Strategii de comunicare și relații publice

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Comunicare
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 9046
Mărime: 49.54KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Amalia Petrovici

Cuprins

  1. CUPRINS
  2. Capitolul I. Conceptul de comunicare organizaţională 6
  3. I.1.Abordări teoretice 7
  4. I.2. Comunicarea internă 9
  5. 1.2.1. Comunicarea formală 10
  6. 1.2.2. Comunicarea informală 11
  7. I.3. Comunicarea externă 12
  8. 1.3.1. Imagine și identitate 13
  9. 1.3.2. Comunicarea cu presa 15
  10. I.4. Strategii de comunicare 16
  11. I.5. Concluzii 17
  12. Capitolul II. Conceptul de relaţii publice 19
  13. II.1. Abordări teoretice 20
  14. II.2. Domenii de acțiune ale relațiilor publice 21
  15. II.3. Rolul specialistului de relații publice 23
  16. II.4. Strategii de relații publice 24
  17. II.5. Concluzii 26

Extras din proiect

Capitolul I

Conceptul de comunicare organizaţională

„La început a fost Cuvântul ”

In 1, 1

Reprezentanţii Şcolii de la Palo Alto au postulat faptul că: : „nu poţi să nu comunici” , comunicarea făcând parte din viaţa noastră de zi cu zi şi fiind o necesitate vitală. Fără comunicare nu putem trăi şi munci, prin intermediul ei se coordonează colectivităţile umane, indiferent de mărimea lor şi de natura relaţiilor dintre ele. Prin comunicare se omogenizează grupurile din punct de vedere emoţional, afectiv şi motivaţional (atitudini, convingeri, interese, opinii). În momentul în care comunicăm, intenţionăm să împărtăşim o idee, o emoţie, un sentiment, o părere şi de asemenea vrem să avem ceva în comun cu cealaltă persoană. Comunicarea reprezintă elementul de bază al funcţiilor de coordonare în sistemele organizaţionale. Comunicarea organizaţională este un proces ce presupune schimbul de mesaje între angajaţi pentru planificarea obiectivelor, adoptarea deciziilor, crearea strategiilor, negociere şi consens, manifestarea dezacordului etc.

Corpus-ul acestui capitol este format din patru subcapitole: Abordări teoretice, Comunicarea internă, Comunicarea externă şi Strategii de comunicare. În primul subcapitol vom încerca să facem o scurtă radiografie a abordărilor teoretice ce privesc comunicarea organizaţională, insistând pe rolurile, clasificarea şi pe componentele acesteia, dar şi pe perspectivele de studiere ale comunicării organizaţionale. În cel de al doilea subcapitol vom face o prezentare a unei componente a comunicării organizaţionale, respectiv comunicarea internă, punând accent pe clasificarea în comunicare informală şi formală şi de asemenea vom reliefa importanţa comunicării interne în cadrul organizaţiilor. În cel de al treilea subcapitol vom analiza cea de-a doua componentă a comunicării organizaţionale, comunicarea externă, vom descrie tipuri ale acesteia, vom aborda noţiunile de imagine şi identitate organizaţională şi importanţa comunicării cu presa. În ultimul subcapitol vom prezenta strategii de comunicare organizaţională şi rolul acestora în crearea vizibilităţii, credibilităţii şi succesului organizaţiei.

Am ales să tratăm aceste subiecte deoarece în epoca noastră, organizaţiile au un rol extrem de important în viaţa noastră de zi cu zi, comparativ cu epocile anterioare, iar cunoaşterea modului în care se realizează comunicarea în organizaţii, ne facilitează accesul la organizaţii, precum şi înţelegerea unor aspecte ce ţin de activitatea internă sau externă a acestora.

I.1. Abordări teoretice

În societatea modernă, sistemele organizaţionale trebuie să comunice, să ştie să asculte mesajele publicului, să fie sensibile la interesele şi valorile lui, să fie capabile să convingă publicul şi să îi înţelegă punctele de vedere pentru a avea credibilitate şi succes.

Conform literaturii de specialitate, „comunicarea organizaţională este un proces, de regulă intenţionat, de schimb de mesaje între persoane, grupuri şi niveluri organizatorice din cadrul organizaţiei cu scopul înfăptuirii atât a obiectivelor individuale, cât şi a celor colective” Prin comunicarea organizaţională se informează publicul intern sau extern despre activitatea organizaţiei, se motivează membrii organizaţiei, prin încurajarea cooperării şi angajarea lor în atingerea obiectivelor comune şi se realizează un control al activităţilor organizaţiei, prin stabilirea unor îndatoriri şi responsabilităţi.

În viaţa fiecărei organizaţii, comunicarea are următoarele roluri :

- unifică activităţile organizaţiei - comunicarea este extrem de importantă în cadrul unei organizaţii, căci datorită ei, oamenii se unesc pentru a realiza obiective comune; scopul comunicării îl reprezintă asigurarea progresului şi a prosperităţii organizaţiei;

- asigură funcţia de integrare managerială - pentru activitatea internă a organizaţiei, comunicarea este esenţială, deoarece armonizează într-un tot funcţiile manageriale; comunicarea este vitală şi pentru realizarea unei legături între organizaţie şi mediul extern;

- asigură şi menţine relaţiile dintre salariaţi, contribuind la asigurarea unui climat optim de lucru în cadru procesului muncii. Prin acest fapt comunicarea organizaţională realizează o funcţie emoţională, căci membrii organizaţiei au trăiri, emoţii, sentimente, ce intervin în cadrul acestei comunicări. Cu cât organizaţia este mai mare, cu atât comportamentul va fi mai formalizat şi mai puţin axat pe latura emoţională, în schimb, cu cât organizaţia este mai mică, cu atât funcţia emoţională este mai importantă;

- realizează un feedback în rândul angajaţilor, îmbunătăţinând atât performanţele individuale, cât şi pe cele ale organizaţiei.

Preview document

Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 1
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 2
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 3
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 4
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 5
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 6
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 7
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 8
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 9
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 10
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 11
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 12
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 13
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 14
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 15
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 16
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 17
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 18
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 19
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 20
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 21
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 22
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 23
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 24
Strategii de comunicare și relații publice - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Strategii de Comunicare si Relatii Publice.docx

Alții au mai descărcat și

Comunicarea comercială la SC Fly Level SRL

INTRODUCERE In lucrarea ce urmeaza va fi prezentata Comunicarea Comerciala, cu exemplificari ale firmei Fly Level din Romania. Aceasta va contine...

Deontologia în Procesul Comunicării

ARGUMENT Comunicarea, indiferent de felul său, verbală, scrisă sau nonverbală reprezintă cel mai uzual şi totodată necesar mijloc de relaţionare...

Comunicarea Nonverbală

INTRODUCERE Din punct de vedere biologic, omul este totuşi un animal. Ca şi alte specii, şi noi suntem dominaţi de legi biologice, care ne...

Analiza comunicării

Introducere “În sensul cel mai larg, se vorbeste de comunicare de fiecare data când un sistem, respectiv o sursa influenteaza un alt sistem, in...

Comunicarea organizațională

INTRODUCERE; Comunicarea reprezintă elementul indispensabil pentru funcţionarea optimă a oricărei colectivităţi umane, indiferent de natura şi...

Sisteme de Comunicare la un Cazinou

CAPITOLUL I NOŢIUNI DE BAZĂ PRIVIND COMUNICAREA 1.1 Conceptul de comunicare Comunicarea e prezentă peste tot in jurul nostru. Similar oricărui...

Publicitatea creativă

O încercare de a defini creativitatea Albert Einstein spunea: „Pentru a lansa noi întrebări, noi posiblităţi, pentru a privi vechile probleme...

Strategia de comunicare

1. SCOPUL STRATEGIEI DE COMUNICARE Avand ca documente de referinta: • STATUTUL ASOCIAŢIEI “AJUTA!” BLAJ • PLANUL STRATEGIC AL ORAGNIZATIEI •...

Te-ar putea interesa și

Transparența Bugetara în Cadrul Administrației Publice Locale

INTRODUCERE Au trecut mai mult de 17 ani de când administraţia publică din România, sub imperiul noilor transformări social - politice a înţeles...

Studiu de caz - gestionarea crizei organizaționale a companiei GFS Duty Free ca sursă a crizei de imagine

PLEDOARIE ANTI-CRIZA Cu 14 ani în urma, Delumeau scria : „Pe parcursul istoriei comunitatii umane, temerile se schimba dar frica ramâne. Omul...

Promovarea Serviciilor de S.C.Romtrans S.A.

Cuvant inainte In ultima peritoada, marile piete pierd teren în favoarea dezvoltarii pietelor specializate, situate pe arii mai restrânse care...

Rolul relațiilor publice la DGFP Gorj

1.ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA RELATIILOR PUBLICE LA DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE GORJ 1.1 Organizarea generala a Generala a Finantelor...

Strategia de Dezvoltare a SC Agriam Invest SRL

Introducere Termenul “strategie” are o istorie multimilenară. Utilizat pentru prima dată pentru a defini “arta războiului” în China antică, în...

Comunicarea în Situații de Criză

INTRODUCERE Omul este prin esenta o fiinta bio-psiho-sociala.Aflat mereu în cautarea unor raspunsuri ,supus mereu îndoielilor, omul a încercat...

Analiza SWOT - firmă transporturi

\INTRODUCERE România, în calitate de membru cu drepturi depline al Uniunii Europene de la 1 Ianuarie 2007, are nevoie de o politică a sectorului...

Comunicarea în cadrul organizațiilor economice

Relatiile publice reprezinta o modalitate de comunicare intre o organizatie si "publicurile" sale. Activitatea de relatii publice, pe de o parte ii...

Ai nevoie de altceva?