Studiu de Caz - Nivelul de Autoapreciere

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 1
Capitolul I 
Nivelul de autoapreciere la elevi.
- Componenta autoapreciere 3
- Dependenta nivelului de autoapreciere 
de mediul social 4
- O metoda de educare a capacitatii de interapreciere obiectiva 6
Capitolul II 
Studiul propriuzis 8
Bibliografie 29


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Paul Fraisse atragea atentia ca "judecatile si aprecierile noastre depind intotdeauna, mai mult sau mai putin, de cele ale anturajului nostrum. Experimentele facute in acest domeniu folosesc un stimul ambiguu, pe care subiectul trebuie sa-l aprecieze inainte si dupa ce a cunoscut aprecierea celorlalti, dintre care unii pot fi animatori."
Motivarea temei alese
In studiu am abordat tema"Stabilirea nivelului de autoapreciere la elevii de virsta scolara mare(15-18 ani)". Am ales aceasta tema deoa-rece o consider importanta mai ales in activitatea cadrelor didactice. Pentru un profesor este foarte important sa cunoasca intr-o oarecare masura nivelul de autopreciere a elevilor sai, pentru a reusi sa creeze corelatia dintre el si elev si chiar elev-elev. Profesorul trebuie sa aiba puterea de a influenta in mod semnificativ vietile elevilor, puterea de a-i ajuta sa obtina o imagine mai clara despre ei insusi si despre socie-tate. Trebuie sa cunoasca si sa posede tehnici de a-i incuraja pe cei care se subapreciaza. 
Cunoasterea nivelului de autoapreciere la elevi ne ofera posibilitatea de a stabili gradul fiecaruia de succese pe viitor. Cei care se supraapreciaza sunt fiinte sociabile, plini de umanism si expansiv, increzuti in propriile lor forte, in posibilitatea de a ocoli toate obsta-colele, in urma carora vor obtine succese mari. Cei care se subapreciaza sunt putin socia-bili , le place singuratatea, nu sunt vorbareti, au o neincredere in propriile lor forte si in succese.
Deaceea este foarte important de a stabili nivelul elevilor de autoapreciere pentru a aplica acele procedee de ameliorare a situatiei, cum ar fi incurajarea celor care se subapreciaza , sustinerea lor , impunerea acestora de a crede in propriile lor forte si succese 
1
Scopul investigatiei
De a stabili nivelul de autoapreciere la elevii de virsta scolara mare
(15-18ani)
Obiectul cercetarii
Nivelul de autoapreciere la elevii de virsta scolara mare.
Ipoteza de lucru
Elevii studiati poseda un nivel mediu de autoapreciere.
Obiective operationale
- Analiza problematicii nivelului de apreciere abordate in literatura de specialitate autohtona si de peste hotare;
- Selectarea esantionului;
- Elaborarea unui test (chestionar);
- Aplicarea testului (chestionarului) asupra esantionului;
- Colectarea si analiza rezultatelor.
Metodologia
In vederea realizarii scopului si obiectivelor, verificarii ipotezei de lucru, au fost aplicate urmatoarele metode de investigatie:
- Metoda observatiei;
- Metoda chestionarii;
- Metoda intervievarii;
- Metoda testelor.
2
Capitolul I 
Componenta autoaprecierii
supraapreciere
nivel mediu de
autoapreciere
subapreciere
3
Dependenta nivelului de autoapreciere de mediul social
Copilul si tinarul resimt ca pe o necesitate psihologica fundamentala faptul de a fi impreuna cu persoane de aceeasi virsta, avind preocupari relativ comune cu ei. Virstnicii sintetizeaza acest adevar in expresia binecunoscuta:"copil la copil trage". A fi impreuna cu cei de aceeasi virsta creeaza o stare de confort psihic, de siguranta, de recunoastere. Daca individul poate aduce servicii grupului din care face parte, nu este mai putin imprtant faptul ca si grupul da numeroase satisfactii persoanelor din care se constituie.
In opinia celor mai multi psihologi, aceste satisfactii sunt in primul rind de natura psihica.
Prezentam mai jos citeva aspecte ale ,,serviciilor" pe care grupul le asigura membrilor sai:


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz - Nivelul de Autoapreciere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!