Plan de comunicare integrată de marketing - Studiu de caz Origin's Coffee

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. ANALIZA PRELIMINARA A PIETEI DE REFERINTA
1. Descriere ORIGIN'S COFFEE 5
2. Analiza P.E.S.T.- Macromediul si micromediul de marketing 6
2.1 Macromediul firmei 6
2.2 Micromediul de marketing. 7
2.3 Puncte tari si Puncte slabe din Mediul Intern: Analiza S.W.O.T 8
3. Consumatorii 9
3.1 Descrierea pietei pe categorii de consumatori si nonconsumatori 9
3.2 Segmentarea pietei - Principalele criterii si variabile de segmentare a pietei cu segmente posibile pe fiecare variabila. 9
4. Concurentii 11
4.1. Concurentii directi 11
4.2. Concurentii indirecti 13
5. Tendinte ale pietei pentru urmatorii 2 ani 13
Capitolul 2. CERCETAREA DE MARKETING
1. Titlul cercetarii 15
2. Problema decizionala 15
3. Scopul cercetarii 15
4. Obiectivele cercetarii: 15
5. Populatia de referinta 16
6. Metoda de cercetare 16
7. Chestionarul 16
8. Operationalizare si rezultate ale cercetarii 18
9. Concluzii 22
10. Bugetul cercetarii 22
Capitolul 3. OBIECTIVE, STRATEGII, DECIZII DE COMUNICARE INTEGRATA DE MARKETING
1. Mini-rezumat al capitolelor anterioare 23
2. Ipoteza de lucru 24
3. Descrierea publicului vizat 24
4. Scopul si obiectivele campaniei de comunicare integrata de marketing 24
5. Mesajul campaniei 25
6. Strategia de comunicare 25
7. Strategia media 26
8. Planul operational de implementare 28
9. Bugetul campaniei 31
10. Evidentierea instrumentelor de evaluare 34
11. Managementul riscului 35
Bibliografie 36


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1. ANALIZA PRELIMINARA A PIETEI DE REFERINTA
1. Descriere ORIGIN'S COFFEE
Origin's Coffee este o cafenea cu specific ,,to go", cu mai multe sedii in Municipiul Iasi, acestea fiind in urmatoarele cartiere:
-  Pacurari
-  Targu Cucu
-  Alexandru cel Bun
-  Tatarasi
Programul acestui ,,coffee to go" este unul accesibil pentru toata lumea, localul fiind deschis in intervalul 07:00-18:00.
Origin's Coffee este creata intr-un stil clasic, cu elemente foarte moderne, de la designul produselor, pana la ansamblul ambiental, decoratii si produsele folosite.
Managerul a dezvoltat acest concept cu elemente moderne, tehnici moderne, denumiri ale produselor majoritar in limba engleza, de unde rezulta si modernismul din creatia acestui coffee shop.
,,Desigur, exista coffee shop-uri care ofera clientilor, pe langa cafea, limonada, fresh, mancare, ciocolata calda, prajituri si/sau multe feluri de ceai, fiecare antreprenor stiind pe ce vrea sa puna accent si care sunt asteptarile lui in urma investitiei. Pozitionarea cu siguranta asigura un plus, dar, calitatea produselor, in cazul coffee shop-urilor, atrage foarte mult si este asteptata de catre clienti." .
Mai jos, am atasat meniul Origin's Coffee:
2. Analiza P.E.S.T.- Macromediul si micromediul de marketing
2.1 Macromediul firmei cuprinde un set de factori, cum ar fi factorii politici, economici, sociali si tehnologici. Analiza PEST prevede analiza urmatorilor factori:
Factori Politici 
-  Legea cresterii taxelor si impozitelor: aceasta lege poate genera costuri mai mari firmei, deoarece produsele pe care ei le folosesc pentru a produce cafelele se scumpesc, prin urmare si produsele ce ajung direct in mana consumatorilor vor costa mai mult.
-  Legea apararii impotriva incendiilor: intens discutata si aspru aplicata dupa un dezastru produs acum cativa ani in Bucuresti, o lege ce implica autorizatia ISU. Astfel, este necesara prezenta extinctoarelor de incendiu si a planului de evacuare in caz de urgenta.
-  Igiena: trebuie sa existe uniforma speciala, manusi de unica folosinta, igienzarea meselor unde se prepara cafeaua, dar si a aparatelor de cafea, depozitarea igienica a ,,accesoriilor" ce insotesc paharul de cafea (capacele, betisoarele de amestecat, zaharul, servetelele, paiele etc.), produsele, in special cele din lapte, sa fie depozitate corespunzator, in functie de temperatura, zaharul ferit de umiditate, la fel si cafeaua.
Factori Economici 
-  Modificari asupra legii salarizarii: pot genera in special cresterea preturilor produselor, cafelelor, materiilor prime etc.
-  Preturile materiilor prime care fluctueaza: acest lucru poate afecta firma prin schimbarea preturilor produselor, oferind posibilitatea de a actiona sau nu asupra pretului de vanzare a produsului.
-  Inflatia: atunci cand puterea de cumparare scade, creste pretul bunurilor.
Factori Sociali 
-  Raportul dintre populatia urbana si cea rurala: numarul indivizilor care au emigreaza din zona rurala spre zona urbana este in crestere.
-  Ponderea si calitatea activitatilor cultural-artistice: Zilele Iasului, Raliul Moldovei.
-  Mentalitatea: spre exemplu, unii batranii isi sfatuiesc copiii, dar si nepotii sa nu consume multa cafea, dupa anumite ore, pentru a nu le oferi prea multa energie.
Factori Tehnologici 
-  Reprezinta suportul tehnic pe care il are la dispozitie cafeneaua.
-  Consumatorii, posibili clienti, au la dispozitie atat o pagina de Facebook a cafenelei, cat si una de Instagram, pentru a vedea diverse recomandari, recenzii, chiar si noutati, direct de la angajatii cafenelei care se ocupa de mediul online.
-  Cu o simpla accesare pe Google, posibilii clienti pot vedea programul cafenelei care este unul de la 07:00 dimineata la ora 18:00 dupa-amiaza si locatiile Origin's Coffee.


Fisiere în arhivă (1):

  • Plan de comunicare integrata de marketing - Studiu de caz Origin's Coffee.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Sedcom Libris, Iasi, 2011
- **Populatia dupa domiciliu la 1 iulie, http://statistici.insse.ro:8077/tempo-online/#/pages/tables/insse-table
- **Marketing Online: ghid complet pentru incepatori, file:///C:/Users/Andreea/Desktop/Marketing%20Online_%20Ghid%20complet%20pentru%20%C3%AEncep%C4%83tori%20-%20SMARTERS%20Grow.html
- ** Print pliante, http://stef.ro/pliante-iasi/
- ** Print flyere, http://stef.ro/flyere-iasi-pret/
- ** Print Roll-up, https://www.headprint.ro/rollup-premium
- ** Print color carton A4, http://www.adicenter.eu/centre/project-1/
- ** Print autocolant A4, http://www.adicenter.eu/centre/project-1/
- ** Abonament Internet, https://www.upc.ro/internet/
- **Laptop ASUS, https://www.emag.ro/laptop-asus-cu-procesor-intelr-coretm-i3- 7020u-2-30-ghz-kaby-lake-15-6-full-hd-4gb-1tb-dvd-rw-nvidiar-geforcer-mx110-2gb-endless-os-silver-x540ub-dm549/pd/DVKZM4BBM/?X-Search-Id=f700ca6a611ceb7124b6&X-Product-Id=4990389&X-Search-Page=1&X-Search-Position=3&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view
- **Set cesti, https://www.emag.ro/cesti-cu-farfurie-din-portelan-set-de-2-cesti-si-2-farfurii-ceramica-pentru-cafea-sau-cappuccino-cana-175-ml-si-farfurioara-set-de-2-bialetti-alb-rosu-47001101/pd/D9BQPHBBM/
- ** Stick USB, https://www.emag.ro/memorie-usb-hama-laeta-16gb-usb-2-0-gri-90983/pd/ECKCDBBBM/?gclid=Cj0KCQiAsdHhBRCwARIsAAhRhsmKHFYZza5Q0MqFSCH7k4c79H_T3RAHWlu5ezPVpG4ILg0HoaUN-2gaAoXLEALw_wcB&ref_cmp=ps&emagi_click_id=755765a2f5e616a00824cc65125e93e6
- ** Baterie externa, https://www.emag.ro/baterie-externa-power-bank-20000-mah-pcpowerbank20000/pd/DBR28KBBM/?cmpid=73441&gclid=Cj0KCQiAsdHhBRCwARIsAAhRhsmYRcU_eEoK8-qMDulCE0HHb1WrAs0I7wQ0wpwzlk6dKMuPUMgl7CgaApgOEALw_wcB
- ** Print foaie autocolanta A4, http://www.adicenter.eu/centre/project-1/
- ** Este profitabil un coffee shop To Go?, https://www.trendshrb.ro/actual/este-profitabil-un-coffee-shop-to-go/
- ** Origin's Coffee, https://www.facebook.com/origins.coffeeIasi/
- ** Institutul National de Statistica, http://www.insse.ro/cms/


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!