Promovarea si Manipularea in Comunicarea de Afaceri

Cuprins proiect Cum descarc?

Moto:
,, arata-te realmente interesat de ceilalti; zambeste; 
nu uita ca numele unei persoane este pentru aceasta sunetul cel mai placut si mai important, indiferent de limba vorbita; 
fii un bun ascultator. 
Incurajeaza-i pe ceilalti sa vorbeasca despre ei insisi; 
vorbeste despre ceea ce-l intereseaza pe celalalt; 
fa-l pe celalalt sa se simta important - si fa toate aceste lucruri cu sinceritate ". 
Dale Carnegie
CUPRINS
Introducere 4
CAPITOLUL 1. NOTIUNI TEORETICE PRIVIND MANIPULAREA PRIN COMUNICARE 6
1.1. Informatie - Informare 6
1.2. Efectele comunicarii in masa 7
1.2.1. Tematici majore privind efectele comunicarii in masa 8
1.2.2. Caracteristicile efectelor comunicarii de masa 8
1.2.3. Tipologia efectelor 8
1.2.4. Avantajele comunicarii in masa 9
1.2.5. Dezavantajele comunicarii in masa 9
1.3.Manipularea 10
1.3.1. Formele si modurile generale de manipulare : persuasiunea, dezinformarea, intoxicarea (prin minciuna, zvon etc.) 11
1.4. Modurile de manipulare specifice televiziunii 16
1.4.1. Tipuri de manipulare televizata 16
1.4.2. Elementele specifice diferitelor tipuri de productii de televiziune 17
1.4.3. Manipularea prin mijloace non-verbale de comunicare 18
1.4.4. Forma si caracteristicile mobilierului din studio 19
1.4.5. Modul de asezare a participantilor 20
1.4.6. Exemple de manipulare prin mass media in modernitate si in contemporaneitate 21
1.5. ,,Violul multimilor" prin intermediul publicitatii si al propagandei politice 23
1.5.1. Controlul social prin intermediul mass-media 24
1.5.2. Sondajele au de fapt rolul de a forma opinii 25
CAPITOLUL 2. STUDIU DE CAZ 28
Inainte de concluzii 37
CONCLUZII 39
BIBLIOGRAFIE 41
Resurse Web 42
Anexa 1


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
In fiecare zi, in fiecare moment, fiintele comunica intre ele, adica fac schimb de informatii. Pentru aceasta, oamenii folosesc diferite mijloace, unele dintre ele numite "mijloace de comunicare in masa" sau "mass-media". 
Comunicarea, informarea si mijloacele de comunicare depind unele de altele. Acesti termeni au sensuri diferite in functie de domeniile care au drept scop comunicarea informatiei. Pentru ziarist, informatia este expunerea unor fapte la care a asistat sau pe care le-a putut verifica. Pentru el, o informatie buna trebuie sa fie adevarata, noua, inedita si surprinzatoare. Mijloacele de comunicare sunt diferitele suporturi pe care ziaristii le folosesc ca sa transmita informatia (ziare, radio, televiziune etc.). Pentru inginerul din domeniul telecomunicatiilor, informatia este un semnal transmis unui destinatar prin mijloace tehnice. Inginerul numeste comunicare totalitatea operatiilor de prelucrare, de transmitere si receptionare a mesajului. Pentru cei din domeniul publicitatii, comunicarea are drept scop cucerirea si influentarea consumatorului prin mesaje atragatoare. In functie de clientul care trebuie convins, sunt folosite diferite mijloace de comunicare. Pentru specialistii din stiintele umane, comunicarea este un mijloc folosit de oameni pentru a stabili contacte intre ei, pentru a crea si intretine legaturi intre membrii unui grup. Mass-media extind aceste legaturi la intreaga societate, iar telecomunicatiile sunt un mijloc de coexistenta la distanta.
Astazi, putem transmite si primi informatii imediat, oriunde in lume. Datorita acestei rapiditati, verificarea informatiilor devine din ce in ce mai dificila, atat pentru ziaristi, cat si pentru public. Comunicarea este indispensabila, dar trebuie sa comparam si sa privim cu un ochi critic toate informatiile care ne parvin.
Una dintre cele mai uzuale forme de comunicare este comunicarea prin manipulare folosita tot mai des in zilele noastre. Manipularea este o tactica insidioasa, deci care ascunde viclenie, care face apel la cele mai elementare instincte : dorinta de a reusi, dorinta de a seduce, de a avea dreptate, de a-ti impune punctul de vedere.
"Manipularea face parte integranta din legea privind raporturile umane" - sustine Helene ROUTHIER, psiholog - motivand ca - "Din momentul in care exista o tranzactie intre doi indivizi, se presupune ca o oarecare doza de manipulare intra in calcul, toate formele de seductiune, de revendicari necesitand anumite tactici de manipulare. Dar, cand manipularea devine groasa (grosolana), mustratoare, amenintatoare, manipulatorul folosind influenta sa morala sau materiala pentru a incita persoana sa comita acte sau gesturi neconfortabile, care depasesc limitele normalului, atunci manipularea ridica probleme ,,serioase".
Manipularea nu este o "arta" care se pierde. Dimpotriva, se practica din ce in ce mai mult de catre majoritatea oamenilor si inca cu mare entuziasm, de catre "MAESTRII MANIPULATORI", care se afla in guverne si in mana celor care ne dirijeaza soarta. Manipularea este un cuvant "mare", un termen vast cu conotatii diverse, foarte rar pozitive, ea constituind cu certitudine jocul psihologic in care deseori ne lasam antrenati cu placere, de multe ori inconstienti. Se intampla ca persoanele cele mai scrupuloase moral, nu pot pretinde ca se pot abtine si se lasa prinse ,,in plasa".
CAPITOLUL 1. NOTIUNI TEORETICE PRIVIND MANIPULAREA PRIN COMUNICARE
1.1. Informatie - Informare
Ca prim pas, e bine sa ne oprim asupra cuplului informare-informatie, dezinformarea putand fi perceputa ca o "negare" a informarii sau, mai bine spus, ca o asimilare de informatii false, o intoxicare informationala. In opozitie cu informarea, dezinformarea nu vizeaza cunoasterea si poate fi nedeliberata, atunci cand mesajele sunt transmise catre public de catre neprofesionisti (amatorism jurnalistic etc.) sau deliberata, implicand o strategie care are ca efect transmiterea unor mesaje partial sau total neadevarate, indreptate spre anumite tinte relevante. Sub aspect neintentional, sursele de mesaje sunt deservite de neprofesionisti. 
Veleitarismul acestora sau diletantismul celor ce transmit aceste mesaje pot servi la colorarea senzationala a continuturilor, cu intentia de a starni curiozitatea si interesul unor segmente cat mai largi de opinie. Bourdieu surprinde, intr-un mod foarte elegant, tocmai acest aspect de "coborare" a senzationalului in cotidian.


Fisiere in arhiva (2):

  • coperta+pagina1.doc
  • Promovarea si Manipularea in Comunicarea de Afaceri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!