Analiza Manageriala a Activitatii Economico-Financiare la SC Elvila SRL

Extras din proiect Cum descarc?

CAP.1 ASPECTE GENERALE PRIVIND MANAGEMENTUL FIRMEI
1.1 Aspectele esentiale ce trebuie avute in vedere in definirea managementului
Managementul reprezinta procesul care urmareste atingerea unor obiective (scopuri) utilizand resurse (umane, materiale, de timp).
Resursele reprezinta input-uri in proces, iar obiectivele reprezinta output-uri in proces. Raportul intre input-uri si output-uri indica randamentul procesului
INPUT > RANDAMENT >OUTPUT
Teoria managementului are un caracter general si se aplica in toate domeniile. Practica managementului are un caracter specific, in sensul ca se aplica intr-un anumit domeniu (management organizational, management in asigurari, management industrial).
Managementul, abordat concomitent ca teorie si ca practica, este in etapa actuala, unul dintre cei mai importanti factori generatori de performante economice la nivel de firma. Functionalitatea, eficienta si eficacitatea acesteia sunt dependente apreciabil de calitatea, eficienta si eficacitatea managementului.
1.2 Procese, relatii si functii ale managementului
-Dimensiunile managementului
Managementul firmei se manifesta pe doua dimensiuni:
o Procesuala si
o Relationala
Dimensiunea procesuala consta in faptul ca, la baza, orice actiune sau fenomen managerial este alcatuit dintr-un numar de faze prin care se stabilesc obiectivele de realizat, sarcinile si activitatile necesare atingerii acestora si prin care se integreaza eforturile membrilor organizatiei, utilizand un ansamblu de metode si instrumente in vederea indeplinirii cat mai eficiente a ratiunilor care au determinat constituirea firmei.
-Procese si relatii de management In acest fel, managementul prezinta un sistem de procese prin care factorii de autoritate si deci de decizie, ai firmei, actioneaza in interiorul acesteia in scopul asigurarii unei eficiente organizationale cat mai inalte. Realizarea procesului de management presupune indeplinirea unor activitati specifice care pot fi impartite in cateva grupe definitorii pentru rolul oricarui manager, indiferent de pozitia pe care acesta o ocupa in cadrul firmei.
Procesul de management se poate partaja, avand in vedere natura sarcinilor implicate de desfasurarea lui si modul de realizare, in cinci functii:
o Previziunea
o Organizarea
o Coordonarea
o Antrenarea
o Evaluarea-controlul.
-Previziunea
Functia de previziune consta in ansamblul proceselor de munca prin intermediul carora se determina principalele obiective ale firmei si componentele sale, precum si resursele si principalele mijloace necesare realizarii lor. Rezultatele previziunii se impart in functie de orizont, grad de detaliere si obligativitate in trei categorii principale.
In primul rand, prognozele, au un caracter aproximativ nefiind obligatorii. Ele se rezuma la principalele aspecte implicate, continand un set de date cu valoare indicativa referitoare la ansamblul firmei.
Planul, este instrumentul in care se finalizeaza cea mai mare parte a proceselor de previziune. Gradul lor de detaliere variaza invers proportional cu orizontul, in functie de aria de intindere.
A treia modalitate principala de concretizare a previziunii o reprezinta programele. Acestea sunt foarte detaliate, elementele cuprinse fiind obligatorii si prezentand un grad ridicat de certitudine.
-Organizarea
Functia de organizare desemneaza ansamblul proceselor de management prin intermediul carora se stabilesc si delimiteaza procesele de munca fizica si intelectuala cu componentele lor, precum si gruparea acestora pe posturi, formatii de munca, compartimente si atribuirea lor personalului, corespunzator anumitor criterii manageriale, economice, tehnice si sociale, in vederea realizarii in cat mai bune conditii a obiectivelor previzionate.
In cadrul organizarii se delimiteaza doua subdiviziuni:
o organizarea de ansamblu a firmei concretizata in stabilirea structurii organizatorice si a sistemului informational (exercitata de managementul superior) si
o organizarea principalelor componente ale firmei - cercetarea /dezvoltarea, productia, personalul etc. Specific acestei componente majore a functiei de organizare este un management mediu si inferior.
-Coordonarea
Functia de coordonare consta in ansamblul proceselor de munca prin care se armonizeaza deciziile si actiunile personalului firmei si ale subsistemelor sale, in cadrul previziunilor si sistemului organizatoric .Deci, coordonarea este o organizare in dinamica a carei necesitate rezulta, in principal, din:
a. dinamismul firmei si al mediului ambiant, imposibil de reflectat in totalitate in previziuni
si in sistemul organizatoric;
b. complexitatea, diversitatea si reactiile personalului ce reclama un feed-back operativ,
permanent, de natura sa asigure corelarea adecvata a deciziilor si a actiunilor acestora.
Pentru asigurarea unei coordonari eficace este esentiala existenta unei comunicari adecvate la toate nivelurile managementului, prin comunicare intelegand transmiterea de informatii si perceperea integrala a mesajelor continute.
- Antrenarea
Functia de antrenare incorporeaza ansamblul proceselor de munca prin care se determina personalul firmei sa contribuie la stabilirea si realizarea obiectivelor previzionate, pe baza luarii in considerare a factorilor care ii motiveaza. Deci, scopul antrenarii are un pronuntat caracter operational.Fundamentul antrenarii il reprezinta motivarea, care in functie de modul de conditionare a satisfactiilor personalului, da rezultate pozitive sau negative. In firmele moderne se foloseste cu prioritate motivarea pozitiva, intrucat la acelasi volum de resurse financiare utilizate pentru motivare o parte sensibil mai mare a personalului obtine satisfactii din participarea la procesul muncii, iar climatul de munca si cultura firmei sunt superioare, ceea ce, implicit, genereaza rezultate economice mai mari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Manageriala a Activitatii Economico-Financiare la SC Elvila SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!