Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 30 în total
Cuvinte : 8962
Mărime: 1.42MB (arhivat)
Publicat de: Alina P.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. univ. dr. Mălina Ciocea

Cuprins

  1. Abstract
  2. 1. Introducere
  3. 2. Arhitectura brandului Nike
  4. 2.1 Istoric
  5. 2.2 Misiune, viziune, valori
  6. 3. Nike - un brand responsabil
  7. 3.1 Concepte și definiții fundamentale
  8. 3.2 Implicații metodologice în crearea noului model de business bazat pe sustenabilitate
  9. 3.3 Întrebările de cercetare
  10. 4. Poziționarea și expansiunea globală a brandului Nike
  11. 4.1 Piețe și producție
  12. 4.3 Competiția
  13. 5. Studiu de caz Nike Better World
  14. 5.1 “Gândește global, acționează local”
  15. 6. Concluzii
  16. 7. Bibliografie

Extras din proiect

Introducere

Cu toții știm exact cui să atribuim celebra sintagmă „Just do it”, dar, poate, nu sunt suficient de cunoscute politicile Nike de responsabilitate și sustenabilitate socială, dezvoltate la nivel global conform nevoilor locale. Nike a dat curs unei adevărate provocări a globalizării, să dezvolte o conștiință universală bazată pe valorile umane fundamentale: drepturile omului, democrația pluralistă și egalitatea tuturor oamenilor. Motiv pentru care prezentul studiu scoate în evidență beneficiile semnificative ale brandului Nike la nivel global ca urmare a implementării politicilor de CSR, poziționarea brandului prin schimbarea de perspectivă, atacul agresiv al piețelor și lărgirea bazei de consumatori prin sport.

Ideea principală a lucrării face referire la analiza strategiei globale de dezvoltare a brandului Nike și a modului în care a reușit să se poziționeze ca lider pe piața de articole sportive, raportându-se la valorile enunțate mai sus și accentuand implicarea la nivel social, cultural și ecologic a companiei în întreaga lume.

Studiul de caz ,,Nike Better World’’, lansat la începutul anului 2011, prezintă perfect activitățile de responsabilitate socială ale brandului, urmărind să capteze atenția întregii lumi asupra protecției mediului înconjurător și lansează un apel deschis pentru concentrarea eforturilor asupra reciclării produselor și schimbarea modului în care populația globului utilizează resursele. Campania ,,Nike Better World’’ prezintă lista de priorități prietenoase cu mediul înconjurător ale brandului și include modalitățile prin care aceasta își propune să ofere un exemplu pozitiv comunității în care își desfășoară activitatea pentru a face lumea mai bună prin sport.

Am ales brandul Nike întrucât considerăm că este relevant pentru problematica cursului de Globalizare, având în vedere că responsabilitatea socială a devenit un subiect de masă, obținând statutul de prioritate în rândul corporațiilor globale, iar Nike, cu siguranță, nu face excepție, având în vedere dezvoltarea la nivel global, atacând piețele fără a lua în calcul consecințele ulterioare mediului și oamenilor din mediile locale, relaționarea cu comunitățile locale și poziționarea față de consumatorul final. În același timp, viziunea companiei este de a-și reduce impactul asupra mediului prin utilizarea durabilă a resurselor, cum ar fi materialele, apa și energia. Deci, s-au unit cu vânzătorii de materiale și cu producătorii contractuali pentru a reduce impactul negativ asupra mediului și speră să atingă un obiectiv de evacuare zero a substanțelor chimice periculoase în mediu până în 2020. Un obiectiv demn de admirație, dar să nu omitem parcursul și consecințele acestuia.

Prima parte a lucrării prezintă relevanța studiului în raport cu cadrul teoretic. Definirea conceptelor principale și abordările teoretice pe care le-am folosit, dar și liniile principale de analiză. În capitolul ,,Arhitectura brandului Nike’’ se regăsesc accente pe cadrul istoric al brandului și cum acesta s-a dezvoltat de-a lungul timpului, raportat la politicile CSR. Inspirație și inovație pentru fiecare atlet - aceasta este misiunea generală dezvoltată de Nike, iar dacă ne referim la politicile de sustenabilitate vom observa că inovarea durabilă se află în centrul tuturor activităților Nike, fiind un adevărat catalizator pentru investițiile permanente în design și identificarea celor mai sustenabile materiale. Totodată, capitolul oferă o viziune globală asupra valorilor etice ale brandului - valori ecologice: reducerea energiei și a apei, transformarea producției prin reducerea deșeurilor; valori umane: dezvoltarea angajaților, cultivarea diversității; valori de brand: performanță, calitate, inovație.

Poziționarea brandului Nike determină cum este privit brandul în viziunea clienților și modul în care acesta se distinge de produsele concurenților. Vom analiza cum s-a poziționat brandul la nivel global drept un brand responsabil. Pentru a analiza expansiunea globală vom identifica principala piață globală de încălțăminte sportivă. Competitivitatea acestui brand va fi analizată din prisma campaniilor de CSR.

Considerăm că acest caz merită investigat pentru că din ce în ce mai multe branduri, nu doar din lumea sportului, pun accent pe politicile de CSR în vederea întăririi imaginii companiei la nivel global, iar acest aspect va fi dezvoltat în capitolul care prezintă conceptele fundamentale. Totodată, cazul va prezenta evoluția unui brand, aflat în pragul unei crize, fiindu-i afectată imaginea, până la creșterea acestuia și recunoașterea pe plan mondial drept o companie de încredere care a înțeles că politicile de CSR vor aduce plus valoare viitoarei evoluții Nike.

În raport cu cadrul teoretic, prezentul studiu va identifica principalele tipuri de responsabilități atunci când vine vorba de evoluția unui brand la nivel global. Unul dintre cele mai populare concepte, pe care nu ne-am ferit să-l utilizăm, considerând că se potrivește problematicii studiului, este Piramida Responsabilității Sociale. Ierarhizarea realizată de Carrol nu face altceva decât să poziționeze pe patru niveluri responsabilitatea unei afaceri, de la obligația de a aduce profit, urmată de angajamentul de a respecta legea și de a convinge consumatorii să respecte normele morale, până la recomandări cu privire la comportamentul cetățeanului în comunitate. Cadrul teoretic va opera cu următoarele concepte: responsabilitate socială, valori etice, strategie globală durabilă, instrumente de CSR, care funcționează la nivel global.

Bibliografie

Cărți:

1. Beech J., Chadwich, S., 2004, The Business of Sport Management;

2. Carrol B. Archie. 1999. Corporate Social Responsability: Evolution of a Definitional Construct, în „Business Society”, Vol. 38, No. 3, SAGE;

3. Doorey, D. J., 2011, The transparent supply chain: From resistance to implementation at Nike and Levi-Strauss. Journal of Business Ethics, 103(4), 587-603;

4. Kotler Philip, Lee Nancy. (2005), Corporate Social Responsibility. Doing the Most Good for your Company and your Cause, Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey;

5. Economie teoretică și aplicată Volumul XX (2013), No. 9(586), pp. 4-24;

6. Sage, G.H., 2010, Globalizing Sport, How Organizations, Corporations, Media, and Politics are Changing Sport;

7. Valjakka, M. (2013). CSR and Company Reputation-Case study of Nike.

Surse Web:

1. https://en.wikipedia.org/wiki/Nike,_Inc.

2. https://www.youtube.com/watch?v=1_-gU5B0HAw

3. https://www.brandchannel.com/2012/05/02/nikes-forrest-gump-ironman-jason-lester-crosses-america-for-nike/

4. https://about.nike.com

5. https://www.nytimes.com/1997/11/08/business/nike-shoe-plant-in-vietnam-is-called-unsafe-for-workers.html?fbclid=IwAR1LG24_SEPa7rR8NfoTSnyX0GJMv7G7mYAGytoenIz0be3E_I1uCDy2Gaw

6. https://www.nike.com/gb/sustainability

7. https://www.youtube.com/watch?v=WMLlgDIhICo&list=PL473FF6D862A1E77F&index=3

8. https://www.youtube.com/watch?v=kmGDwm5-a80

9. https://www.brandchannel.com/2012/05/02/nikes-forrest-gump-ironman-jason-lester-crosses-america-for-nike/

10. https://www.smashingmagazine.com/2011/07/behind-the-scenes-of-nike-better-world/

11. https://en.wikipedia.org/wiki/Nike,_Inc.

Preview document

Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 1
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 2
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 3
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 4
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 5
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 6
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 7
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 8
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 9
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 10
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 11
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 12
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 13
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 14
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 15
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 16
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 17
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 18
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 19
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 20
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 21
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 22
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 23
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 24
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 25
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 26
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 27
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 28
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 29
Strategia de dezvoltare globală a brandului Nike prin politici CSR și inovație sustenabilă - Pagina 30

Conținut arhivă zip

  • Strategia de dezvoltare globala a brandului Nike prin politici CSR si inovatie sustenabila.docx

Alții au mai descărcat și

Comunicarea în Cadrul Grupului

Oamenii traiesc organizati în grupuri deoarece sunt fiinte sociale. Un grup social reprezinta un ansamblu de indivizi între care exista relatii...

Comunicare verbală și non-verbală

COMUNICAREA NONVERBALA Intr-un sens foarte larg acest termen desemneaza orice proces prin care o informatie este transmisa de la un element la...

Ai nevoie de altceva?