Extras din proiect
Sa se elaboreze tehnologia de asamblare si sudare a unei sectii de bordaj la o nava petrolier avand urmatoarele dimensiuni principale:
Lpp 220.5 [m]
LWL 220.5 [m]
T 12 [m]
D 18.15 [m]
B 30.3 [m]
Dw 45000 [t]
Δ 63952.17 [t]
CONTINUTUL PROIECTULUI:
a) PARTEA SCRISA:
1.Calculul maselor pe tipuri de plansee pentru o zona de 10 m lungime din zona cilindrica a corpului navei ;
2.Impartirea corpului navei in elemente prefabricate;
3.Stabilirea etapelor tehnologice de asamblare si sudare a sectiilor;
4.Adoptarea schemelor de sudare pentru fiecare etapa tehnologica;
5.Stabilirea regimurilor de sudare si a necesarului de materiale de sudare.
b) PARTEA GRAFICA:
1.Sectiunea transversala la cuplul maestru;
2.Schema de impartire a corpului navei in elemente prefabricate;
3.Desenul de ansamblu al sectiei de bordaj;
4.Etapele tehnologice de asamblare aferente si schemele de sudare (schite axonometrice).
1.Calculul maselor pe tipuri de plansee pentru o zona de 10 m lungime din zona cilindrica a corpului navei
a) Calculul masei Sectiei de Fund
Nr. Denumirea Grosimea Suprafata Nr. Densitate Masa Supr. Tablelor Masa
Crt. sau [m^2] bucati Fierului Unitara [m^2]sau Lung. Totala
sectiunea [kg/m^2] [kg/m^2] totala [m] [kg]
[cm^2] sau[kg/m]
1 Tabla Chila Plata 22 16 1 78.5 172.7 16 2763.2
2 Tabla Fundului 20 30 6 78.5 157 180 28260
20 35 2 78.5 157 70 10990
3 Tabla Dublului Fund 15.5 30 8 78.5 121.68 240 29202
15.5 15 2 78.5 121.68 30 3650.3
4 Suport Central 15 18 1 78.5 117.75 18 2119.5
5 Suporti Laterali 14 18 6 78.5 109.9 108 11869.2
6 Longitudinale De Fund 52.8 10 24 78.5 41.45 240 9947.52
7 Longitudinale 54.2 10 24 78.5 41.13 240 9872.16
de Dublu Fund
8 Varanga cu Inima 13 47.34 5 78.5 102.05 236.7 24155.24
9 Gauri de Usurare 13 2.06 60 78.5 102.05 123.6 -12613.38
10 Bracheti 12 1.5 15 78.5 94.2 22.5 2119.5
Masa Dublului Fund 120215.685 Kg
120.22 t
b) Calculul masei Gurnei si a Bordajului
Nr. Denumirea Grosimea Suprafata Nr. Densitate Masa Supr. Masa
sau [m^2] bucati Fierului Unitara Tablelor [m^2] Totala
sectiunea [kg/m^2] [kg/m^2] sau Lung. [kg]
[cm^2] sau[kg/m] totala [m]
1 Tabla Gurna 20 30 2 78.5 157 60 9420
2 Guseu de Gurna 13 1.5 10 78.5 102.05 15 1530.75
3 Platforma 16.5 18 1 78.5 129.525 18 2331.45
4 Varanga cu inima 13 4.5 10 78.5 121.68 45 5475.38
5 Gaura de usurare 13 2.06 10 78.5 121.68 20.60 -2506.51
6 Tabla Bordaj 19 30 8 78.5 149.15 240 35796
19 25 2 78.5 149.15 50 7457.5
7 Tabla Dublu Bordaj 16.5 30 10 78.5 129.53 300 38857.5
16.5 13 2 78.5 129.53 26 3367.65
8 Longitudinale 45.5 10 6 78.5 35.72 60 2143.05
de Bord 38.7 10 12 78.5 30.38 120 3645.54
18.9 10 10 78.5 14.84 100 1483.65
9 Longitudinale de Bord 38.7 10 28 78.5 30.3795 280 8506.26
10 Platforme 16 20 2 78.5 125.6 40 5024
13 20 2 78.5 102.05 40 4082
9.5 20 2 78.5 74.575 40 2983
Masa Gurnei si a 129597.22 kg
Bordajului 129.60 t
c) Calculul masei Puntii
Nr. Denumirea Grosimea Suprafata Nr. Densitate Masa Supr. Masa
sau [m^2] bucati Fierului Unitara Tablelor [m^2] Totala
sectiunea [kg/m^2] [kg/m^2] sau Lung. [kg]
[cm^2] sau[kg/m] totala [m]
1 Tabla Punti 14.5 30 10 78.5 113.8 300 34147.5
2 Longitudinale 38.7 10 28 78.5 30.38 280 8506.26
de Punte 78.5
3 Tabla Lacrimara 19 18 2 78.5 149.15 36 5369.40
4 Traversele Punte 15 118 2 78.5 117.75 236.00 27789.00
5 Bracheti 12 1.5 8 78.5 94.2 12 1130.4
Masa Puntii 76942.56 kg
76.94 t
2.Impartirea corpului navei in elemente prefabricate
Este cunoscut faptul ca initial asamblarea corpului navelor de otel s-a facut prin nituire si abia ulterior prin sudare.
Treptat,in industria navala,s-a impus insa metoda prefabricatiei. Aceasta medota consta in asamblarea si sudarea completa si simultana a unor zone sau sectii din corpul navei,in atelier,urmata de cuplarea acestora intr-o anumita ordine pe cala.
Ulterior s-a trecut la saturarea cat mai avansata a sectiilor de corp cu elemente ale instalatiilor navei,in special cu tubulaturi,sau chiar agregate usoare.
Prefabricatia s-a extins la blocsectii intregi saturate aproape complet,blocsectii ce se executa in atelierul de asamblare,iar montajul pe cala s-a limitat numai la cuplarea si sudarea acestora. Ca rezultat durata de stationare a corpului navei pa cala de montaj s-a redus spectaculos de la intervalele de timp de ordinal anilor.
In acest timp masa elementelor prefabricate a crescut la valori de(50-100)t pentru sectii si (300-500)t pentru blocsectii, functie de dotarea tehnica a santierelor navale.
Dimensiunile elementelor prefabricate, si in final impartirea corpului navei in sectii si blocsectii sunt conditionate de urmatorii factori:
- numarul,dimensiunile si repartizarea suprafetelor de lucru existente in atelierul de asamblare-sudare cat si pe cala de montaj;
- dotarea existenta in atelier si pe cala, cu utilaje, masini si sisteme de ridicat si transportat;
- dimensiunile laminatelor furnizate santierului, in special gama de lungimi a acestora, ce va impune restrictii privindlungimile elementelor prefabricate;
- dimensiunile navei, compartimentajul acesteia, cat si pozitia elementelor de structura a corpului.
La amplasarea cusaturilor de montaj, operatie prin care se precizeaza forma si dimensiunile elementelor prefabricate, de impune respectarea urmatoarelor conditii:
- elementele prefabricate trebuiesc astfel dimensionate incat la executia acestora sa se foloseasca un volum cat mai mic de sudura, in acest sens se vor folosi table de lungimi si latimi cat mai mari posibil;
- la stabilirea extinderii fiecarui element prefabricat trebuie sa se tine cont de tehnologia ulterioara de asamblare si sudarea a acestuia;
- elementele prefabricate trebuiesc sa aiba o rigiditate suficienta pentru a nu se deforma in timpul operatiunii de rasturnare sau transport pe cala;
- masa elementelor prefabricate nu trebuie sa depaseasca capacitatea de ridicare a instalatiilor si masinilor de ridicat si transportat existente, iar dimensiunile de gabarit trebuie sa fie correlate cu inaltimea maxima de ridicare la carlig.
Estimarea masei elementelor prefabricate in faza de proiect tehnologic se poate face pe baze statistice.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnologia de Asamblare si Sudare a Unei Sectii de Bordaj la O Nava Petrolier
- 1.Sectiunea transversala la cuplul maestru.bak
- 1.Sectiunea transversala la cuplul maestru.dwg
- 2.Schema de impartire a corpului navei in elemente prefabricate.bak
- 2.Schema de impartire a corpului navei in elemente prefabricate.dwg
- 3.Desenul de ansamblu al sectiei de bordaj.bak
- 3.Desenul de ansamblu al sectiei de bordaj.dwg
- 4.Etapele tehnologice de asamblare aferente si schemele de sudare (schite axonometrice).bak
- 4.Etapele tehnologice de asamblare aferente si schemele de sudare (schite axonometrice).dwg
- Proiect Tfcn.doc