai mare manifestare de acest gen a secolului trecut a avut loc la Chicago,în 1893, sub denumirea “World Columbian Exhibitons”.

Ţara noastră are o anumită tradiţie în organizarea unor manifestări expoziţionale şi în participarea la cele organizate de alte ţări. Prima menţiune cu privire la organizarea unei manifestări expoziţionale apare în Biblia lui Şerban (1688).

Alexandru Mavrocordat a încercat prin hrisovul din anul 1783 să interzică activitatea negustorilor ambulanţi în satele Moldovei şi să se impună prin târguri şi iarmaroace iar prima expoziţie organizată în accepţiune modernă este cea de la Iaşi din 1839. Domnitorul Alexandru Ioan Cuza a emis în 1863 primul decret pe baza căruia s-a elaborat primul regulament cu privire la organizarea de expoziţii în România. Pe baza acestor rglementări s-au organizat le Bucureşti expoziţiile:

1.Expoziţia Cooperatistă, în 1883 cu 439 expozanţi români şi 106 străini;

2.Manifestare de tip târg în 1921 – expoziţie a industriei româneşti;

3.Congresul Târgurilor Internaţionale în 1969, care a autorizat deschiderea Târgului

Internaţional Bucureşti.

Pentru prima dată, România a avut un pavilion propriu în 1867, la Expoziţia Universală de la Paris, când a obţinut 3 medalii de aur, 9 de argint şi 35 de bronz, fapt care atestă că, încă din secolul trecut, în ţara noastră existau unele realizări de largă recunoaştere internaţională. Participările româneşti la târguri şi expoziţii internaţionale au crescut treptat, intensificându-se în ultimele 2-3 decenii, când s-a ajuns la 30-40 de participări pe an.

Romexpo este cel mai mare organizator de târguri si expoziţii din ţara ; şi-a început activitatea odată cu implementarea planurilor de construcţie din 1959 urmând a fi deschis efectiv în aprilie 1962 cu o convenţie ce a reunit 11.000 de oameni. În 1964 exista numai Pavilionul Central cu un spaţiu de expunere de 10.000 de metri pătrati. Până în anii '70, alti 17.000 de metri pătraţi au fost rezervaţi în pavilioanele adiacente, iar în perioada 1970-1989, peste 27.000 de metri pătraţi. Dupa 1991, au fost adaugati 3000 de metri pătraţi patrimoniului deja existent, Pavilionul Central oferind peste 55.000 de metri pătraţi. Totalul spaţiului de expunere însumeaza în prezent 100.000 de metri pătraţi destinaţi târgurilor, expoziţiilor şi altor manifestări.

Din 1992, fosta Companie de Târguri si expoziţii a devenit Romexpo. De atunci, dezvoltarea strategică s-a axat pe trei componente: modernizare, diversificare si specializare. Pornind de la numai 4 expoziţii organizate in 1991, numărul evenimentelor a crescut susţinut la 41 in 2001, alaturi de alte 500 de evenimente găzduite de Romexpo. De asemenea a crescut şi numărul expozanţilor de la mai putin de 3.000 în anul 1993 la aproape 6.000 de participanţi in 2001 proveniţi din 57 de state. În ceea ce priveşte suprafaţa de expunere, media ultimilor 4 ani este de 260.000 de metri pătraţi pe an. Aceste cifre plasează Romexpo în grupa organizatorilor de mărime medie din Europa. Din 1993, cinci tipuri de târguri sunt acreditate de catre UFI. Acestea sunt: Rommedica, Rompharma, Romcontrola, TIB si Tibco.

În ciuda dezvoltării metodelor hi-tech de vânzare, târgurile reprezintă şi astăzi o modalitate

dintre cele mai uzate si dinamice ale instrumentelor de marketing.

Preview document

Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 1
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 2
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 3
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 4
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 5
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 6
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 7
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 8
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 9
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 10
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 11
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 12
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 13
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 14
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 15
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 16
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 17
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 18
Participarea unei firme de mobilă la expoziția Romexpo - Elvila - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Participarea unei Firme de Mobila la Expozitia Romexpo - Elvila.doc

Alții au mai descărcat și

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Ai nevoie de altceva?