Analiza pe Institutia Publica RATBV

Extras din proiect Cum descarc?

PREZENTARE GENERALA A RATBV
Transportul urban de persoane constituie o activitate cu un pronuntat caracter social - acesta prin definitie necreand bunuri materiale sau produse noi, ci efecte utile pentru societate, cu profunde implicatii asupra colectivitatii. Prin specificul ei, aceasta prestatie este una din comportamentele esentiale ale functiunilor orasului, care asigura unitatea si coerenta activitatii sale economice si sociale printr-un cadru organizat (trasee fixe, grafice de mers, tarife prestabilite ).
Caracteristica principala a transportului urban este reprezentata de necesitatea realizarii unei oferte optime in momentul aparitiei cererii si trebuie astfel organizat incat sa asigure preluarea acesteia (efectuarea calatoriilor ), cu un grad corespunzator de siguranta si confort .
Transportul urban de calatori intr-un mare oras, ca Brasovul este complex si se desfasoara in conditii caracterizate, in principal, prin: 
- solicitari intense de scurta durata
- grad de incarcare variabil in spatiu si timp
- necesitatea incadrarii in traficul rutier general
- trecerea prin numeroase puncte de conflict
- aparitia unor factori perturbatori independenti de organizarea sa
Calitatea unei calatorii - ca produs efectiv al acestei activitati - depinde de o multime de factori, cei mai importanti fiind: confortul, durata, siguranta, regularitatea si ritmicitatea circulatiei. Realizarea acestui deziderat presupune asigurarea unei capacitati suficiente, accesibilitate usoara, timp minim pentru drumul origine-destinatie, siguranta realizarii prestatiei pe orice fel de vreme, confort rezonabil, facilitati, minim de efecte negative pentru linistea locuitorilor si mediul inconjurator, toate la un pret convenabil.
Din acest motiv, rentabilitatea transportului urban este o caracteristica relativa, acesta trebuind apreciat in principal prin efectele utile pe care le produce in intreaga viata a orasului, subventionarea activitatii de transport fiind un element indispensabil pentru dezvoltarea, diversificarea, cresterea calitatii si echilibrul financiar. De fapt, in toate marile orase ale lumii se acorda de la bugetul statului, municipalitate, companii, sindicate, etc. subventii, intreprinderilor de transport urban, in sume ce pot ajunge pana la 80% din cheltuielile totale .
In ultimii ani, in orasele din Romania, deci si in Brasov, numarul autoturismelor proprietate particulara a crescut foarte mult astfel incat spatial urban, nepregatit pentru acest fenomen, devine teatrul unui conflict dramatic intre folosirea individuala a autoturismelor si interesul colectiv. Se inmultesc locurile de parcare, unele strazi au devenit garaje, chiar si strazile mai mari devin supraaglomerate in cea mai mare parte a zilei. Se estimeaza de specialisti ca transportul individual provoaca pierderi de timp de cca. 20% pentru calatori. Un numar de 100 de pasageri in autoturisme ocupa de 13 ori mai mult spatiu stradal decat 100 de pasageri aflati intr-un mijloc de transport in comun, fara a vorbi de poluarea chimica produsa, care este, de asemenea, de cateva ori mai mare, de necesitatea infiintarii unor parcari, de distrugere de zone verzi etc.
Aceste aspecte conduc la ideea ca un transport public urban bine pus la punct ar atrage o parte din pasagerii care folosesc in prezent autoturismul proprietate personala, ceea c e-ar influenta direct traficul pe strazile orasului, in sensul scaderii acestuia, reducerii locurilor de parcare, reducerii blocajelor in anumite intersectii s.a.m.d.
Ridicarea calitatii serviciului de transport public in comun de calatori este, deci, principala cale de rationalizare a utilizarii eficiente a mijloacelor de transport existente in prezent. Stimularea folosirii transportului in comun de calatori constituie principala conditie pentru pastrarea calitatii si mediului inconjurator in municipiul Brasov .
2. ISTORIC RATBV
1830-1840 Apar in Brasov primele mijloace de transport public interior. Mai intai au fost birjele si trasurile cu unul sau doi cai, construite solid de meseriasii sasi, capitonate cu plus rosu, care asteptau clientii in Piata Sfatului. Puteau transporta 1-4 calatori cu bagajele lor, spre cele patru zone ale orasului: Cetate, Schei, Blumana si Brasovul. 
1846-1866 Se construieste "Drumul Brasovului", tronsonul Campina-Brasov. 
1848 Primul transport public exterior la Brasov. Franz Korner din Brasov pune in circulatie o cursa rapida pe distanta Brasov-Bucuresti. A fost cea dintai "grabnica trasura"care a trecut peste Muntii Carpati. 
1856-1859 Se deschide linia de diligente a lui Korner pentru transport de persoane pe relatia Brasov - Bucuresti - Giurgiu. Diligentele plecau saptamanal si puteau transporta 8-10 calatori cu bagajele lor.
1864-1867 Se construieste drumul de la Brasov la Rupea. 
1890-1895 Se deschid la Brasov primele linii publice de transport care folosesc renumitul Dilijant a lui Sani - trasurile de Landau, "mari cat niste corabii", asa cum spunea presa vremii. Ele plecau zilnic de la Brasov spre: Sacele, Zizin si Bran. Pretul unui bilet era de 5 florini. 
1892-1900 La 7 martie 1892 a fost inaugurata prima cale ferata suburbana din Romania: Bartolomeu-Satulung, in lungime de 17 km, care a facut legatura intre Municipiul Brasov si cele sapte sate, ce constituie astazi Municipiul Sacele. Construita cu capital privat, intre anii 1890-1892, de catre Societatea Cailor Ferate Vicinale Brasov - Trei Scaune, linia de transport public a functionat pana in anul 1960 cand, din cauza modernizarii circulatiei urbane, a fost desfiintata.


Fisiere in arhiva (4):

  • Analiza pe Institutia Publica RATBV.doc
  • ORGANIGRAMA RATBV.doc
  • proiect la gestiune fin -prima pagina.doc
  • balanta.xls

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!