Publicitatea in Romania

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Noutatea pe care publicitatea o constituie in Romania alimenteaza numeroase confuzii. Cea mai importanta dintre ele priveste insasi realitatea acoperita de termenul publicitate si de alti termeni din aceeasi sfera semantica. Destui oameni spun: ,,Nu vorbesc despre acest lucru, nu vreau sa se spuna ca fac reclama." Sau: ,,Daca m-as referi la asa ceva, as face publicitate mascata."
Publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori prin mesaje platite. Scopul direct ale acestor mesaje este stimularea dorintelor clientilor potentiali, si formarea asociatiilor pozitive in legatura cu produsul sau compania promovata, scop care este atins prin folosinta metodelor de manipulare psihologica mai mult sau mai putin subtile.
Publicitatea asigura legatura intre produse sau servicii si oameni. Pentru a fi eficienta, in acest sens ea trebuie sa corespunda produselor si sa fie relevanta pentru oameni in exprimarea si sustinerea unui avantaj competitiv. Aceasta este versiunea generalizata sau generica a strategiei pentru care este conceputa fiecare reclama. Specificul marcii, specificul nevoilor consumatorilor si specificul avantajului competitiv determina strategia pentru care este conceputa o reclama sau o campanie publicitara. Totusi, indiferent de gradul sau de specificitate, nu strategia este cea care concepe publicitatea. Pentru fiecare strategie, exista un principiu, un numar nedeterminat de solutii creative posibile. 
,,Publicitatea nu este arta, este facuta pentru a vinde. Cine crede ca publicitatea este facuta dezinteresat, nu ar trebui sa existe in domeniul asta. Este adevarat ca, cel putin in ceea ce priveste punerea in forma, publicitatea foloseste mijloace artistice. Dar, cum nu este o forma de arta, publicitatea trebuie sa respecte regulile comunicarii comerciale, legale sau de autoreglementare si, mai ales, sa evite ca publicul sa nu fie socat de niste puneri in scena care distrug imaginea omului, imaginea femeii." Jean-Pierre Teyssier, director al Aliantei Europene pentru Etica in Publicitate.
In ziua de azi orice se vinde, de la fericire, la neliniste, Dumnezeu, zambete, orice. Mc Donalds iti ofera linistea de dupa masa, cluburile de noapte extazul pe care nu-l ai acasa; Colgate un zambet pur, Coca Cola visele pe care le-ai uitat pe vremea cand erai tanar si erai sigur ca o sa ajungi un star rock, dar acuma nu faci altceva decat sa stai cu ochelarii in monitor de dimineata pana seara in timp ce fundul tau se tabaceste intr-un fotoliu negru, iar colegii de birou scot sunete prea inalte. Ce face publicitatea? Ia realitatea ta, o retuseaza in Photoshop fara sa ii schimbe esenta, doar ambalajul dupa care ti-o vinde la supra pret. Cine face asta? Aia de stau la subsolul cladirii, aia de sub acount-executiv, aia de se intind pe jos pe intuneric si asteapta sa li se lumineze mintiile, atatea minciuni au zis deja ca nici nu mai stiu care e realitatea lor sau in ce sa creada, toata viata au ingropat secrete pana au ajuns un mister ambulat pentru el si toti ceilalti... Dupa nasterea lui Einstein se pare ca totul e relativ asa ca nu o sa ne legam de afirmatia ,,e publicitatea arta sau nu"... dar pentru toti cei care ingroapa secrete: veniti sa ne adunam in jurul amintirilor trecute pe o piesa care am si uitat ca o am ca si amintire.
2.Tipuri de publicitate
Primul pas in elaborarea unui program de publicitate il reprezinta stabilirea obiectivelor. Aceste obiective trebuie sa corespunda deciziilor referitoare la piata tinta, pozitionarea marcii si a mixului de marketing. Toate acestea definesc scopul final pe care campania de publicitate ca o componenta a programului de marketing trebuie sa-l atinga.
Un obiectiv de publicitate poate fi definit ca o sarcina specifica de comunicare ce urmeaza sa fie indeplinita vis a vis de un anumit public tinta intr-o anumita perioada de timp.
In practica de afaceri, cele mai importante obiective de publicitate sunt: diferentierea formei sau produsului, cresterea consumului in randul clientilor actuali, gasirea de noi clienti, sprijinirea intermediarilor de marketing, imbunatatirea gradului de recunoastere a marcii, crearea unui climat favorabil pentru vanzarile viitoare, alegerea altor factori de decizie.
Dupa scop, obiectivele publicitatii de pot clasifica astfel:
- de a informa
- de a convinge
- de a reaminti
Publicitatea de informare este folosita in special atunci cand se lanseaza pe piata o noua categorie de produse. In acest caz, obiectivul il constituie crearea unei cereri primare. Publicitatea de informare are urmatoarele obiective: de a informa piata despre existenta unui produs, de a sugera noi utilizari ale unui produs, de a comunica schimbarea pretului, de a explica modul in care functioneaza produsul, de a descrie serviciile disponibile, de a corecta impresiile false, de a reduce temerile cumparatorilor, de a crea o imagine a firmei.
Publicitatea de convingere devine tot mai importanta pe masura ce concurenta se identifica. In aceasta situatie obiectivul firmei este de a crea o cerere selectiva. Publicitatea de comunicare are urmatoarele obiective: de a atrage preferintele consumatorilor pentru o anumita marca, de a incuraja orientarea consumatorilor pentru o anumita marca, de a schimba modul in care consumatorii percep atributele produselor, de a-i convinge pe consumatori sa cupere acum, de a-i convinge pe cumparatori sa accepte o vizita comerciala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea in Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!